Doffar Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 (endret) Hallo, jeg driver å lærer meg litt php og så prøver jeg å få listet opp alle filene i en mappe for å linke til dem. Men i linken vil jeg ikke ha med hele filbanen og endingen så jeg må strippe vekk litt. Jeg får til å strippe vekk ".php"-endingen, men når jeg skal prøve å få vekk "dev/" så går det galt. Så er det jeg egentlig trenger hjelp til. Å ta vekk noe i starten og slutten av det som skal strippes. function strip ($WhatToStrip, $String) { switch ($WhatToStrip) { case 'Numbers': $RegExp = '.php'; $begynnelse = 'dev/'; break; } return preg_replace ('/['.$begynnelse.$RegExp.'$]+/i', '', $String); } foreach (glob("dev/*") as $filename1) { $devfil = strip ('Numbers', $filename1); echo $devfil; } Endret 28. mai 2008 av Doffar
Jonas Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 (endret) Ta en titt på pathinfo(). Den returnerer både filename og basename. Sannsynligvis litt enklere enn å bruke regex. Endret 28. mai 2008 av Jonas
Doffar Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Skrevet 28. mai 2008 Ta en titt på pathinfo(). Den returnerer både filename og basename. Sannsynligvis litt enklere enn å bruke regex. Funker bra. Takktakk Ble slik: foreach (glob("dev/*") as $path_parts) { $devfil = basename($path_parts, ".php"); Hvis man ikke tar med , ".php" så vil den returnere index.php f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå