Gå til innhold

Palestina! Hvordan kan vi hjelpe?


Anbefalte innlegg

Bare idioter vil velge å fortsette på samme linje som har sørget for krig og konflikter i 60 år. Det er greit nok for den parten som er militært overlegen og ikke har noen alvorlig problemer. Men ikke for den andre parten.

 

 

Så FN har ikke sagt naughty boy til Israel flere ganger? Ingen sanksjoner?

Tror du tar grundig feil der! Hamas gir seg ikke skjønner du, jævlene har kriget siden Israel ble opprettet, og faktisk før det også. Saken er slik at palestinere kan ikke krige, men de vil krige alikevel. Fred er en illusjon der nede, noe som Oslo avtalen tydelig beviste(var Arafat som brøyt den).

 

De har sagt naughty boy flere ganger. Men Israel bryr seg virkelig ikke, de har god kontroll der nede. Fred er ingen illusjon, fred ser ut som en illusjon fordi man bruker ikke de rette virkemidlene. Israel har en mulighet til å gjøre noe.

 

Bare en idiot foretrekker enda flere krigshandlinger fremfor diplomati, når diplomati ser ut til å være det eneste alternativet.

 

For diplomati har jo funka fett alle de andre gangene! Du må være sabla naiv for å tro at det kan funke der, da utslettelse er det eneste som fungerer.

 

Fantastisk! SHOAH! Prøv å tenk litt rasjonellt.

 

Hamas er også en politisk gruppe og driver veldig mange velferdsprogrammer. Derfor de er så populære.

 

En terroristgruppe som bedriver velferd? Bevare meg vel!

 

Hamas er litt bredere enn bare en terroristgruppe ja. 90% av handlingene deres er visstnok velferd, det viser kanskje hvorfor de er så populære?

 

"Hamas er onde blablablabla". Ta en bolle.

 

*snip

 

Og det er mye mer der det kommer fra... Håper du kanskje kan starte å åpne øya dine nå?

 

Hva er det jeg skal åpne øya til? Skal jeg kaste meg på bakken og si at Hamas er ondskapen selv? INCARNATION OF EVIL?

 

Så meningsløst, hvis du rettferdiggjør støtten din ved å kalle den ene parten ond så har du allerede tapt. Det står på Hamas sitt charter at Israel skal fjernes, det står det også på PLO sitt, det hindret dog ikke USA og Israel å støtte de med penger og våpen da de tapte valget.

 

Du liker wikipedia, sjekk Irgun og Lehi. Deir Yassin massakrene. Merkelig hvordan du kan ha så fantastisk gode nøytrale kilder, men likevel sier 200 000 istedenfor 700 000. Noe som ifølge nye historikerne som Benny Morris var en planlagt tvangsforflytning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ramapge: Tror du ikke jeg er klar over hva isralerne selv har begått? Når sa jeg at de var noe bedre?

 

Hamas er en gjeng med terrorister, og "godheten" dems er et sympatimiddel på lik linje som det Hitler brukte. Dette er fakta, jeg bryr meg fint lite om du rakker ned på Israel for å "slå tilbake på meg"(selvom du så og si er den første her som faktisk vet noe om dette).

 

Merkelig hvordan du kan ha så fantastisk gode nøytrale kilder, men likevel sier 200 000 istedenfor 700 000

 

Du kan ikke bastant påstå dette... 700 000 flyttet over en lengre tidsperiode, hva vet du om hvilken tidsperiode jeg henviste til?

 

I en diskusjon debaterer jeg ofte mot de naive idiotene, da jeg irriterer meg så til de grader over folk som har blitt hjernevasket av mediene. Hvis man skal ta et standpunkt i Israel/Palestina konflikten, så bør man fankenmeg vite noe om begge sidene. Er bare bullshit når folk sier "Palestina er best" pga propaganda de har lest i VG. Samme går for Israel.

 

Eneste grunnen til at jeg muligens ville støttet Israel istedenfor Palestina, er fordi israelerne tilhører den vestlige kulturen. Utenom det mener jeg at begge sidene er fulle av faen, men de fleste her inne er tydeligvis mer interesserte i å spre fanatiske standpunkter basert på simpel propaganda.

