Gå til innhold

Hvilken skjerm skal jeg ha til gaming og bilder?


k-h-s

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken skjerm jeg skal ha til mit xfx 9800gtx kort?

Skal spille bf2/1942/2142/vietnam,cod 4, crysis og trackmania.

 

Hvilken skjerm brde jeg velge da?

 

Er en av disse noe og satse på http://www.hardware.no/artikler/samsung_sy...ter_226bw/39652

https://prisguiden.no/product.php?productId=82623

 

Siden den Nec AccuSync LCD22WMGX har hdmi ingang så kansje det er en smart ting? 9800gtx støtter jo hdmi

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produktinformasjon:

Nec AccuSync LCD22WMGX

 

Utgivelsesdato: 21. november 2007

Maksoppløsning: 1680 x 1050 punkter Tilkoblinger: D-Sub/VGA, DVI-D, HDMI, Komponent Beste priser:

Spill

AccuSync LCD22WMGX retter seg mot både spillere og mediabrukere generelt. Bildekvaliteten er god nok, men en treg skjerm vil ødelegge for begge brukergrupper. Responstiden på 5 ms er målt i svart/hvitt, og ikke grå/grå som mange konkurrenter oppgir. Dermed stiller skjermen ganske bra, selv om verdien er noe høyere enn de "beste" på markedet.

 

Skjermen biter godt fra seg i spilltesten. Det er ingen tvil om at denne skjermen hører til på øverste hylle. Vi hadde problemer med å provosere frem noe etterslep som helst i Battlefield 2. Trackmania Nations er noe mer kravstor på skjerm, så her klarte vi å spore opp litt etterslep i de verste hårnålsvingene. Vi kan likevel ikke påstå at etterslepet fremstod som plagsomt - om synlig i det hele tatt i normal spilling.

 

Også i Bubble Trouble er det lite etterslep å se. Skjermen klarer rødt overraskende bra. Det er først og fremst kombinasjonen gul og grønn som stikker seg nevneverdig ut. Her ser vi noe mer synlig etterslep enn i andre farger.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
men husk at nec skjermen også har 5ms da som kan føre til etterslepp i raske bevegelser i feks spill... samsungen har jo 2ms ellers får du jo også dvi/vga til hdmi adapter også da som du kan bruke på samsungen.

 

Responstiden som er oppgitt er stort sett bare ljug uansett og er ingen indikator på hvor mye etterslep du får i spill. Se heller på paneltype, der du får en indikator på om det er bra farger vs bedre responstid.

Lenke til kommentar
er ikke kjøpt ennå men blir nok en 226bw på meg. Men hvilket panel er bets hvordan ser jeg hvilket det er og hvem selger hvilket?

skal vis være ganske random hva du får, tror det skal stå den S bakpå sjermen...

eller kan du bare google det, finnes massevis av hvordan du kan finne d ut

Lenke til kommentar
skal vis være ganske random hva du får, tror det skal stå den S bakpå sjermen...

eller kan du bare google det, finnes massevis av hvordan du kan finne d ut

 

Mangen reviews og tester avslørte at de andre Panelene var dårligere. Resultatet ble at ingen ville ha G-Panel (eller va den andre nå het).

 

Det stod det i en pressemelding fra Samsung at de sjekket opp dette, og har oppgradert de panelene. De var opptatt at det skal være likt og oppfylle kvalitets kravene deres. Dette skjedde ikke lenge etter skjermen kom ut. Så nå skal skjermene være like uansett hvilken panel den har.

Lenke til kommentar
skal vis være ganske random hva du får, tror det skal stå den S bakpå sjermen...

eller kan du bare google det, finnes massevis av hvordan du kan finne d ut

 

Mangen reviews og tester avslørte at de andre Panelene var dårligere. Resultatet ble at ingen ville ha G-Panel (eller va den andre nå het).

 

Det stod det i en pressemelding fra Samsung at de sjekket opp dette, og har oppgradert de panelene. De var opptatt at det skal være likt og oppfylle kvalitets kravene deres. Dette skjedde ikke lenge etter skjermen kom ut. Så nå skal skjermene være like uansett hvilken panel den har.

 

Såvidt jeg vet så fjernet de bare merkningen av hvilket panel du får, det betyr ikke at det fortsatt ikke kan være forskjellig... Hvis jeg var deg så ville jeg sett helt bort ifra samsung skjermer i protest mot lotteri selgingen de driver med!

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg så ville jeg sett helt bort ifra samsung skjermer i protest mot lotteri selgingen de driver med!

 

Eh ok, nå er 99% av alt av elektronic ute på markedet full av blandet innhold. Det er helt vanlig.

Sony har Sharp komponenter, Samsung har Mitsubishi osv osv. Selv dritt "ukjente" merker som du kjøper på Nile eller Clas Ohlson, har deler fra store firma. Kjøpte en DVD spiller 2 år siden som kostet 500KR. Viste seg at det var bare ett annet "ramme" og inni den var et 1000Kr Philips DVD spiller.

 

SKal du gå i protest så får du bare holde deg unna ALT av elektronik....Ikke sitt der og tro at din Sony TV har samme komponenter som samme TV i USA. Det kan jeg garentere deg den ikke har.

Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg så ville jeg sett helt bort ifra samsung skjermer i protest mot lotteri selgingen de driver med!

 

Eh ok, nå er 99% av alt av elektronic ute på markedet full av blandet innhold. Det er helt vanlig.

Sony har Sharp komponenter, Samsung har Mitsubishi osv osv. Selv dritt "ukjente" merker som du kjøper på Nile eller Clas Ohlson, har deler fra store firma. Kjøpte en DVD spiller 2 år siden som kostet 500KR. Viste seg at det var bare ett annet "ramme" og inni den var et 1000Kr Philips DVD spiller.

 

SKal du gå i protest så får du bare holde deg unna ALT av elektronik....Ikke sitt der og tro at din Sony TV har samme komponenter som samme TV i USA. Det kan jeg garentere deg den ikke har.

 

Tror nok ikke det:) og det er litt forskjell fra å få forskjellige deler inne i en skjerm når du bor i samme gata med en som har samme type skjerm, enn å få det forskjellig fra en i USA.

Problemet med denne skjermen fra samsung er at det kan være store forskjeller alt ettersom hvilket panel man får. Dette gjør at hvis vedkommende kjøper skjermen og uansett om han blir fornøyd eller ikke, så kan det hende at han ville fått en både bedre og billigere skjerm hadde han valgt noe annet, men vedkommende er jo bevisst lurt på forhånd til å tro at denne skjermen er bra ved å lese reviews av kanskje "den beste 22" på markedet". Etter min mening blir dette gal markedsføring av en vare, en får rett og slett ikke det man betaler for. Hvis en da kjøper produktet vel vitende om dette så vil dette være en støtte til denne type markedsføring. Nå er kanskje jeg litt vel radikal i mitt syn så vedkommende må få tenke selv, men det er i alle fall mitt syn^^

Endret av TheRuthless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...