Falgny Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 tenkte det ville vere fint med en del der folk kunne si litt om deres personlige erfaring med age of conan, slik som: mykje grinding? mykje corpse camping? fin lore? rask / treig lvling? nydelig natur?(ja), varisjon i quests? osv osv
Shtian Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Fikk spillet for et par dager siden, og det eneste jeg kan si så langt er at det krever en god pc med høy ytelse for at du skal få maksimal glede ut av spillet. Selv har jeg en god del lag og elending grafikk etter å redusert det visuelle drastisk for å i det heletatt kunne spille. Spillet virker bra så langt, selvom jeg ikke er kommet spesiellt langt. Får dessverre ikke sagt mye før jeg får testet det på en annen pc.
Betenkt Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Fikk spillet for et par dager siden, og det eneste jeg kan si så langt er at det krever en god pc med høy ytelse for at du skal få maksimal glede ut av spillet. Selv har jeg en god del lag og elending grafikk etter å redusert det visuelle drastisk for å i det heletatt kunne spille. Spillet virker bra så langt, selvom jeg ikke er kommet spesiellt langt. Får dessverre ikke sagt mye før jeg får testet det på en annen pc. Enig.. Har du lag, ødelegger det mye. Tok tid å komme inn i systemet også. Hele opplevelsen er en helt annen hvis du ikke har lag.. Hmm.. *tenke* kanskje det er internettforbindelsen min som gjør det.. WLAN nokså langt fra router.. må få prøvd LAN..
JPNord Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Sitter med samme følelse selv, spillet virker veldig bra og kampsystemet er virkelig et hakk opp fra forrige generasjons mmo. Men jeg har så rævva spillmaskin at det går sterkt utover opplevelsen. Jeg har alt på så lav innstilling som mulig, men likevel opplever jeg fps-drops hele tiden. Gleder meg til dimmepenger og forhåpentligvis en ny pc, spillet fortjener bedre "arbeidsforhold" enn det PC-en min er i stand til å gi det.
Myagos Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Har en bra PC så her går spillet overaskende bra med grafikkinstillingene på fullt, og jeg må si at det er et kjempelekkert spill. Elsker så og si alt med det og det er bare nå for Funcom å leie inn skadedyrbekjempelsen for å ta knekken på småbugsa man ser i ny og ne, så er vi i boks.
lperik Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Spillet flyter greit, ikke opplevd noen bugs,loginproblemer eller noe. Er rimelig lei av å følge dialogen til questgivers allerede så hopper glatt over alt det der. Ellers er jeg ikke helt imponert over hvordan casters er i spillet, samt måten questene er bygget opp på, og hvordan de vises på skjermen. Stor stripe over hele skjermen, er det mer ting som skjer på en gang fylles hele skjermen opp av disse strekene. Ufattelig teit måte å gjøre det på. En annen ting som er en smule dårlig laget er måten skade vises på i kamp. flyr jo så mye SMÅ tall rundtomkring under kamp, man har jo ikke mulighet til å se hvilke tall som tilhører enselv og hvem som tilhører motstander. Har nok flere ting å "klage" på, men får la det være med det foreløpig. I mine øyne er dette ett OK spill. Var noe skeptisk til hele greia til å begynne med, husker godt hvor over-hypet AO var på sin tid og vil påstå å si dette kanskje er _noe_ av det samme. Sitter å spiller AoC ennå altså, til tross for det jeg har skrevet, mulig det bare tar litt tid å bli vant med spillet, og at jeg da vil like det bedre. Skal man sammenligne med wow var det mye enklere å sette seg inn i, kanskje det som gjør at jeg ikke er helt fornøyd med dette.
Myagos Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Er rimelig lei av å følge dialogen til questgivers allerede så hopper glatt over alt det der. Du kan gå på options (Interfance, advanced) og skippe cutscene hvis du ikke liker det. Jeg derimot som er en neverwinter/baldurs gate spiller digger det nye dialogsystemet og det er mye mye mye bedre enn fks WoW som har en vegg av tekst som 99% av alle spillerne hopper over uansett. Ellers er jeg ikke helt imponert over hvordan casters er i spillet Har ikke spillt caster enda så jeg kan ikke si noe om det enda, men jeg skal helt klart lage en med spellweaving etterhvert. Har alltid vært spellcaster i tidligere mmo, men siden AoC har et så tøft combatsytem måtte jeg lage en soldat først. samt måten questene er bygget opp på, og hvordan de vises på skjermen. Stor stripe over hele skjermen, er det mer ting som skjer på en gang fylles hele skjermen opp av disse strekene. Ufattelig teit måte å gjøre det på. Hvis du ikke liker det kan du enkelt slå det av da.. Jeg derimot synes dette er en genial ting som har vært svært hjelpsom når jeg har gått meg vill. En annen ting som er en smule dårlig laget er måten skade vises på i kamp. flyr jo så mye SMÅ tall rundtomkring under kamp, man har jo ikke mulighet til å se hvilke tall som tilhører enselv og hvem som tilhører motstander. Ehem jeg ser blå som min dmg, oransje er critene mine og rød hvis en fiende slår meg.... Du kan også enkelt bruke combatlogen hvis du vil teste ut skaden din.