 

VG, DB, aftenposten, vårt land, bbif, palestinakomiteen, morgenbladet, dagsavisen og mer er også like nøye som hvilket som helst annet nyhetsbyrå når det kommer til dødstall og annet.

 

Jeg må bare spørre deg helt ærlig, men er du en idiot?

 

Time er trolig en av de mer nøytrale avisene vi har her i verden, men det er alikevel stappa full av subjektivitet og propaganda. Aviser forteller deg ikke hva som egentlig skjer, de forteller deg hva du VIL vite. Sannheten selger dårlig.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Time er trolig en av de mer nøytrale avisene vi har her i verden, men det er alikevel stappa full av subjektivitet og propaganda. Aviser forteller deg ikke hva som egentlig skjer, de forteller deg hva du VIL vite. Sannheten selger dårlig.

 

Vertfall en som har kjønt hvordan media virker. Avisne selger bedre hvis nyhetene er dramatiske og oppskrytte. Det er haugevis av eksempler på det. Jeg tar alt jeg leser/blir fortalt fra media og spesielt våre kjære politikere med en diger klype salt og anbefaler alle andre å gjøre det også.

 

 

 

Som nevnt tidligere i tråden så holder jeg ikke med noen av partne etterom de er like ille begge 2. Ble foresten spurt av en vilt fremmed person på gaten om jeg ville bli med å boikote Isreal eller noe sånt. Det syntes jeg er å ta litt hardt i, men så er det jo mye annet hippier skal ha deg med på rundt omkring :p

Lenke til kommentar
Den internasjonale domstol i Haag har uttalt at den apartheid som er i Israel/Palestina nå er på samme nivå, mulig verre, enn det som har vært i Sør-Afrika.

Den internasjonale domstol er en gjeng med tullinger.

De har ingen makt, heller er de ikke rasjonelle.

De folkene mente at Norske glattceller er tortur... :rofl:

Internasjonal dostol... kan de kalle seg.

 

Om domstolen i Haag er en gjeng med tullinger eller ikke blir usakelig å snakke om her. Det jeg sikta til er at en boikot har fungert for å avskaffe et apartheid før, så kanskje det kan det også nå.

Lenke til kommentar
1138628486.07317.jpg

 

Så hvordan kan vi hjelpe Palestina? Vi kan avsette regjeringen (en regjering som står på terrorlista) og sette inn et demokrati. Hvis en ser over de linkene jeg la ut over, og man mener fortsatt at det ikke er noe alvorlig galt med Palestina, er en etter min mening meget syk i hodet.

Her har vi det. Vildyrene i sitt sanne fjes.

600 millioner norske kroner, og dette er "takk skal du har." Vi brenner flagget deres fordi vi er ueing.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Ramapge: Tror du ikke jeg er klar over hva isralerne selv har begått? Når sa jeg at de var noe bedre?

 

Hamas er en gjeng med terrorister, og "godheten" dems er et sympatimiddel på lik linje som det Hitler brukte. Dette er fakta, jeg bryr meg fint lite om du rakker ned på Israel for å "slå tilbake på meg"(selvom du så og si er den første her som faktisk vet noe om dette).

 

Hamas er også ett politisk parti som har blitt valgt i åpne valg, som ifølge en israeler bedriver 90% velferd i tillegg til militante aksjoner. Så Hamas er litt mer nyansert enn "en gjeng med terrorister", men Hitlerreferanser er jo som vanlig en instant-win.

 

Hvorfor skulle jeg rakke ned på Israel for å slå tilbake på deg? Alt jeg trenger å gjøre er å gi deg ett litt mer nyansert bilde av "gjengen med terrorister"

 

Merkelig hvordan du kan ha så fantastisk gode nøytrale kilder, men likevel sier 200 000 istedenfor 700 000

 

Du kan ikke bastant påstå dette... 700 000 flyttet over en lengre tidsperiode, hva vet du om hvilken tidsperiode jeg henviste til?

