LuciferLynx Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Er det noen som har erfaring med dette? Jeg kjøpte en SE W580i for 3 mnd siden... etter det har den vært på rep i totalt 8 uker nå, og sist ble den sendt til ericsson for reklamasjon, og håpet er vel at jeg skal få en ny telefon. HVA har jeg krav på å få da? Jeg vil jo ikke ha samme type tlf, der jeg mest sannsynlig vil oppleve de samme problemene igjen, men hva annet kan jeg få? En annen "tilsvarende" tlf? men hva er det? Og hvordan finner jeg ut det? Er det en tlf som selges til samme pris UTEN ab, eller er det en tlf som har tilsvarende kamera, funksjoner osv? Jeg har kun opplevd dette en gang før, og da byttet jeg til den modellen som kom rett etter den jeg hadde liksom. Prisen var mer eller mindre lik osv.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Richard89 Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Hvis telefonen/produktet ditt har vært inne til et godkjent serviceverksted og det er påvist 3 ganger sammen feil så har du ifølge loven krav på å få bytte telefonen. Hvis du skal ha tilbake den sammen telefonen så bare byttes enheten, enkelt og greit. Hvis du skal ha en annen mobil så må du evt betale et mellomlegg hvis det blir det. Eks: Din W580i kosta 1 krone når du kjøpte den med abo også vil du ha igjen en nokia n95 som koster 3500 kroner. Da må du betale mellomlegget mellom disse to. Sånn som det blir gjort der jeg jobber så blir det ikke noe endringer på abo osv, du vil ikke få noe bruddgebyr eller nye 12 mnd med binding. Håper du fikk et ålreit svar ; ) Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Telefonen ble levert inn på rep for knekte knapper først en gang, hadde den tilbake i 4 uker, før jeg måtte levere den på nytt. Fikk den tilbake og de PÅSTOD at tastematte var byttet og "testet ok". Men det tok jo to sek å se på telefonen at knappen fortsatt var knekt! Så spør ikke meg hva de har drevet med for noe tull der. Uansett, den ansatte i butikken sa han da sku prøve å sende den inn til reklamasjon istedet. Mer vet jeg ikke. Telefonen ble kjøpt på telenor sin nettbutikk. Betalte 299 kr med Fri20 ab. Så det jeg da må gjøre er å se på Telenor sin nettbutikk etter priser på telefoner med Fri20 ab, og gå ut fra det? Vurderer nok bare å få igjen en eller annen tlf her og selge den igjen med det samme.. For skal binde nonstop ab mitt på nytt i juli og kjøpe tlf da tror jeg. Og trenger jo ikke TO nye telefoner akkurat. Men takk fo svar! Lenke til kommentar
Richard89 Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, du skal se etter prisene på det samme abo som det du kjøpte med den telefonen som du bytter på reklamasjon Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Men, jeg ga 299 for telefonen DA.. dengang var det sånn "dagens tilbud" opplegg. NÅ koster samme telefon 999 med Fri20 ab. er det en liten mulighet for at jeg kan se på dagens pris? Eller må jeg se på prisen jeg GA? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Hev kjøpet og velg deg en annen telefon. Har du kjøpt med binding fjernes denne. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Har du kjøpt med binding fjernes denne. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
Richard89 Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Bindingen vil ikke fjernes, men du vil få en tilsvarende telefon til lik pris som da du kjøpte den, uavhengig av om den var på tilbud eller ikke. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Ok, mulig dette er opp til selger. Men vi har gjort dette flere ganger der jeg jobber Kunde må selvfølgelig betale for tiden han har brukt abonnomanget. Kan jo ikke si at kjøpet blir hevet om han fortsatt har bindingen. Da får man jo egentlig bare bytte til en annen telefon. Har man ikke rett til og heve kjøpet? edit: ..hvor mange ganger har telefonen vært levert inn til service? Endret 24. mai 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Telefonen ble levert inn til service 2 ganger, men andre gangen den kom tilbake var ikke feilen utbedret. Så mannen i butikken sa han sku prøve å sende den til ericsson for reklamasjon da. (muligheten er jo selvfølgelig der for at jeg får telefonen tilbake, en gang til, med rettet feil, men det er jeg jo klar over). Jeg lurer vel bare på hva jeg har krav på OM jeg får ny tlf. Og det har jeg fått svar på. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå