Gå til innhold

AoC: Tips for å få bedre FPS


Anbefalte innlegg

Jeg har satt ned alle settings på det laveste som er mulig og spillopplevelsen er kraftig dempet, men likevel har jeg konstant 5-15 FPS! Bruker laptop, men den passerer tester på nettet osv (systemrequirementslab.com), så forstår ikke hvorfor det er slikt. Bloom er av, shader på 2.0, tror jeg har de nyeste driverne og nesten alle instillinger i AoC er på det absolutt laveste.

 

 

Acer Aspire 5720Z

Windows Vista

Processor: Intel® Pentium® Dual CPU T2310 @ 1.46GHz (2 CPUs), ~1.5GHz

Memory: 2046MB RAM

DirectX 10

NVIDIA GeForce 8400M GS (Display Memory: 1008 MB, Dedicated Memory: 241 MB, Shared Memory: 767 MB)

 

Har 27GB ledig plass på disken med AoC.

 

 

ITT: #1. Post tips for å få bedre FPS? (spesielt til meg;))

 

#2. Hva jeg evt kan oppgradere til (gjerne post links!)

 

#3. Hvor mye plass skal AoC mappen ta tilsammen? (Da min er på 52 GB:\)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Acer 5720ZG, det går tregt men akkurat kjapt nok til at jeg kan gjøre quester. Da har jeg skrudd opp litt på view distance og npc-view distance slik at jeg finner frem dit jeg skal.

 

Jeg har windows XP på min maskin, og er lykkelig over at jeg ikke trenger å kjøpe en ny laptop for å kunne spille AoC på den.

Lenke til kommentar

Processor: Intel® Pentium® Dual CPU T2310 @ 1.46GHz (2 CPUs), ~1.5GHz

Memory: 2046MB RAM

DirectX 10

NVIDIA GeForce 8400M GS (Display Memory: 1008 MB, Dedicated Memory: 241 MB, Shared Memory: 767 MB)

 

Beklager, men denne konfigurasjonen er nok i det svakeste laget... :/

Lenke til kommentar
Hmm, hæ? ^^

Skjønner ikke helt hva dere mener jeg men. Noe jeg har missforstått? :p

 

Tror de reagere fordi at ikke alle kan kjøpe ny pc som bare det lissom.

Men har selv måtte oppgradere skjerkort for AoC, men skjermkortet passet ikke til hovedkortet, så da måtte jeg kjøpe nytt hovedkort, og siden jeg kjøpte nytt hovedkort måtte jeg kjøpe nytt kabinett, og siden den gamle psuen var på 300W fant jeg ut at jeg trengte en ny PSU, så da måtte jeg kjøpe FIRE ny deler bare for å kunne bruke mitt 9800gtx.

 

ca 5000 totalt :D + skjermen jeg kjøpte, 961bf, anbefales! (4:3 FTW)

Lenke til kommentar

Salsa Shark har rett. Den pcn der har sett sine beste dager. den fungerer nok ikke noe særlig til AoC-spilling. Å oppgradere en av tingene vil ikke nytte i det hele tatt pga at alle leddene er svake. Du vil såklart kunne "kjøre" spillet, men du vil nok slite med framerates uansett om du har superlow-gfx på. Er nok bare å kjøpe ny pc hvis du vil spille dette spillet med bra fps.

Lenke til kommentar
Jeg har satt ned alle settings på det laveste som er mulig og spillopplevelsen er kraftig dempet, men likevel har jeg konstant 5-15 FPS! Bruker laptop, men den passerer tester på nettet osv (systemrequirementslab.com), så forstår ikke hvorfor det er slikt. Bloom er av, shader på 2.0, tror jeg har de nyeste driverne og nesten alle instillinger i AoC er på det absolutt laveste.

 

 

Acer Aspire 5720Z

Windows Vista

Processor: Intel® Pentium® Dual CPU T2310 @ 1.46GHz (2 CPUs), ~1.5GHz

Memory: 2046MB RAM

DirectX 10

NVIDIA GeForce 8400M GS (Display Memory: 1008 MB, Dedicated Memory: 241 MB, Shared Memory: 767 MB)

 

Har 27GB ledig plass på disken med AoC.

