FuglFøniks Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hei! Etter å ha oppgradert maskina mi i alle år, har jeg nå lyst til å for en gangs skyld kjøpe meg et helt nytt system. Planen er å bruke +- 10 laken, og innkjøpet skal gjøres i løpet av sommeren en gang... (feriepenger <3). Det er bare, ja, et spørsmål om tid. Når vil det være lurest økonomisk og ytelsesmessig sett...? Er det noe jeg burde vente på? Siklet på Netshop sin siste dinside-PC ganske lenge nå (som selvsagt skal konfigureres som jeg vil), men denne er jo ikke akkurat ny lenger, men prisen er den samme. Joa, skal ikke dra dette mer ut. Enkelt og greit, noe jeg burde vente på, eller kan jeg like gjerne bare kjøpe den maskina nå? På forhånd, takk!
PerB Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Det har alltid vært vanskelig å spå om fremtiden. Noe vet vi. Det vil komme raskere systemer. Det vil komme billigere systemer. Og skal du vente på det som er rett rundt hjørnet (uansett om det er p.g.a. pris eller ydelse) vil du aldri få kjøpt en maskin - for det vil som sagt alltid komme noe bedre.
War Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Nå er dollaren lav, men på den andre siden så kommer det et priskutt på intel cpu og rett justering av eldre cpu snart.
Fred7555 Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Lurer egentlig på det samme selv. Har konformasjon i morgen, og har tenkt til å kjøpe en PC da, men spørsmålet er når. Lest litt rundt å sett at nye Nvidia 280x eller noe sånt kommer i slutten av Juni. Kommen den da med engang eller senere? Sitter nå på en gammel familie-PC som har Gefore 500 XF skjermkort og 1 GB minne osv..og XP Mange spill jeg ikke kan spille og den er treig. Derfor har jeg lyst på en ny PC Men når passer det best? Har såklart lyst til å få den fort, men hvis det kommer en veldig forbredring/et veldig stor pris-kutt snart kan jeg så klart vente litt til. Beklager hvis du syns jeg tar tråden fra deg Takk for alle svar - Fred7555
FuglFøniks Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 Det har alltid vært vanskelig å spå om fremtiden. Noe vet vi. Det vil komme raskere systemer. Det vil komme billigere systemer. Og skal du vente på det som er rett rundt hjørnet (uansett om det er p.g.a. pris eller ydelse) vil du aldri få kjøpt en maskin - for det vil som sagt alltid komme noe bedre. Det er ikke noe du trenger å fortelle meg, vet selvsagt det. Men jeg følger ikke med i HW-verden lenger, så er ikke så lett for meg å time'e det her... Men yeahyeah, fuckit, får vel kjøpe en PC som har hatt samme pris siden februar da... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå