Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen vil ikke starte!


Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte her en dag, og plutselig begynte den å gi seg. Ikke klassisk fusking (for det er jeg godt vant med i regnvær), bilen ga seg liksom i 2-4 sekunder av gangen. Og til slutt stoppet den bare. Ville den starte igjen? Nei! Det rare er at den starter på trill/giret uten problemer, men den vil ikke starte "med nøkkel". Er litt lei av å alltid måtte parkere i bakker nå. Var en som sa at det kunne være startern, for når jeg vrir om nøkkelen skjer det ingenting. Bare tenningen som kommer på. Ikke så mye som en klikkelyd i mototrrommet. Noen som har peiling?

 

Er en Golf II 90 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starteren sitter rett ned når du åpner panseret. Litt til venstre for batterikassa. Sikkert no plastikk deksler rundt der og en feit kabel strømpe som går over. Kommer ann på hvor ihjælskrudd den er.. Følg den feite røde kabelen fra batteriet den går til starteren. Pass fingra..

 

Omtrent rett ved der startkabelen stopper går det en tynn ledning som er festa med en liten kabelsko. Napp av den og sett den ene pinnen på voltmeteret nedi den og den andre på minus på batteriet eller gods(motorblokka, karosseriet). Voltmeteret skal stå på likestrøm DC. Når du prøver og starte ved og vri på nøkkelen skal det komme 12 volt.

 

Det beste er om du får kontakt med den tynne ledningen mens den fortsatt sitter på starteren. Knappenål igjennom isolasjonen eller bare dytte voltmeteren inn bak kabelskoa. Da får du sjekka om den klarer og levere pakka når det er belastning i kretsen så det er et bedre mål. Samme her, du skal ha 12 volt når du vrir om nøkkelen.

 

Vær litt obs på den kobling bak på starteren og den feite røde ledningen. Du vil ikke kortslutte den til gods med en skrutrekker eller gifteringen din. Koble gjerne av batteriet, og ta av den tynne ledningen, koble på batteriet og mål. Samma når du skal ha det sammen igjen. Just in case.(du trenger bare ta av en batteripol så det går fort gjortl) Da er det trygt!

Lenke til kommentar

Står det 12 volt der hele tiden ville starteren gått hele tiden. Da er starteren og tenningslåsen defekt. Veldig sjeldent.

 

Skal ikke være 12 volt på den før du vrir på nøkkelen. Det skal stå 0 helt til du vrir nøkkelen helt om. Står det 0 hele tiden er tenningslåsen defekt.

 

Får du 12 volt er starteren defekt.

 

Husk at voltmeteret skal stå på minuspolen på batteriet eller til gods.

 

Grunn for edit: Fjernet quote som ikke hadde noe med svaret å gjøre, og som i tillegg var fra en helt annen tråd.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Poster en ny post i stedet for å redigere. Gjør det for at dere som har svart i denne tråden skal se at det er et nytt innlegg så dere sjekker tråden. Har nemlig ny info, og nye spørsmål.

 

Målte i dag, og det var ca. 12V akkurat i det nøkkelen blir vridd om. Har jeg forstått det riktig, at det er startern som er død?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...