dimetho Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hei! For en uke siden bestilte jeg to gitarer til Xbox 360 fra CDON.no Og nå, etter en ukes intens spilling, så har den ene gitaren store problemer. Når jeg spiller sanger med den, så registrerer ikke den grønne knappen på gitaren at jeg trykker. Dette skjedde først veldig sjeldent, men nå mer og mer ofte. Veldig plagsomt, iallefall når produktet er nytt! Hadde hørt om dette fenomenet tidligere, men typisk at det skulle inntreffe meg da... Uansett, er det noen lett måte å fikse dette på? Har noen andre hatt dette problemet? Hva gjorde dere? Jeg sendte en mail til CDON.no om at produktet var defekt, forklarte meg selv, og venter på respons. Men hadde ikke så veldig lyst på å vente uker på å fikse det. Noen som kan hjelpe meg?
jajamensen Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hei! For en uke siden bestilte jeg to gitarer til Xbox 360 fra CDON.no Og nå, etter en ukes intens spilling, så har den ene gitaren store problemer. Når jeg spiller sanger med den, så registrerer ikke den grønne knappen på gitaren at jeg trykker. Dette skjedde først veldig sjeldent, men nå mer og mer ofte. Veldig plagsomt, iallefall når produktet er nytt! Hadde hørt om dette fenomenet tidligere, men typisk at det skulle inntreffe meg da... Uansett, er det noen lett måte å fikse dette på? Har noen andre hatt dette problemet? Hva gjorde dere? Jeg sendte en mail til CDON.no om at produktet var defekt, forklarte meg selv, og venter på respons. Men hadde ikke så veldig lyst på å vente uker på å fikse det. Noen som kan hjelpe meg? jeg ville dratt til der de holder til med et par venner, og sørga for at de alltid kommer til sende nye varer hvis de gamle ble ødelagte. men det er meg da:P
Merk. Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Arg, har selv problemer med den blå knappen. Dog her er problemet at knappen blir holdt inn selv etter at jeg har sluppet den. Har hatt spillet i tre uker Arg...
dimetho Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 Jeg fant to lure løsninger på nettet. Litt vanskelig å vite hva som er "ditt" problem, but here it goes: 1. Ta av gitarnakken fra gitaren, og rens de elektriske punktene som er mellom gitarnakken og selve gitaren. (bedre forklart her) Dette fungerte egentlig ikke for min del, men jeg hadde ikke forventet det da gitaren min var bare 1 uke gammel, og det da neppe hadde kunne samlet seg noe særlig med møkk mellom kontaktene. 2. Ta tak i nakken på gitaren, og dra den forsiktig fra og mot selve gitaren. Hvis du kjenner at nakken er løs, så kan dette forklare problemet. Løsningen her blir å stikke en papirbit i hullet der nakken plasseres. Video her: http://www.youtube.com/watch?v=qxURwvq2vFk Tror den sistnevnte fungerte for min del, har ikke testet det noe særlig i etterkant, men den løsningen virker logisk. Oppdaterer hvis det ikke fungerte for meg Lykke til!
vikingkylling Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hadde et lignende problem med xbox-gitaren til GH3, men det var den røde knappen som ikke fungerte noe særlig. Det skyldes at halsen er løs, så det er lett å få dårlig kontakt. Som nevnt kan det ordnes med en papirbit, men det er jo litt kjipt likevel med en helt ny gitar. Da xboxen streiket kjøpte jeg GH3 til Wii i stedet, og av en eller annen grunn har jeg aldri hatt noe som helst problem med den gitaren selv om halsen på den også er avtagbar. Det kan jo være en tilfeldighet, selvsagt. For øvrig er GH2 gitaren til xboxen fremdeles i bruk i Frets On Fire til PC, og jeg har ennå aldri hatt noe problemer med den.
TTomas Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Har CDON 30 dagers garanti? Var noe som ikke funka til Guitar Hero spillet mitt en dag, og da leverte jeg bare hele pakka og fikk en ny
vikingkylling Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Fra cdon.no: 8. Angrerett Du har rett til å returnere bestilte, feilfrie varer. Beskjed om dette skal gis umiddelbart etter at varen er mottatt, og senest fjorten (14) dager etter levering. Beskjeden skal gis per e-post til Kundeservice. Beskjeden skal inneholde følgende informasjon; a) ordrenummer, b) fakturanummer, c) tittel på de produktene du vil returnere. De returnerte varene skal være i ubrukt og uskadd stand, og i originalemballasje. (Plombering eller beskyttelsesplast må ikke være brutt). Returner varen sammen med fakturaen (eller en kopi av denne, både forsida og baksida). Fyll ut årsaken til returen på fakturaens bakside! Du må selv bekoste returporto. Retur kan ikke skje som postoppkrav. 9. Reklamasjon Vi garanterer at de varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Dersom du får en defekt eller feil levert vare, må du kontakte Kundeservice så fort som mulig, og senest innen 14 dager. Kundeservice tar imot din feilmelding og sender deg en frankert returetikett. Send tilbake varen i den standen den ble mottatt og vedlegg en skade- eller feilmelding, så får du en feilfri ny vare. Den feil levererte varen skal være i ubrukt og uskadd stand, i originalemballasje. (Plombering eller beskyttelsesplast må ikke være brutt). Returner varen sammen med fakturaen (eller en kopi av denne, både forsida og baksida). Fyll ut årsaken til returen på fakturaens bakside! OBS! Innen du returnerer defekt/feil levert vare, må du kontakte Kundeservice for å få reklamasjonen godkjent og returportoen betalt. Ansvaret for feil på bestilt vare er begrenset til det som nå oppgis. Slik jeg tolker det har vi to uker fra vi har mottatt varen til å gi beskjed om at ønsker å returnere varen. Dette virker logisk da det varierer mye hvor lang tid en vare brukes i posten, så det ville vært urettferdig om en person som sender en vare fra Oslo og en som sender en fra Finnmark skulle hatt like lang tid på å levere varen hos cdon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå