Gå til innhold

Noen steder som selger billige Polar klokker?


Anbefalte innlegg

Har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe meg en Polar F55 klokke. Finnes det noen steder hvor disse selges noe under veiledende pris på 1990? Eller kan jeg like gjerne bare gå på Obs eller G-Sport eller whatever og kjøpe en over disk, og dermed ha en forhandler å forholde meg til for skifte av batteri, eventuell reklamasjon osv?

 

Har sett at den tyske nettforhandleren "sport-tiedje" har en Norsk nettside hvor de selger klokken for 1550 inklusiv Norsk moms, men eksklusiv postens gebyr for fortolling. På varer over 1000 kr så er dette 196 kr, så da kommer det på 1750 kr. Vet ikke om jeg orker å forholde meg til et tysk firma for å spare bare 250 kr, men hvis det fantes norske nettsteder som var såpass billigere så kunne jeg kanskje vurdert det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som er på jakt etter det samme som meg ser jeg. Har du funnet noen løsning enda? Lurer på å stikke på XXL og kjøpe en F11 til 1499 må jeg innrømme, har til nå ikke funnet et sted som selger F55 heller, så om du har funnet den overhode, og gjerne også til en bra pris, så si gjerne ifra! :) Skal leite mer selv og lar deg vite hvordan det går.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg F11 nå. F55 er utgått fra sortimentet ifølge forhandleren, og i den nyeste katalogen fra Polar (vår/sommer 2008) er den ikke nevnt med et ord. Dessuten fikk jeg F11 til 1360 kr via en avtale treningssenteret jeg trener på har med en lokal sportsforretning. Det å sette opp styrketreningsprogram betaler jeg tross alt Spenst i overkant av 400 kr i måneden for å gjøre, så det ville blitt mest for gadget-faktoren. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar

Jeg så også at XXL hadde F11 til 1499 som er en 100-lapp under veil. pris, så planen var å stikke innom der etter at jeg er ferdig med alle eksamener og se hva de har.

 

Har forsåvidt også vurdert å heller kjøpe F11 fremfor F55, da jeg ikke tror den styrkefunkjsonen er noe særlig, og "own relax" er kanskje å tøye strikken litt vel langt i forold til å konstruere opp nye funksjoner. :) Hadde egentlig mest tenkt sånn at F55 "bare" er 400 kr dyrere enn F11, så jeg kan like godt bare kjøpe den og ha alt. Jeg vet at det bare er gadget freaken i meg som snakker men..

 

Blir uansett ikke noe lavere modell enn F11, for da føler jeg at jeg må begynne å ofre funksjoner som jeg føler jeg trenger.

Lenke til kommentar

Hehe! Jeg er selv en uhelbredelig gadget-freak, så veit akkurat hva du tenker på. Styrkeprogram-saken er ikke noe for meg, ingen grunn til å sitte å knote det inn på klokka. Har lagt inn treningsøktene mine på klokka nå, og det ER knotete, tilogmed når klokka der har gjort mesteparten av forarbeidet (Keeps U Fit-programmet). Og jeg trenger ingen OwnRelax for å fortelle meg når jeg er klar for å fortsette treningen.. :p Det har jeg inntrykk av at jeg føler best selv.

 

F6 har ikke verken OwnIndex (genialt, estimerer maks VO2 og viser deg utviklingen din over tid) eller Keeps U Fit (som lager treningsprogram for deg, basert på om du vil holde formen, utvikle formen eller maksimere formen), så for meg var ikke den et alternativ.

Lenke til kommentar
F6 har ikke verken OwnIndex (genialt, estimerer maks VO2 og viser deg utviklingen din over tid) eller Keeps U Fit (som lager treningsprogram for deg, basert på om du vil holde formen, utvikle formen eller maksimere formen), så for meg var ikke den et alternativ.

 

Ja, det er de to funksjonene som gjør at jeg føler jeg minst må ha F11.

 

Hvordan er programmvaren til klokkene da? Funker den greit nok, eller er det knotete? Og har de eventuelt mulighet for å kunne kommunisere med tredemøller og ergometersykler? Har inntrykk av at i alle fall Technogym utstyret der hvor jeg trener skal ha en slags mulighet for å kunne programmeres for å yte motstand som sørger for at man holder konstant puls basert på input fra enkelte klokker.

Lenke til kommentar

Ja, er Technogymapparater jeg trener på også, men har ikke sjekket akkurat det! :) Men skal ta en nærmere kikk på det i morgen eller overimorgen. Klokka ellers er genial og svært lettfattelig. Så lenge man holder seg unna å gi ting navn, så er all navigasjon og endring på klokka også glimrende. Har fiklet mye med den i dag og hadde en halvannen times treningsøkt i sta for å teste ting.