 

Det er unaturlig å trekke fram en kortere tidsperiode og snakke om 200 000 når man snakker om de 700 000 som ble jaget og flyktet, hvis man ikke prøver å villede andre selvfølgelig.

 

I en diskusjon debaterer jeg ofte mot de naive idiotene, da jeg irriterer meg så til de grader over folk som har blitt hjernevasket av mediene. Hvis man skal ta et standpunkt i Israel/Palestina konflikten, så bør man fankenmeg vite noe om begge sidene. Er bare bullshit når folk sier "Palestina er best" pga propaganda de har lest i VG. Samme går for Israel.

 

Eneste grunnen til at jeg muligens ville støttet Israel istedenfor Palestina, er fordi israelerne tilhører den vestlige kulturen. Utenom det mener jeg at begge sidene er fulle av faen, men de fleste her inne er tydeligvis mer interesserte i å spre fanatiske standpunkter basert på simpel propaganda.

 

Så kriteriene dine er altså at den ene parten er ond og den andre er vestlig? Hva sa du om fanatiske standpunkter? Jeg er enig i at det er mye ignorant støtte på begge sider, men jeg har vanskelig for å forstå forsvar av okkupasjon, overgrep og de facto annektering som Israel holder på med og har holdt på med de siste tiårene.

 

Dette er en av de sakene som viser hvor liten viljen til samarbeid er:

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/5CE...FDA8B63A6E2.htm

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Israel okkuperer fortsatt MYE mer enn de har fått lov til å beholde av FN, og de holder fremdeles palestinerne i et uhumanitært jerngrep som FN gjentatte ganger har påpekt, men som ikke gjøres noe med.

Dette fordi palestinerne fortsetter å angripe Israel.

 

Vi må spørre oss selv hva som skjer der nede

Det som skjer er at palestinerne angriper Israel, og tvinger landet til å forsvare seg selv.

 

Videoer av Israelske soldater som setter hunder på gamle damer,

URL? Var dette beordret fra høyeste hold? Hva var bakgrunnen for dette?

 

skyter journalister og sykebiler,

URL? Mener du "sykebilen" som det senere viste seg ikke var skutt på, men at det hele var iscenesatt av Pallywood?

 

bruker barn som skjold

Dette gjør de palestinske terroristene. De bruker sine egne barn som skjold for å få dem drept, og på den måten skaper de "martyrer"!

Lenke til kommentar
Dette fordi palestinerne fortsetter å angripe Israel.

Palestinerane angriper israel fordi palestinerane dagleg blir diskriminerte og trakkasserte av sionister.

 

Det som skjer er at palestinerne angriper Israel, og tvinger landet til å forsvare seg selv.

Feil. Det som skjer er at palestinerane krever rett til å leve og bli repsektert som menneske og ikkje dyr.

 

Pallywood?

?

 

Dette gjør de palestinske terroristene. De bruker sine egne barn som skjold for å få dem drept, og på den måten skaper de "martyrer"!

Dette held ikkje mål. Var jo ganske uetisk av Churchill å bruke det engelske folket som "levande skjold" også? Det budde tross alt folk der han var også.

Lenke til kommentar
Pricks: La oss først få jødene til gi fra seg landet de ikke har fått utdelt fra FN, før vi begynner å gi palestinerne skylden.

Det var palestinerne/araberne som angrep Israel først. Hvis palestinerne slutter å angripe Israel blir det fred, og de okkuperte områdene kan gis tilbake fordi de ikke lenger vil være militærstrategisk viktige.

 

 

Dette fordi palestinerne fortsetter å angripe Israel.

Palestinerane angriper israel fordi palestinerane dagleg blir diskriminerte og trakkasserte av sionister.

De blir ikke diskriminert. De er fiender av Israel, og blir derfor behandlet som fiender. Hvis det er diskriminering så er all krigføring diskriminering, inkludert forsvarskrig. For eksempel diskriminerte norske motstandsfolk tyskerne.

 

Det som skjer er at palestinerne angriper Israel, og tvinger landet til å forsvare seg selv.

Feil. Det som skjer er at palestinerane krever rett til å leve og bli repsektert som menneske og ikkje dyr.