lperik Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Cutscenene er tatt bort nå. (herlig!) AoC er nok laget mest for melee ja, det jeg har følelsen av foreløpig hvertfall. (prøvd ut Tempest of Set, HoX og Necromancer) De strekene jeg tenkte på er når man plukker opp ting. plukker du opp en spade står i klartekst med en stor stripe over hele skjermen. Plukker du opp questitem og det tilfeldigvis er det siste du trengte får du opp utallige "striper" over skjermen med det en plukket opp, samt at questen er ferdig. Kunne vært noe mer diskret kanskje? Er det noen måte å skru av dette på er det bare å fortelle hvordan Er klar over fargekodene under combat, men det popper opp så mye tall hele tiden at det er vanskelig å holde følge. Kunne gått vært noe anderledes. Skal prøve å skru av hele "damage numbers" å se om jeg synes det er like greit uten. Skal spille litt mer før jeg kommer med mer synspunkter, men dette er iallefall de første inntrykkene av spillet.
Myagos Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Det er en pil på minikartet hvor du kan slå av "quest indicator", men jeg har aldri brukt den ettersom strekene er som en innebygd thottbot. Synes også du kunne utforsket litt rundt i options før du kommer online og klager over ting du enkelt kan fikse på. AoC er nok laget mest for melee ja, det jeg har følelsen av foreløpig hvertfall. (prøvd ut Tempest of Set, HoX og Necromancer) Og dette baserer du på de fem første lvlene eller? Det var også et mareritt i WOW og lvle castere, men når de var høy nok level og spillern ble mer erfaring med hvordan klassen fungerte, ble de plutselig jævlig sterke. Har også møtt en del castere som grisebanker meg i pvp så det har noe med skills å gjøre også. Endret 24. mai 2008 av Myagos
lperik Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Uff, for sliten til å svare på sånn fanboy-mas nå. Les emnetittel så skjønner du hvorfor jeg har skrevet som jeg har gjort over her. Tydeligvis ikke smart å gå ut med personlig erfaring om spillet, så da får en bare la være
World Of Warcraft Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hmm er enig i at det er blitt fokusert litt for mye på melee, driver å lvler demonologist selv og synes det er litt kjedelig i lengden... Det er ikke vanskelig eller noe, bare litt ensforming, men det er jo så å si alle MMO's Også syns jeg lvlinga går litt sakt, mye løp-dit-quests. Pluss at når jeg hadde drept Strom, måtte jeg lvle fra lvl 19-30 før jeg kunne fortsette på storyen
Myagos Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Uff, for sliten til å svare på sånn fanboy-mas nå. Les emnetittel så skjønner du hvorfor jeg har skrevet som jeg har gjort over her. Tydeligvis ikke smart å gå ut med personlig erfaring om spillet, så da får en bare la være Fanboy mas? Så det er takken for at jeg brukte tid til å hjelpe deg ut med noen av problemene du hadde.
Sollid Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har elsket de første 20 lvlene, men nå som jeg har kommet til Cimmeria Crasher spillet hele jævla tida så vet ikke jeg!!