 

For det første liker jeg veldig godt hele soneideen i forhold til intensitet. Det er jo ikke noe som er spesifikt for Polar, men Polar har taklet det glimrende. Man kan enten bruke OwnZone for å angi intensitetssonene basert på en 5 minutter lang test på klokken hvor man holder forskjellig intensitet. Men om man ikke er i SVÆRT dårlig form er standardverdiene helt ålreit, og selv deaktiverte jeg OwnZone for enkelthets skyld. Dette innebar en endring fra standardverdiene på 2-3 slag i minuttet på hver sone, som for meg er lik totalt ubetydelig. Så nå stresser ikke OwnZone med at jeg skal ta 5 minutterstesten HVER gang jeg skal trene. Men i forhold til treningsprogrammet klokka eller du har satt opp sier klokka i fra om du ligger over eller under pulsnivået du skal ligge på i henhold til programmet både med lydsignal (kan skrues av) og visuelt signal. Jeg fikk meg en gedigen overraskelse i forhold til mine treningsvaner! Jeg er en forholdsvis stor mann og trener for å brenne av fett og komme meg ned på en anstendig vekt, og jeg har trent med ALTFOR høy intensitet i forhold til dette. Treningen min (2-3 ganger i uka på treningssenter) har økt muskelmassen min, sendt meg opp i vekt, men ikke minket nevneverdig på magemålet. Det blir spennende å se hvordan utviklingen blir nå som jeg kan legge meg på et mer korrekt pulsnivå i forhold til forbrenning av fett. Under trening kan man få opp grafer for tidsbruk i de forskjellige sonene, din nåværende puls innenfor ditt satte pulsområdet for treningen, forbrente kalorier etc. Alt man kan ønske seg! Løfter man klokka opp til senderen/pulsbeltet skifter klokka også over til tidsmodus et par sekunder så man kan se hva klokka er. ;)

 

Klokka oppsummerer også treningen din og forteller deg hvor lenge du har trent, hvor mange kcal du har forbrent og ca hvor mange prosent av disse som er fett. Treningsdagboken oppsummerer også antall treninger per dag og per uke, hvor mye man har forbrent osv, alt jeg trenger å vite + litt til ihvertfall. :)

 

Alt i alt var det utrolig motiverende å trene med pulsklokke, men min største lærdom av dagen var at jeg generelt trener på et intensitetsnivå som er omtrent 25-30 % høyere enn anbefalt for forbrenning av fett. På tide å trene litt roligere og heller litt lengre?

 

Skal forhøre meg om Technogymapparatene nestegang jeg er innom. Men jeg merket meg i dag at apparatet viste samme puls som klokka mi, og jeg veit jeg har sett en knapp med et hjerte på under "program" på de fleste av maskinene, så skal trykke, fikle og spørre nestegang jeg er nedom! Det var muligheter jeg ikke visste om for å si det sånn! :) Skulle nesten hatt en egen tråd for hensiktsmessig trening med pulsklokke hvor sånt som dette kom frem.

Lenke til kommentar

jeg har en garmin forerunner 50. den funker kjempebra og har de funksjonene jeg vil ha og enda fler. Pc overføringa er helt genial trenger ikke gjøre noe, med en gang jeg har klokka inefor rekkvide så sender den treningsdata over til pcen og der kan jeg se nonen fanzy kurver og tid,distanse maks, gjennomsnitt og alt det der. kjempe fornøyd. garmin er også kjent for og ha en mer presis og stabil pulsmåler ennn polar som kan vise noen ekstreme tall nonen ganger.

Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe en F11 fra Obs for 1449 (Og 3% kjøpeutbytte, lol). Har bare fått testet den under en skikkelig økt enda, men det ser bra ut. Kjører den på standardverdier for pulsintervall, da jeg ikke helt forsto hvordan den ownindeks testen, eller hva det var det het, skulle utføres. Merket ganske raskt det som Bjørnar her sier, at jeg nok har kjørt en for høy intensitet under treningene mine. Det jeg bruker å ha som laveste setting på ergometersykkelen var nok til å putte meg helt i grensen mellom medium og high.

 

La videre merke til at pulsmåleren kommuniserte helt fint med technogym utstyret uten at jeg trengte å gjøre noe som helst. Så nå får jeg også opp puls i displayet på trimutstyret. Det er jo i og for seg en ren bonus.

 

Eneste jeg lurer på nå er hvordan i all verden jeg skal kunne overføre data fra klokken og til PCen min. Det er ingen tilkoblingsmuligheter på klokken som jeg kan se, og det fulgte heller ikke med noen kabel. Noen som har noe info om dette?

Lenke til kommentar
...

garmin er også kjent for og ha en mer presis og stabil pulsmåler ennn polar som kan vise noen ekstreme tall nonen ganger.

 

Ja vel? Hvor har du dette fra? Har aldri hørt noe annet enn at Polar er svært reliable på pulsmåling, så dette vil jeg gjerne se noen tall på. :)

Da jeg så etter klokke til meg selv leste jeg en del på www.kondis.no og der var det mange som sa at de hadde fått puls på over 240!!!! med polar noen ganger i tilleg til at de hadde mista signalet fra beltet og måtte stoppe opp for og få det i gang igjen. noen hadde også fått problemer med signalene under høyspentmaster.

Har ingen erfarin med andre enn garmin selv så kan ikke si no eller vise til tall.men ta en kikk på kondis.no søk polar og les litt. av folk jeg kjenner så har det funka helt greit men for disse treningsnarkomane folka på kondis har det vist vært noen problemer.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg være pirkete, men klokka det er henvist til på kondis.no som skipper fra 120 til 240 i puls er en Polar s810i som er en "gammel" og utgått modell, den gangen levert med en T61 eller T31 sender (nå mulig å spore med WearLink+ sender). Med min F11 og WearLink+ har jeg ikke hatt dette en eneste gang på 7 treninger, inkludert på spinning med mange andre klokker og sendere i nærheten, ingen forstyrelser.

 

Så det problemet tør jeg forsiktig å anta er borte, om det noen gang har vært et generelt problem på Polars klokker og ikke bare et fåtal tilfeller på enkelte konsumenters produkter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...