Gå til innhold

PS3+component = rosa skjermbilde ?


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Jeg har hatt PS3 i en måned nå og har den koblet opp mot en Dell 24" med component kabel (den med 5 kontakter i enden, 3 video og 2 lyd.)

 

Det som skjedde idag da jeg fyrte opp PS3en var at hele skjermbildet har blitt rosa!

 

post-61195-1211996134_thumb.jpg

 

Hvis jeg bruker vanlig composit kabel (den ene gule) på video er det forsåvidt riktig farger men grafikken er dårligere. Skjermen fungerer som før på vanlig DVI og.

 

Jeg har ingen muligheter for å teste kabelen andre steder, og har heller ingen annen kabel å teste mot PS3en. Det er tre ting som kan ha feilet: Dell skjermen, compoennt kabelen eller PS3en...

 

Noen som har opplevd det samme eller har noen ide om hvor feilen kan ligge?

 

Takk!

Endret av jaswane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er component som bruker 5 kabler. Den som fulgte med er compositt og har tre kabler. Hvis du går inn på display settings (eller hva det het) og endrer til component istedet for compositt så får du kanskje normale farger.

 

Du har selvfølgelig rett.. klarte dessverre å bytte om navnene på kabeltypene i teksten over. Teksten er nå rettet.

 

Problemet mitt er at det har virket fint i en måned og nå plutselig ble det altså rosa. Jeg har ikke endret noen innstilliner i forkant av dette.

Lenke til kommentar

Hvis du har det samme problemet enda, er det trolig p[ grunn av TV. Jeg hadde en MARK tv, som jeg var litt uheldig med, og gride og velte litt i sofaen. den ble rosa. dette var p[ grunn av at i TV er det noen slagm mateter. disse greide jeg og snu litt. jeg vet ikke om det er samme problemet med den skjermen, men det pleier og ligge der..

Lenke til kommentar

Til de som lurer så har jeg nå funnet ut hvor feilen er. Den er ikke fikset enda, men nå vet jeg hva jeg skal få reparert.

 

Jeg kjøpte en billigkabel med component og composite i samme som kunne kobles til Wii, PS2, PS3 og Xbox360. Dermed testet jeg først om det fortsatt ble rosa med den nye kabelen og PS3, noe det gjorde. Deretter testet jeg Wiien mot Dell skjermen med component kabelen og den ble også rosa..

 

Så kablene og PS3en er friskmeldt, Dell 24" skjermen er syk i component inngangene sine.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...