Gå til innhold

Nytt skjermkort. Billig men bra? Finnest det? :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja så var det bare et billigt og som passer.

Hvis jeg var deg ville jeg investert litt mer penger til det billigste ATI HD 3850 kortet! Dette har i tillegg 512MB ram (istedet for 256mb ram som er originalt) og det er også overklokket fra før av!!

 

Hvis du skal kjøpe skjermkort til under 500kr så blir det så fryktelig mye dårligere enn HD 3850, som faktisk er veldig bra spill skjermkort for den prisen!

 

PC-en vil holde lenger i tillegg :D

Lenke til kommentar

den har shader 4.0 så burde ikke være no problem :)

 

eneste problemet jeg kan tenke meg er at strømforsyningen din ikke er kraftig nok... Compaq i 2005 hadde vell strømforsyninger med 250-300w

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
den har shader 4.0 så burde ikke være no problem :)

 

eneste problemet jeg kan tenke meg er at strømforsyningen din ikke er kraftig nok... Compaq i 2005 hadde vell strømforsyninger med 250-300w

For det første så støtter faktisk HD3850 kortet DirectX 10.1 og Shader Model 4.1 :p

 

For det andre så bruker HD3850 minimalt med strøm, så en 300w skulle klare det fint (hvis det er grei nok kvalitet, og ikke har mye annet inni PC-en)

 

EDIT: Leste nå at et HD3850 kort anbefales det med 450w.

 

For a single Radeon HD 3850 graphics card a 450 Watt or greater power supply

Men, skal du ha et nytt skjermkort som du kan spille middels bra med, så vil det i de fleste tilfeller en 200-300W være for lite! men dette står som regel på strømfosyningen så du kan jo ta en titt der først! Er det kun 200-300Watt så koster det jo helle ikke mye for en 400-500W strømfosyning!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Gjør egentlig meg ingenting om hvor bra jeg kan spille spillet på. Bare det virker så er jeg mere en fornøyd.

 

(rakk ikke til minimum på System requirements testen på AoC) *Flau*

 

 

Bar det ikke lagger som et helvette på Low er jeg happy

Endret av Tashii^^
Lenke til kommentar
Gjør egentlig meg ingenting om hvor bra jeg kan spille spillet på. Bare det virker så er jeg mere en fornøyd.

 

(rakk ikke til minimum på System requirements testen på AoC) *Flau*

 

 

Bar det ikke lagger som et helvette på Low er jeg happy

Jeg ville gått for HD3850, punktum. Tror ikke det skal være noe problem. Den jeg linket til tidligere er fantastisk til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...