Skaveg Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hei Vet det er flere tråder om dette men fant ikke noen som passet til det jeg lurte på. Har sett på 450D nå og en blitz. Ender vel på rundt 10.000 med veske og små ting. (Canon Speedlite 430EX) Så leter jeg etter en linse som passer best til nær bilder og litt naturbilder. Budsjettet mitt er vel rundt 15.000kr. Er ikke helt opphengt i 450D men etter å ha lest tester så virker dette veldig bra. Noen som har forslag til linse? eller kanskje noen har noen andre bra forslag til kamera/blitz/linse?
iMacKenna Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Du får sikkert noe bedre enn Canon 450D med ett budsjett på 15K. Handler du kamerahus i Norge og resten via ebay får du mer for pengene. Du må teste ut ergonomien før du kjøper. Jeg testet ut 450D og syntes den var helt for jævlig å holde i. Edit: Ta en titt på disse: Hus, blits, stativ, kamerasekk, objektiv Bare ett forslag. Endret 25. mai 2008 av iMacKenna
audunbra Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Heisann! Når det gjelder kjøp av kamerahus er det det evige rådet som går igjen på Akam som gjelder: Gå i en fotobutikk, kjenn på kameraet og finn ut hvordan det passer i akkurat dine hender. Valg av merke er et valg man tar; kanskje man kan låne noen objektiver av venner/få tips fra kjente som har det samme merket osv. Jeg har Canon og er fornøyd med det, men har også prøvd Nikon en del og kan ikke si at det er hverken dårligere eller bedre. Jeg veit ikke hva slags erfaring du har med speilrefleks, men dersom du er nybegynner (sånn som meg ) ville jeg prøvd ut kitobjektivet før jeg kjøpte noe annet. En ting er hva proffene her på Akam mener om kvaliteten, en helt annen ting er hva vi glade amatører legger merke til. Dersom du kjøper kun kamerahus, er sikkert linsa under et bra valg (Forutsatt at du kjøper Nikon..), ellers får Tamron 17-50mm f2.8 og Sigma 18-50 f2.8 god omtale her på forumet som allround objektiver (Disse finnes både til Nikon og Canon). Lykke til med valget!
Skaveg Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Skrevet 31. mai 2008 Takk for svarene. Vært litt bortreist de siste dagene. Fortsatt litt over en uke til jeg får lønning/ferie penger. Får dra på en butikk å teste litt. Er forresten ikke helt nybegynner men ikke så veldig langt unna Kjenner flere som har cannon/Sigma linser så det hadde veø vært det beste.
Nautica Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Det objektivet "normalzoom" som følger med 450D går for å være bra.det var den gamle 18-55 uten IS som var dårlig,ellers så henger jeg meg med på dem som sier,kjøp med kitlinsa"450D" og oppgrader senere når du får et bedre innblikk i hva du trenger av objektiver. Blits er ingen dum ide å kjøpe i tillegg,da du står mere fritt angående innefotografering.
Simon Aldra Skrevet 1. juni 2008 Skrevet 1. juni 2008 Blits er en fantastisk ide. Har du råd til en 430EX har du en helt grei blits som yter finfint og gir deg lyssettingmuligheter den interne blitsen ikke gir. Men jeg vil anbefale å kjøpe en blitscord. Da kan du være mer kreativ med blitsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå