Gå til innhold

Rett til pengene tilbake?


Anbefalte innlegg

Saken er som følger (og ja meget frustrert i skrivende stund)

 

Kjøpte ett Gucci belte til 2000 kr på en posh damebutikk i Oslo i desember. Belte var en julegave til min lillesøster. Jeg var usikker på str. men damen som hjalp meg sa at dette var ikke noe problem å få byttet.

Da jeg da selvfølgelig greide å kjøpe feil str. viste det seg at å bytte var vanskeligere enn antatt.

Først så hadde butikken ikke riktig str inne. De kunne heller ikke bestille det, men måtte vente på at det kom inn. På toppen av kaken visste de da IKKE når dette var. Men ikke nok med det, de kunne heller ikke kontakte meg når det var kommet inn, neida, jeg måtte selv ringe med jevne mellomrom for å høre om det var kommet inn....wow 2008 og kundeservice på dette nivået..

Oki det har jeg da gjort og vi er nå snart i juni og beltet har fortsatt ikke dukket opp (dette er da et klassiskt belte, ikke noe sesongpreget) Jeg har flere ganger forhørt meg og de har ingen svar, de kan heller ikke gi meg tilgode lapp til deres herrebutiikk for å se om jeg kunne finne noe til meg selv, da min søster bor i Danmark som ikke gjør ting enklere...

Men så øynet jeg lys i tunnellen, i ett av mine fortvilte forsøk på å ringe butikken så fikk jeg plutselig svar at det kunne hende det kom inn i juli, men om jeg ikke kunne vente så lenge kunne jeg komme innom, snakke med en navngitt person og få pengene tilbake... whoppi.

Jeg ga da beskjed til min søster som fikk overført penger og kjøpte seg riktig str i Gucci butikken i København. Og jeg dro en uke senere til butikken for å få igjen pengene.. men sååå... der møttes jeg av en lite hyggelig daglig leder som øynet meg opp og ned, og da jeg tydeligvis ikke så ut som en mange milliardær, fikk jeg service deretter.

Nei det var plutselig umulig å få pengene tilbake, men hun kunne gi meg en forlenget tilgodelapp. Jeg fortalte om tlf samtalen, som hun da selvfølgelig ikke hadde kjennskap til. Og det endte med at hun skulle sjekke med de ansatte og gi meg tilbakemelding (tror jeg vet hva svaret blir.

 

Mitt spm er da, at selv om i utgangspunktet man kanskje ikke har krav på pengene tilbake, men gir butikken sjansen til å skaffe meg meg rett str så er dette i utgangspunktet helt i orden.

Men når dette da drøyer 6 mnd., og julegaven kommer kanskje en gang i fellesferien (noe de da ikke visste noe om da jeg var i butikken) da må det da kunne kreves å få pengene tilbake? Jeg har lite bruk for en tilgodelapp til dameklær og på 2000 kr er ikke det noe man bare gir til en venn.

 

Noen som har peiling???

Endret av Haterkamikaze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du har ikke rett til pengene tilbake. At du kjøpte feil størrelse er ikke en mangel, dermed har du ikke noe å reklamere på. Det finnes heller ikke noen former for angrerett når du kjøper i butikk.

 

Det beste du kan håpe på er en tilgodelapp.

Lenke til kommentar
Butikkarbeiderene har (to!) ganger lovet mulighet for pengene tilbake, og det er dette du har rett til. Reklamerer dem med pengene tilbake, ja så gjør dem det. Ikke bare skriftlige avtaler som gjelder.

Så har man da ord mot ord om hva som er lovet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...