Gå til innhold

Hvilken av disse to bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med min Dell XPS M1530 og er super fornøyd. Batteriet varer i 1 1/2 til 2 timer når du bruker de til skole arbeid (som Word og Excel). Men da har jeg den på høy ytelse med full lysstyrke på skjermen. Sikkert opp imot 2 til 2 1/2 med balansert eller lav ytelse på instillingene. Jeg er også logget på msn og har kanskje en nettleser åpent med da. Så om du skrur av internetten og bluetooth (en av/på bryter på siden, under express card holderen) og har den på lav ytelse eller balansert, oghar kun office program åpne får du nok 2 1/2+ av den. Jeg har et 6-cellers batteri ja =)

 

-Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er støy nivået på xps'n? Om den kan måle seg med acern der ryker acern hvertfall..

Leste i en test at harddisken bråker kolosalt?

 

Og er det noen som har en link til en sammenligning av en pc med

8600m gt 256ram vs 8600m gt 512ram?

Endret av Wishb0ne
Lenke til kommentar

Jeg syntes M1530 er ganske så støyfri. Men når viften går opp kan du høre den, men under vanlig bruk vil viften som oftest ikke gå opp på et høyere nivå. Under spilling spiller du vel med lyd på, tenker jeg?

 

Men var det M1530 som bråket kolosalt eller var det aceren?

Lenke til kommentar

Jeg vil si at harddisken lager "knitre lyder" når du skriver på den, når du leser av den, er det egentlig kun spinninga du hører. Vifta er og veldig stille. Dataen blir heller ikke for varm til å ha på fanget, selv om det kan bli ganske varmt. Det enesete jeg synest som virkelig er irriterendes, er at lesehodet bråker veldig når den går fram og tilbake. Men det skjer somregel kun når du setter i en cd, eller søker etter data på den, som ved for eksempel en installasjons cd som ikke er "organisert". Eller om du hopper mye fram og tilbake på spillelisten til en musikk cd. Og om du bestemmer deg for Dell XPS M1530 så vil jeg på det høyeste anbefale 1440*900 skjerm eller bedre, nVIDIA GeFORCE M8600 GT 256mb, 3gb RAM og egentlig burde du og ha en 2.2ghz processor eller bedre. Jeg har bare 2.0ghz fordi jeg ikke ville bruke for my penger på den. Jeg tok forresten en sånn test på XPSen min, det viste at dataen hadde faktisk opp til 1.6gb tilgjengelig grafikk minne (tar av de 3gb med RAM jeg har). Det er en real fem stjerners laptop! Anbefalt på det høyeste! Høres vel ut som en Del insider som prøver markedsføring her :p Men det er ikke jeg ;p

 

-Andy

 

EDIT: Jeg synst selv at det er Acer som bråker mest. Husk også at XPSen er mye tynnere og mindre klumpete. Bedre skjermkort også! Og Aceren har bare 1.83ghz processor også, som er alt for lite om du i det hele tatt skal spille spill.. :S

Endret av xps-m1530
Lenke til kommentar

Da er jeg 90% sikker på at jeg går for dell.

 

Det jeg lurer på er om xp støtter disse t8xxx prosessorene, har lest at man må ha vista for å støtte dette.

Lurer også på om os som følger med er 64bit?

 

Og kan det være en ide og spare over 1000kroner for å gå for 1,83GHz istedet for 2,4GHz det er vel fortsatt skjermkortet som er flaskehalsen alikevel?

 

Og hva foreslår dere av 200GB 7200rpm eller 250GB 5400rpm, bryr ikke om de 50gigsa men det som teller er støy, batteribruk og fart.

 

PS:

Dette tilbudet var vel ikke så verst det heller?

http://zepto.no/Shop/Config.aspx?configura...;notebookid=674

Endret av Wishb0ne
Lenke til kommentar

Jeg bestile nettopp en XPS m1530 og rabattkoden funker fortsatt ja.

Mine specs:

 

Intel® Core 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

NVIDIA® GeForce Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife

 

Betaler litt under 7300 for den. Noen som vet hvor lang leveringstid det er? Eventuelt om den leveringstida man får på mail stemmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...