 

 

ITT: #1. Post tips for å få bedre FPS? (spesielt til meg;))

 

#2. Hva jeg evt kan oppgradere til (gjerne post links!)

 

#3. Hvor mye plass skal AoC mappen ta tilsammen? (Da min er på 52 GB:\)

 

Skjønner ikke hvorfor du nevner DirectX 10, da det har fint lite med en hardware konfigurasjon å gjøre, da AoC ikke støtter det (enda).

 

#1: Hvis du ikke har gjort det: skru av alle skygger, AA. Skru ned distance view, skru av partikkel draw distance. Sett memory cache på max.

 

Skru av det vann greiene.

 

Hvis du ikke har gjort det: oppgrader alle drivere til PCn din: bios, lyd, grafikk som de viktigste.

 

#2 Den er jo veldig subjectiv da, iogmed vi ikke vet hvor mye penger du har å rutte med.

DEFRAG HDn !!

CPUn din er litt i minste laget, samt GFX kortet da.

Jeg ville nok ha gått for en 8600 GTS som er vel det beste kortet i forhold til kost/ytelse akkurat nå.

 

#3: aner ikke, og er det noe å bekymre seg for da? HD plass er jo omtrent gratis...

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du nevner DirectX 10, da det har fint lite med en hardware konfigurasjon å gjøre, da AoC ikke støtter det (enda).

 

#1: Hvis du ikke har gjort det: skru av alle skygger, AA. Skru ned distance view, skru av partikkel draw distance. Sett memory cache på max.

 

Skru av det vann greiene.

 

Hvis du ikke har gjort det: oppgrader alle drivere til PCn din: bios, lyd, grafikk som de viktigste.

 

#2 Den er jo veldig subjectiv da, iogmed vi ikke vet hvor mye penger du har å rutte med.

DEFRAG HDn !!

CPUn din er litt i minste laget, samt GFX kortet da.

Jeg ville nok ha gått for en 6800 GTS som er vel det beste kortet i forhold til kost/ytelse akkurat nå.

 

#3: aner ikke, og er det noe å bekymre seg for da? HD plass er jo omtrent gratis...

 

Aner ikke hvorfor mod fjernet posten jeg hadde brukt til å quote dette. Du mener 8600gts ja? Siden 6800 er elendig og heter gs (ikke gts).

 

Til OT, du burde ha minst 30gb leding minne på hver harddisk, og så burde du sjekke kontrollpanel og strømalternativene der og sjekke at du har på Maks Ytelse :)

Lenke til kommentar

Har samme pc, alle komponenter er rygg i rygg til ubrukelig til gaming :/ Jeg har gitt opp og skal kjøpe ny pc snart :)

Så kjøp ny pc mann! Denne PC-en er IKKE anbefalt for gaming.

 

Om du ikke har råd kan du overklokke ram, skjermkort og cpu. Mekk deg kjølepasta og usb-plate med vifte for å ha under PC-en.

Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar. Skal ikke være nødvendig å slenge dritt om pcen da jeg er fullstendig klar over at det eksisterer bedre datamaskiner der ute, men som student har man ikke mye penger.

 

Etter jeg skrudde opp memory cache til fullt som -iL- sa fikk jeg 20-25 FPS, helt til pcen begynte å bli overopphetet. Men dette skal jeg forhåpentligvis få fikset ved å kjøpe USB vifte? Da begynner det å bli spillbart!

 

Fortell mer om hvordan jeg kan få overklokket maskinen (ikke _veldig_ datakyndig)?

 

Fortsett med tips om hvordan få bedre FPS!

Lenke til kommentar

Gjør følgende:

 

Last ned RivaTuner 2.09 på linken under.

http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.0...wnload-163.html

 

Når du har installert dette, åpner du RivaTuner.

Så ser du en linje hvor det står "ForceWare detected". Til høyre for den setningen står det "Customize" og en liten pil. Trykk på pilen.

 

Så trykker du valget helt til høyre: Reset all drivers. Trykk "Yes" helt til pcen restarter seg.

 

Da skal du ha tjent mange FPS!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Og hvorfor skal det egentlig øke FPS? Hva er det som skjer når man gjør dette? Hva er det som skjer med driveren i motsetning hvis man ikke gjorde dette?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...