Gå til innhold

AoC: Spørsmål: Singleplayer +Få spillet i dag? +Systemkrav Questing


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

 

1) Jeg er i hovedsak en singleplayer -kar.. Så, hvordan er muligheten for å "klare seg selv"? Altså, hvordan er det lagt opp til at man tusle for seg selv litt..

 

2) Jeg har ikke forhåndsbestilt.. Hvordan tror dere muligheten for å få spillet i dag? På min lokale "GameStop" -sjappe.. Eller eventuelt Elkjøp på Lørenskog..

 

3) Hvordan er systemkravene? Er det høye? Har ingen super -PC -lengre.. se gjerne signatur hvis dere vil!

 

4) Hvordan er questing lagt opp? Som sagt så er jeg en singleplayer-kar.. og jeg synes questing er veldig viktig! Jeg elsket questene i LotRO! De engasjerte veldig! Noen som kan si noe om hvordan det er?

 

 

 

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann! :)

 

 

1) Jeg er i hovedsak en singleplayer -kar.. Så, hvordan er muligheten for å "klare seg selv"? Altså, hvordan er det lagt opp til at man tusle for seg selv litt..

 

2) Jeg har ikke forhåndsbestilt.. Hvordan tror dere muligheten for å få spillet i dag? På min lokale "GameStop" -sjappe.. Eller eventuelt Elkjøp på Lørenskog..

 

3) Hvordan er systemkravene? Er det høye? Har ingen super -PC -lengre.. se gjerne signatur hvis dere vil!

 

4) Hvordan er questing lagt opp? Som sagt så er jeg en singleplayer-kar.. og jeg synes questing er veldig viktig! Jeg elsket questene i LotRO! De engasjerte veldig! Noen som kan si noe om hvordan det er?

 

 

 

Tusen takk for svar! :)

 

1: Det har blitt nevnt at man skal fint klare seg til level 80 uten å absolutt måtte gå sammen med andre, men du mister jo en viktig del av spillet på denne måten.

 

2: Jeg er i samme båt som deg, jeg skal innom Lefdal, Elkjøp, EB games og Spaceworld, regner med at iallefall en av de har et eksemplar.

 

3: System req:

 

Minimum configuration:

(1024x768, detail reduced)

OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista

Processor: Intel Pentium 4 3Ghz or equivalent

RAM: 1GB

Video card: NVIDIA GeForce 6600 or better

Video memory: 128MB

DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive

HARD DRIVE SPACE: 30GB

 

Recommended configuration:

(Up to 1280X960, most features on)

OS: Windows XP SP 2 or Windows Vista

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent

RAM: 2048MB Dual Channel DDR2

Video card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent

Video memory: 512MB

DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive

HARD DRIVE SPACE: 30GB

 

 

4: Det kan jeg ikke svare på ennå ;)

Lenke til kommentar
4) Hvordan er questing lagt opp? Som sagt så er jeg en singleplayer-kar.. og jeg synes questing er veldig viktig! Jeg elsket questene i LotRO! De engasjerte veldig! Noen som kan si noe om hvordan det er?

 

 

 

Tusen takk for svar! :)

For å si det sånn. Questing er mye gøyere i AoC enn i noe annet mmo jeg har spillt inkludert wow, lotro og gw. Og du har waymarks som viser hvor questmålet befinner seg, så du slipper å alt-tabbe ut av spillet for å finne loc hele tia.

Endret av Osiric
Lenke til kommentar

Ah.. takker for gode svar! :)

 

 

Til questingen; Fint at det er gode quester! Men, for meg teller ikke "waymarks" noe særlig.. da, f.eks i LotRO så likte jeg veldig godt å prøve å finne målet / dit jeg skulle, kun ved å lese det som ble sagt... :) (vet du om det er mulig å slå av waymarks?)

 

 

Takk igjen!

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jeg kan svare på nr 4. :)

 

Man kan fint klare seg solo, og de fleste questene er soloable. Alle questene har en historie rundt seg, og hvis man setter seg inn i det får man seg en veldig engasjerende opplevelse, og man får faktisk en grunn til å dra ut å hente 10 zombie-hjerter, og får ikke den endeløse grinding-følelsen som man fikk f.eks. i WoW.

Samtidig i sånne gather-quests, så er det 100% droprate fra mobsene som skal ha det.. Skal du f.eks. hente inn 10 grise-haler, så får du det fra de 10 første grisene, siden alle griser har jo haler. (ikke i følge WoW)

Noen quester er group-quests, men der er det som regel lett å finne noen å gjøre de med. Som regel er det folk rundt der de skal gjøres som gjerne lager en gruppe på stedet. :)

 

Når du sier at du er solo-player, vil jeg anbefale deg å rolle på en PvE-server. Der er det fleste venligsinnet, og du slipper å dø så inni granskauen mye. :)

Ymir og Aztoreth er de to PvE-serverne som det er flest nordmenn på.

Lenke til kommentar
Ah.. takker for gode svar! :)

 

 

Til questingen; Fint at det er gode quester! Men, for meg teller ikke "waymarks" noe særlig.. da, f.eks i LotRO så likte jeg veldig godt å prøve å finne målet / dit jeg skulle, kun ved å lese det som ble sagt... :) (vet du om det er mulig å slå av waymarks?)

 

 

Takk igjen!

 

Det har jeg faktisk ikke sjekket.

Lenke til kommentar
Igjen takker for gode svar! :)

 

 

Jeg er litt "n00b" når det gjelder AoC.. hadde egentlig tenkt å holde meg helt unna spillet... men, jeg er jo en svak sjel, så bukker vel under! :blush:

 

Men.. finnes det RP -servere? Liker best de.. :)

PvE Servers

 

* Crom

* Dagon

* Ymir

* Bori

* Nemain

* Ahriman

 

 

PvP Servers

 

* Fury

* Wildsoul

* Battlescar

* Soulstorm

 

 

RP-PvP Server

 

* Aquilonia (RP)

 

RP-PvE Server

 

* Hyrkania (RP)

Lenke til kommentar

Takk, takk! :)

 

Mye av dette kunne jeg sikkert ha funnet ut selv ved litt søking og gransking, men dere var snille og hjalp meg raskt med gode svar!!

 

Mange, mange takk! :w00t:

 

 

EDIT: Jeg har en kompis som sier han skal spille på en US -server (og kjøpt en US -versjon).. hmm.. Må jeg bestille fra utlandet for å bli med i gjengen/guildet hans!? Eller kan jeg klare det med den versjonen jeg får kjøpt i en butikk her i Norge!?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Jeg har en kompis som sier han skal spille på en US -server (og kjøpt en US -versjon).. hmm.. Må jeg bestille fra utlandet for å bli med i gjengen/guildet hans!? Eller kan jeg klare det med den versjonen jeg får kjøpt i en butikk her i Norge!?

Da må du ha US-versjonen.

Det går vel kanskje an å modifisere EU-klienten til å fungere med US, men det anbefales å bruke US-klient.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...