Nei, det som skjer er at palestinerne angriper Israel, og tvinger landet til å forsvare seg. Hadde palestinerne sluttet å angripe Israel i morgen hadde det blitt fred.

 

Pallywood?

?

Har du hørt om Google? Pallywood er en betegnelse på løgnpropagandaen som lages av palestinerne. Et ganske kjent eksempel er det døde palestinske barnet som tydeligvis ble drept opptil flere ganger. Hver gang det var et israelsk angrep var det samme barne der og hadde visst dødd i angrpet. Dette ble selvsagt grundig filmet av palestinerne selv, eller de fikk mediene til å filme det døde barnet som døde mange ganger etter hverandre.

 

Dette gjør de palestinske terroristene. De bruker sine egne barn som skjold for å få dem drept, og på den måten skaper de "martyrer"!

Dette held ikkje mål. Var jo ganske uetisk av Churchill å bruke det engelske folket som "levande skjold" også? Det budde tross alt folk der han var også.

Churchill brukte ikke det engelske folket som levende skjold. Hans mål var å beskytte sine egne, og hindre sivile tap på egen side. Palestinske terrorister, derimot, har som mål å ofre så mange av sine egne som mulig. Dette ved å blande sivile med militære grupper. Churchill prøvde så godt han kunne å holde sine egne sivile unna militære mål.

Lenke til kommentar
Det var palestinerne/araberne som angrep Israel først.

Tull. Sionistene begynte.

 

De blir ikke diskriminert. De er fiender av Israel, og blir derfor behandlet som fiender.

De blir diskriminert. Sionisme, som de aller fleste organisasjoner og partier i israel hevder de står for, er en rasistisk ideologi som går ut på å danne "en rein jødisk stat" koste hva det koste vil.

 

Hadde palestinerne sluttet å angripe Israel i morgen hadde det blitt fred.

:!:

 

Pallywood er en betegnelse på løgnpropagandaen som lages av palestinerne.

Finnes lite troverdige bevis for det. Argumentasjonen minner om påstandene om at månelandingen var spilt inn på studio.

 

Palestinske terrorister, derimot, har som mål å ofre så mange av sine egne som mulig. Dette ved å blande sivile med militære grupper. Churchill prøvde så godt han kunne å holde sine egne sivile unna militære mål.

Dette er praktisk umulig i gazastripa, et av verdens tettest befolkede områder. Jeg vil heller spørre om hvorfor innbyggere i Sderot ikke flytter ut?

Lenke til kommentar
Det var palestinerne/araberne som angrep Israel først.

Tull. Sionistene begynte.

Nei. Israel ble grunnlagt helt lovlig av FN på britisk jord. Det likte ikke araber-rasistene, som bestemte seg for å videreføre Holocaust. De feilet.

 

De blir ikke diskriminert. De er fiender av Israel, og blir derfor behandlet som fiender.

De blir diskriminert.

Du klipte bort denne, som viser at argumentasjonen din er ubrukelig:

 

"Hvis det er diskriminering så er all krigføring diskriminering, inkludert forsvarskrig. For eksempel diskriminerte norske motstandsfolk tyskerne."

 

Sionisme, som de aller fleste organisasjoner og partier i israel hevder de står for, er en rasistisk ideologi som går ut på å danne "en rein jødisk stat" koste hva det koste vil.

Nei, det var en bevegelse som ønsket å opprette en egen jødisk stat blant annet på grunn av forfølgelse og trakassering gjennom historien. Sionismen var nettopp et resultat av rasisme mot jøder.

 

 

Pallywood er en betegnelse på løgnpropagandaen som lages av palestinerne.

Finnes lite troverdige bevis for det.

Sånn rent bortsett fra bilde- og videobevis, mener du?

 

 

Palestinske terrorister, derimot, har som mål å ofre så mange av sine egne som mulig. Dette ved å blande sivile med militære grupper. Churchill prøvde så godt han kunne å holde sine egne sivile unna militære mål.

Dette er praktisk umulig i gazastripa, et av verdens tettest befolkede områder.

