Gå til innhold

Oppretting av kategori: spillutvikling


Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Jeg forsøkte meg på dette forslaget i spillforumet, men det gikk smådårlig..

 

Jeg holder på å utvikle en 3d-spillengine som kanskje ser ut til å funke litt. Da hadde vært hyggelig å ha interesserte folk å diskutere spillutvikling med, om OpenGL-triksing, optimaliseringer og dill. Noen andre som hadde vært interessert i å benytte seg av en slik forumkategori?

 

screenshots av enginen: http://www.irio.co.uk/index.php?page=polly

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Lissom litt det som er poenget - utrolig mange spørsmål om opengl, directx, etc. Selv mener jeg at det ikke er så veldig viktig *hva* man koder i - teknikker for spillutvikling er viktigere...

 

og det er veldig få steder her til lands hvor man har mulighet til å prate om sånt

 

i hvert fall ikke med kjæresten min..

Lenke til kommentar

men altså. jeg har f.eks brukt hele dagen på å mekke lightrays (godrays, sjekk ut http://www.irio.co.uk/index.php?page=polly ), og skulle gjerne diskutert dette med noen. Selvsagt kan man også prate på gamedev.net, men det hadde altså vært hyggelig å prate med noen nordmenn også.

 

så jeg gjentar: hva skal til for å få opprettet egen forumkategori?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da får vi bare mase videre.

Godt poeng data_jepp. Kanskje greit å få sortert ut alle spørsmålene om spillprogrammering fra C/C++ forumet.

 

Jeg er med, blir deilig å kunne diskutere spillrelaterte algoritmer, biblioteker og å kunne vise frem arbeidet sitt til andre nordmenn.

Det ville også bli enklere å starte sammarbeidsprosjekter og yte bistand til prosjekter som allerede er godt i gang.

 

Det største (om ikke eneste) problemet med et slikt underforum er titalls nybegynnerposter (ikke at jeg har noe i mot nybegynnere på noen som helst måte), hvor samtlige har mer eller mindre samme innhold.

Lenke til kommentar
Det er nok av kvalifiserte brukere til å skrive en god sticky som tar for seg kjente og kjære spørsmål. :)

Helt sant.

Ikke alltid alle leser stickyer, men det hjelper i alle fall. :yes:

Det burde da gå ann å få opprettet en spillutviklingskategori, jeg lover å poste jevnt og trutt om den kommer opp snart.

Lenke til kommentar

Hadde nok vært en grei kategori. Men er usikker på hvor mye den ville blitt brukt. Med unntak av enkelte troll har ikke jeg lagt merke til noen enorm mengde poster som handler om spillutvikling. Noe er det jo og hadde kanskje blitt mer med en egen kategori.

Lenke til kommentar
Hadde nok vært en grei kategori. Men er usikker på hvor mye den ville blitt brukt. Med unntak av enkelte troll har ikke jeg lagt merke til noen enorm mengde poster som handler om spillutvikling. Noe er det jo og hadde kanskje blitt mer med en egen kategori.

 

Japps, nå diskuterer jeg heller med brukere på andre spillutviklingsdedikerte forum.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...