armanite Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Først og fremst får jeg opp feil meldingen om at Age of Conan ikke ble riktig avsluttet osv og opp kommer alt av send feilmelding osv til Funcom, selvom jeg avslutta spillet helt fint uten problemer. Annet enn det var det jo litt problemer med lyd, noen få ganger var det lag i lyden i dialogen og den ble plutselig borte rett etter jeg hadde snakka med noen i Cimmeria, det fortsatte selv etter restart. Og jeg hadde heller ikke rørt no settings. Opplevde også at jeg plutselig ble angrepet av en caster som jeg gikk inn i nærkamp med. Han stod foran meg, og jeg traff med de vanlige angrepene (1,2,3) mens når jeg tok en combo, så snudde karakteren seg vekk og angrep til siden for han. Det er her jeg trodde det bare var sånn merkelig lag siden combo'er har auto-aim, men neida, slo i løse lufta han. Annet enn det er jeg imponert over landskapet, veldig fint å se på og flott gjort selvom fps'en min suger, spiller med lik fps på low som jeg gjør på high. Quests og storyline er helt greit, ikke no spesielt, men typisk til sjangeren. Håper også at de legger til en slags invulnerability buff når du loader. Siden det er no dritt at folk står å venter innenfor en dør osv og angriper deg allerede før loading screen er ferdig. Endret 24. mai 2008 av armanite
haffi Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Spillet er kjempe, ny pc så full grafikk og null lagg. Startet med kjempe mange problemer i oppstarten, men fant ut at jeg ikke hadde lastet ned latest drivere. Men jeg lastet dem ned og nå er alt helt på topp! Spilt meg til lvl 17 og syns alt er bra. Har ikke testa kamp systemet så mye pga. jeg er caster. Menmen alt i alt kjempe fornøyd!
123321123321 Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 De strekene jeg tenkte på er når man plukker opp ting. plukker du opp en spade står i klartekst med en stor stripe over hele skjermen. Plukker du opp questitem og det tilfeldigvis er det siste du trengte får du opp utallige "striper" over skjermen med det en plukket opp, samt at questen er ferdig. Kunne vært noe mer diskret kanskje? Er det noen måte å skru av dette på er det bare å fortelle hvordan Enig, distraherende og ganske irriterende noen ganger. Noen som vet om man kan gjøre slik at denne teksten heller kommer i chatboxen? Evt. om det kanskje kan bli laget en add-on som fikser dette?
armanite Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 De strekene jeg tenkte på er når man plukker opp ting. plukker du opp en spade står i klartekst med en stor stripe over hele skjermen. Plukker du opp questitem og det tilfeldigvis er det siste du trengte får du opp utallige "striper" over skjermen med det en plukket opp, samt at questen er ferdig. Kunne vært noe mer diskret kanskje? Er det noen måte å skru av dette på er det bare å fortelle hvordan Enig, distraherende og ganske irriterende noen ganger. Noen som vet om man kan gjøre slik at denne teksten heller kommer i chatboxen? Evt. om det kanskje kan bli laget en add-on som fikser dette? Håper det kommer en add-on, siden jeg tror det ikke er noe i settings som endrer det. Husker jeg også riktig kommer ofte teksten i chatboxen også. Er som sagt sykt distraherende og irriterende, pluss at det ser direkte stygt ut spør du meg. De kunne hvertfall fjernet strippene eller hvertfall gjort at de går tvers over skjermen.
Poseboen Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Har hatt en del problemer som F.eks at jeg av og til ikke får logget på. Kan logge på med det vanlige pasordet og 5min senere kan jeg relogge og få beskjed om at jeg har skrevet feil passord som funket for 5min siden for at de så virker noen minutter senere. Har også opplevd en del andre bugs som at kartet helt plutselig blir grått og jeg må restarte. Ofte etter restart får jeg den kjente meldingen om at spillet ikke avsluttet riktig. Spillet har også hengt seg en del ganger hvor jeg har fått feilmeldingen om at jeg har for lite minne, men det ser ut til å funke helt fint nå. En annen skuffelse var hvor dårlig Guardian var etter min erfaring. Joda de blir kanskje bedre i senere level, men jeg syns fortsatt ikke det var veldig gøy å ikke kunne drepe mer enn to fiender om gangen og dø utallige ganger fordi jeg får mer enn to personer på meg om gangen. Som jeg også sa tidligere så er det veldig mulig at det rett og slett er jeg som gjør feil, men jeg tror uansett ikke guardian var klassen for meg. Det var så klart ikke bare negative ting med spillet. Graifkken er nydelig og med en bra PC er det en drøm å spille. Kampsystemet er noe nytt i forhold til andre MMOs og det virker hittil som ett bra kampsystem. Har ennå ikke nådd høyere enn level 10 pga frustrasjon over diverse problemer så jeg har jo ikke sett mye av spillet. Heller lite så er kanskje for tidlig å uttale seg om hvordan spillet er, men dette er ivertfall hvordan jeg har opplevd spillet hittil.
