Gå til innhold

Reklamasjon på tlf


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Jeg kjøpte en SE W580i for 3 mnd siden... etter det har den vært på rep i totalt 8 uker nå, og sist ble den sendt til ericsson for reklamasjon, og håpet er vel at jeg skal få en ny telefon.

 

HVA har jeg krav på å få da?

 

Jeg vil jo ikke ha samme type tlf, der jeg mest sannsynlig vil oppleve de samme problemene igjen, men hva annet kan jeg få?

En annen "tilsvarende" tlf? men hva er det? Og hvordan finner jeg ut det? Er det en tlf som selges til samme pris UTEN ab, eller er det en tlf som har tilsvarende kamera, funksjoner osv?

 

Jeg har kun opplevd dette en gang før, og da byttet jeg til den modellen som kom rett etter den jeg hadde liksom. Prisen var mer eller mindre lik osv..

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis telefonen/produktet ditt har vært inne til et godkjent serviceverksted og det er påvist 3 ganger sammen feil så har du ifølge loven krav på å få bytte telefonen. Hvis du skal ha tilbake den sammen telefonen så bare byttes enheten, enkelt og greit. Hvis du skal ha en annen mobil så må du evt betale et mellomlegg hvis det blir det. Eks: Din W580i kosta 1 krone når du kjøpte den med abo også vil du ha igjen en nokia n95 som koster 3500 kroner. Da må du betale mellomlegget mellom disse to. Sånn som det blir gjort der jeg jobber så blir det ikke noe endringer på abo osv, du vil ikke få noe bruddgebyr eller nye 12 mnd med binding. Håper du fikk et ålreit svar ; )

Lenke til kommentar

Telefonen ble levert inn på rep for knekte knapper først en gang, hadde den tilbake i 4 uker, før jeg måtte levere den på nytt.

Fikk den tilbake og de PÅSTOD at tastematte var byttet og "testet ok". Men det tok jo to sek å se på telefonen at knappen fortsatt var knekt! Så spør ikke meg hva de har drevet med for noe tull der.

Uansett, den ansatte i butikken sa han da sku prøve å sende den inn til reklamasjon istedet. Mer vet jeg ikke.

 

Telefonen ble kjøpt på telenor sin nettbutikk. Betalte 299 kr med Fri20 ab.

Så det jeg da må gjøre er å se på Telenor sin nettbutikk etter priser på telefoner med Fri20 ab, og gå ut fra det?

 

Vurderer nok bare å få igjen en eller annen tlf her og selge den igjen med det samme.. For skal binde nonstop ab mitt på nytt i juli og kjøpe tlf da tror jeg. Og trenger jo ikke TO nye telefoner akkurat.

 

Men takk fo svar!

Lenke til kommentar

Ok, mulig dette er opp til selger.

Men vi har gjort dette flere ganger der jeg jobber :)

Kunde må selvfølgelig betale for tiden han har brukt abonnomanget.

 

Kan jo ikke si at kjøpet blir hevet om han fortsatt har bindingen.

Da får man jo egentlig bare bytte til en annen telefon.

Har man ikke rett til og heve kjøpet?

 

edit: ..hvor mange ganger har telefonen vært levert inn til service?

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Telefonen ble levert inn til service 2 ganger, men andre gangen den kom tilbake var ikke feilen utbedret. Så mannen i butikken sa han sku prøve å sende den til ericsson for reklamasjon da. (muligheten er jo selvfølgelig der for at jeg får telefonen tilbake, en gang til, med rettet feil, men det er jeg jo klar over). Jeg lurer vel bare på hva jeg har krav på OM jeg får ny tlf.

Og det har jeg fått svar på. ;) Tusen takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...