Så da er det liksom greit å bruke egne sivile som skjold, da?

 

Jeg vil heller spørre om hvorfor innbyggere i Sderot ikke flytter ut?

Hvorfor?

Lenke til kommentar
De blir ikke diskriminert. De er fiender av Israel, og blir derfor behandlet som fiender.

De blir diskriminert. Sionisme, som de aller fleste organisasjoner og partier i israel hevder de står for, er en rasistisk ideologi som går ut på å danne "en rein jødisk stat" koste hva det koste vil.

Se på de linkene jeg har lagt ut over. Palestina er ikke akkurat liten på diskriminerings parten!

Lenke til kommentar
Det var palestinerne/araberne som angrep Israel først. Hvis palestinerne slutter å angripe Israel blir det fred, og de okkuperte områdene kan gis tilbake fordi de ikke lenger vil være militærstrategisk viktige.

Think about it! Palestina var britisk koloni, right? Det var egentlig bare et spørsmål om tid før Palestinerne hadde krevd friheten sin og fått den, akkurat som alle andre britiske kolonier. Istedet ble de slått på målstreken av FN og landet ble overgitt av dem til jøder. Hvordan hadde du reagert på det?

Lenke til kommentar
Nei. Israel ble grunnlagt helt lovlig av FN på britisk jord. Det likte ikke araber-rasistene, som bestemte seg for å videreføre Holocaust. De feilet.

Araberene som bodde der ble lovet palestina av britene. Hva FN hadde å si om det har ingen betydning

 

De blir diskriminert.

Du klipte bort denne, som viser at argumentasjonen din er ubrukelig:

 

"Hvis det er diskriminering så er all krigføring diskriminering, inkludert forsvarskrig. For eksempel diskriminerte norske motstandsfolk tyskerne."

Morsomt at du klipper bort det jeg skriver også, og plasserer det i et annet sammenheng:

"Sionisme, som de aller fleste organisasjoner og partier i israel hevder de står for, er en rasistisk ideologi som går ut på å danne "en rein jødisk stat" koste hva det koste vil."
rasisme kan ikke forsvares

 

Nei, det var en bevegelse som ønsket å opprette en egen jødisk stat blant annet på grunn av forfølgelse og trakassering gjennom historien. Sionismen var nettopp et resultat av rasisme mot jøder.

...i Europa. Lignende hat mot jøder utenfor europa har ikke eksistert. Å la sionismen gå ut over araberne av den grunn blir derfor feil.

 

Sånn rent bortsett fra bilde- og videobevis, mener du?

-Jeg har ikke hørt hva begge parter har å si om "bevisene"

-materialet som vises fram, kan være tatt rett ut av kontekst. Konsekvensen av det så vi jo da en grisehylkonkurranse ble stemplet som et angrep mot profeten.

 

Så da er det liksom greit å bruke egne sivile som skjold, da?

Absolutt ikke. Men vi vet ikke om det var et bevisst valg eller hensikten palestinske krigførere ønsket. Vi vet bare at israel og visse i vesten mener det

 

Jeg vil heller spørre om hvorfor innbyggere i Sderot ikke flytter ut?

Hvorfor?

Fordi israel bruker dem som levende skjold.

Endret av Great Aftabeh
Lenke til kommentar
Palestina var britisk koloni, right? Det var egentlig bare et spørsmål om tid før Palestinerne hadde krevd friheten sin og fått den, akkurat som alle andre britiske kolonier.

Det gjorde de også. Jøder bodde det der hele tiden. På grunn av den nazisme-aktige rasismen mot jøder fra araberne ble det bestemt at det skulle opprettes to land. Det var det eneste som ville hindret massemord av jøder.

 

Dessuten hadde området aldri vært en selvstendig nasjon. Det hadde gått fra kolonist til kolonist.

 

Istedet ble de slått på målstreken av FN og landet ble overgitt av dem til jøder. Hvordan hadde du reagert på det?

Som sagt, det har bodd jøder der i alle år. Men du mener kanskje at de ikke fortjente et eget land? At bare arabere hadde rett til det? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...