Gå til innhold

En enkel, ikke altfor dyr sykkel som man kan sykle på, anbefalinger?


TSP

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Prøvde for en stund siden å se etter sykkel. Syntes det faktisk virket ganske utfordrende, var mange forskjellige sykler. Husker da jeg var yngre, da var det bare en type sykkel til alle, bare i forskjellige farger :p Inntrykket jeg får nå er at det er egne sykler til å sykle kjapt på, egne til å sykle på grusen, asfalt etc. jeg overdriver selvfølgelig, men det kan virke slik.

 

Det jeg ønsker er en sykkel jeg kan sykle på. Prøvde en 18" sykkel hos en sportsforhandler og det kan nok bli hakket for lavt. Så er fint om sykkelen er 20" eller høyere.

 

Tenker jeg holder meg på grus og asfalt, snarveier over gresset der det er mulig etc. Har heller ikke tenkt å sykle om kapp for mye, holde et "vanlig tempo". Prisen skal helst ikke overstige 4000 kroner, men sier uantsett ikke nei til anbefalinger over. Vet ikke hvor ofte jeg kommer til å bruke den. Men ikke veldig mye, men ikke veldig lite heller :wee:

 

Anbefalinger når det kommer til "enkle sykler for den enkle bruker"?

 

Jeg prøvde å se etter lignende tråder, fant ikke noe. Om det likevel skulle finnes noen, ikke nøl med å veilede meg til emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei selv....!! :-)

 

 

Jeg kan ikke komme med noen direkte anbefaling om hva slags sykkel du skal eller ikke skal kjøpe.

Dersom du ikke allerede harv hvert på besøk i en sykkel butukk kan jeg anbefale det....

 

Om prisen i sykkelbutikken skulle være vel høy, kan alltids biltema vær ett allternativ!!

syklene til bilteme er selfølglig ikke av aller beste kvalitet, det virker godt for "den enkle bruker" prisen her tror jeg er mellom 500 og 1500kr (ikke helt sikker).

 

Uansett så anbefaler jeg å kjøpe en sykkel som er god å sitte på og ett ikke alt for bredt styre (da dette kan ødelegge ryggen)

 

Lykke til med ny sykkel uansett hva du velger ....

 

 

Mvh

kterjesen (tidl aktiv sykelist, nå kommisær)

Lenke til kommentar
Hei selv....!! :-)

 

 

Jeg kan ikke komme med noen direkte anbefaling om hva slags sykkel du skal eller ikke skal kjøpe.

Dersom du ikke allerede harv hvert på besøk i en sykkel butukk kan jeg anbefale det....

 

Om prisen i sykkelbutikken skulle være vel høy, kan alltids biltema vær ett allternativ!!

syklene til bilteme er selfølglig ikke av aller beste kvalitet, det virker godt for "den enkle bruker" prisen her tror jeg er mellom 500 og 1500kr (ikke helt sikker).

 

Uansett så anbefaler jeg å kjøpe en sykkel som er god å sitte på og ett ikke alt for bredt styre (da dette kan ødelegge ryggen)

 

Lykke til med ny sykkel uansett hva du velger ....

 

 

Mvh

kterjesen (tidl aktiv sykelist, nå kommisær)

 

Nei gått av banen..

Ikke kjøp fra biltema, uansett hva du gjør !

Ser ut som det du trenger er en mtb sykkel, mulighet til å trikse mye (om ønsker).

Kan fungere på "softcore" downhill, veldig egnet til gruskjøring i stor fart.

 

Om du vil trikse mye, og ikke kjøre så mye på grus, er bmx tingen.

ALDRI kjøp en sykkel under 3500 om du skal ha en du bruker mye, og mer enn fra A til B.

Lenke til kommentar

Jeg har definitivt ikke tenkt å trikse på sykkelen, hvor du fikk den ideen fra kan jeg enkelt nok ikke forstå.

 

Som sagt, en enkel. Ikke altfor dyr sykkel som jeg kan sykle på når jeg føler for det ( :p ) kanskje til en eventuell jobb, skole, venn, postkassen etc. er det jeg har i tankene. Det eneste jeg derfor sannsynlig i hovedssak vil sykle på er asfalt og grus. Har ikke noen planer om å gjøre vannvittige heftige stunts.

Lenke til kommentar
Jeg har definitivt ikke tenkt å trikse på sykkelen, hvor du fikk den ideen fra kan jeg enkelt nok ikke forstå.

 

Som sagt, en enkel. Ikke altfor dyr sykkel som jeg kan sykle på når jeg føler for det ( :p ) kanskje til en eventuell jobb, skole, venn, postkassen etc. er det jeg har i tankene. Det eneste jeg derfor sannsynlig i hovedssak vil sykle på er asfalt og grus. Har ikke noen planer om å gjøre vannvittige heftige stunts.

 

Da er det jo hovudsakelig smak og behag.

Komfort, utseende osv osv.

Vil anbefale deg å teste ut noen sykkler som du syns virker interessane, racing sykkel holder nok ikke mål på grus,

så må bli en mellomting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...