Gå til innhold

Bioshock til PS3 i oktober (PS3)


Anbefalte innlegg

Tenk om dere kunne tenkt på Tentamen/Eskamen en brøkdel av tiden dere bruker på å argumentere med at 360 er bedre en ps3 og visa versa.

Hehe! Det er det som er det vakre med å være ferdig med skole og i full jobb. Da kan man endelig bruke all fritid (og noe jobbtid) på slike meningsløse men gøyale diskusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En nesten komisk uttalelse ettersom multiplatformspill i denne generasjonen i ni av ti tilfeller beviselig er bedre på 360 (sjekk eurogamer.net og deres sammenligninger). De andre tilfellene er hederlige unntak hvor begge versjoner holder lik kvalitet (Burnout Paradise og GTA IV).

 

Skjønner ikke helt hvordan dette gjør kommentaren hans komisk. Det er jo nettopp det han klager på - at når et spill lages for flere plattformer så vil spillet fremstå som dårligere grafisk enn hvis det lages spesifikt for kun en plattform. Et spill som er programmert for å presse arkitekturen i en bestemt boks til det ytterste vil se bedre ut enn et spill som er laget for at det skal kunne kjøre greit på flere konsoller.

 

Det samme gjelder helt klart også andre veien, altså at PS3 må ta sin del av skylda for dårligere grafikk i multiplattform spill som gis ut på Xbox360, men jeg tror det vil ta litt tid før vi begynner å se gode eksempler på det. Det er gjerne mot slutten av et konsolls levetid at vi får de eksklusive titlene som virkelig presser arkitekturen max. Dette kommer sikkert til å gjelde både for Xbox360 og PS3 også. De titlene som da lages for begge konsoller vil ofte ikke være like imponerende grafikkmessig sett. Klart: Noen utviklere legger mer ressurser i å programmere spesifikt for hvert konsoll enn det andre gjør. Det er først og fremst der hvor utvikleren ikke gidder at kvaliteten lider av at spillene gjøres til multiplattform.

 

Jeg har en følelse av at nettopp Bioshock er et spill hvor de faktisk kommer til å legge litt innsats inn i å tilpasse det til PS3 arkitekturen. Men hvis dere som eier en PS3 tror det betyr betydelig mye bedre grafikk enn på xbox360, så tro om igjen - Bioshock er tross alt et av de spillene som ser best ut på Xbox360 grafikk-messig sett, hvilket betyr at det skal noe til å overgå det - og selv om Sony har brukt mange anledninger til å få verden til å tro noe annet så er forskjellen i grafikk-kvalitet mellom de to konsollene marginal, og faktisk kanskje (I alle fall hvis man skal dømme etter multi-plattform spill som allerede er ute) i Xbox360 sin favør.

 

Når alt dette er sagt: Jeg er egentlig ikke motstander av multiplatform. Synes egentlig det er greit jeg å kunne kjøpe spillene uansett hvilket konsoll jeg har valgt å kjøpe. Men så er jeg da heller ikke ekstremt opptatt av performance og grafikk, er mer opptatt av spillbarheten.

Lenke til kommentar

Latterlig. Det oppsumerer sammenligningskrigen perfekt, den er regel rett og slett latterlig. Jeg er møkka lei av at alle multiplatformspill skal sammenlignes og bedømmes etter hvordan de ser ut grafisk mot hverandre. Det er et "min tiss er større enn din tiss" sammenligning uten mål og mening. Den er kun skapt for å tilfredstille enkeltes behov for å bryske med størst E-Penis.

 

Merksnodig nok er det de med kun X360/PS3 man hører krangler høyest om største E-penins. De som virkelig burde delta i en slik diskusjon, med hederlige unntak, er dem med begge enhetene men de holder merksnodig nok munnen igjen eller er veldig stille. For deres del kan en slik sammenligning være reel for de kan velge mellom X360 eller PS3 versjonen. Men de fleste deltagene kranglende i en slik sammenligning er personer som enten har PS3 eller X360. Hva er vits? Om du sitter med X360 og ingen ting annet så kan det gjøre et fett om den har bedre grafikk på X360 eller PS3, du kan ikke kjøpe den på noe annen enhet enn X360, ergo finalis, sammenligning er kun et behov for å skyte brøstkassa frem og vise at du har størs e-penis eller i alle fall tro det selv.

 

Bioshock er et godt spill i mine øyne. Inneholder action, humor og en forvrid verden. Jeg unner PS3 eierne dette spillet fordi jeg synes det er et godt spill. Om det får bedre eller dårligere grafikk (på pixelnivå vel og merke) er et fett. De får et godt spill og det er det som teller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...