Licht Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Installering gikk fint, patchingen gikk fint med en gang jeg skrudde av firewallen. Kjører spillet på nesten fullt, og det ser veldig pent ut. Det er noe clipping issues her og der, og fatality-animasjonene er en smule udynamiske (selv om de selvsagt er morsomme). Character creation-systemet var litt mindre omfattende enn jeg hadde håpet, men fremdeles milevis foran noe annet jeg har prøvd i MMO-sammmenheng. Utseendet på mainen min ble jeg fornøyd med på første forsøk, den kvinnelige alten måtte jeg prøve om igjen noen ganger for å få til å bli som jeg ville ha henne. Jeg spiller Conqueror, og er veldig fornøyd med både klassen og kampsystemet så langt. Vet ikke helt hvordan andre har det, men så lenge jeg holder meg til quests som er mellom grønne og oransje, så er det aldri noe særlig problem å ta to-tre mobs samtidig. Casting syntes jeg ble litt kjedeligere - etter en del levels som Tempest of Set valgte jeg heller Bear Shaman som en healer-alt, fordi melee bare er mye morsommere enn casting. At mye av utstyret ser klin likt ut er litt overraskende, siden Funcom jo mente de hadde slått på stortromma med ørtentusenhvadetnåvar unike armor sets. Jeg kunne godt tenke meg at ikke alle conquerors rundt min level hadde nøyaktig samme utstyr som meg. Roleplaying ser jeg ikke så mye til (selv om jeg spiller på RP-PvP), jeg mistenker dog at det er fordi folk blir spredt utover de forskjellige instancene, og at alle samtidig er mest opptatt med å skynde seg mot 80. Ganking har det ikke vært så mye av. Selv angriper jeg bare dersom noen har et tilbakestående navn, tilhører en kjent retardguild, eller har angrepet meg tidligere. Det var noen som prøvde seg da jeg og en guildmate herjet White Sands, og til tross for at de var fire mot to fikk de grisebank. Ellers drepte jeg en Tempest of Set som prøvde seg - med kasteøks, fordi han rootet meg og løp for å heale. Festlig. 8D Guildet har jeg vært medlem av i to år allerede (helt fra dengang AoC skulle utgis i 2006), så dem kjenner jeg jo, og vi er en grom gjeng. Guild-panelet er litt primitivt, men jeg skal heldigvis ikke styre noe annet enn en divisjon. Av bugs og glitches har jeg ikke støtt på så mye. Noen rare grafiske bugs her og der - jeg endte opp med å klatre ned en vegg i en slags fosterstilling en gang. Av bugs som påvirker gameplay endte jeg opp med en bugget quest-NPC en gang, jeg tror hun befant seg nede i gulvet, eller inni en vegg. Det løste jeg ved å skifte instance, så alt det kostet meg var litt ekstra løping og dreping. De usynlige veggene, som av og til er på virkelig ulogiske plasser, irriterer meg. De er kanskje det som skuffet meg mest med spillet, at de er så restriktive på hvor man får gå. Greit å sperre av området langs kantene, men det må da være mulig å klyve over en liten fjellknaus heller enn å gå rundt. Chatsystemet er avsindig dårlig, ikke minst fordi halvpartene av de egendefinerte vinduene mine går tilbake til utgangsposisjon (dvs. ingen channels subscribed) hver gang jeg zoner. Og zone gjør man ofte (selv om loading-screenene bare er der i noen sekunder, vanligvis). Ellers er kommandoene for ting unødvendig komplekse. /friend <name> versus /cc addbuddy <name>. Mangelen på egne små vinduer for tell-samtaler irriterer også. Hotbarene og mulighetene for keybinds er også litt mangelfulle (og ja, jeg vet at man kan utvide og snu på barene). Og ja, den innebyggede SCT-greien synes jeg er veldig positiv. Den delen av UI-et klarte de iallefall. Åja, også det at de ikke har klart å få til custom emotes - som er en rimelig grunnleggende sosial funksjon - er ganske ubegripelig, og skuffende. Endret 25. mai 2008 av Zealuu
lperik Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Fanboy mas? Så det er takken for at jeg brukte tid til å hjelpe deg ut med noen av problemene du hadde. Virket bare noe angripende. Er lvl 5-15 på de forskjellige charsene så har jo en viss peiling på hvordan castere er i spillet. (ikke veldig peiling, men en viss) Fint du skrev om hvordan man kunne fikse ett par ting, sier ikke noe på det. Prøvde meg på å fjerne cutscenes igår som du foreslo for å få quest av questgiver uten å måtte snakke med han i evigheter først, men det fungerte ikke. Skal prøve igjen nå idag å se om kanskje det bare hang seg opp igår eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå