Gå til innhold

Valg av nytt skjermkort. GTX 280!?!


Anbefalte innlegg

Hei alle forumlesere :)

 

Mitt XFX GeForce 7900GT begynte å skrante for et parr måneder siden, og har nå tatt kvelden for godt. For de interesserte fikk jeg problemer tilsvarende de man får ved for svak strømforsyning(uten at PSU'en var problemet), altså problemer med loading av texture etc, men etter mye feilsøking, samtaler med produsenten, og masse anna styr er det bare å gi opp. Skjermkortet er så godt som dødt.

 

For øyeblikket kjører jeg PC-en med avinstallert skjermkort og all form for grafisk akselerasjon stilt ned til 0. Dette ønsker jeg ikke å leve stort lenger med.

 

Ser også nå at Nvidia kommer med noen meget interessante skjermkort basert på det nye GT200 designet.

 

 

Har veldig lyst på et slikt skjermkort men har et parr spørsmål(jeg er klar over at det finnes en veldig god post rundt dette temaet, men det ble litt mye å få oversikt over midt opp i eksamenslesingen ;)):

-Hvor mye vil skjermkortene koste i det de blir lansert?

-Vil det kanskje være lurt å vente en uke eller to etter lansering for at prisen skal "stabelisere seg" før jeg kjøper?

-Vil mitt system takle noen av de to skjermkortene? (tenker hovedsakelig på PSU

 

Her er litt info om PC-en min:

-Intel Core 2 Duo E6600 (2,4Ghz)

-2GB Corsair PC6400 CL4 RAM

-MIST 500W rev. 3 PSU

-Abit AW9D-MAX (hovedkort)

 

 

Tar forbehold om skrivefeil og generelle feilaktigheter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for info :)

 

Kjører prosessoren på rundt 40oC (med stock kjøler + artic silver 5 termisk pasta), så har nok litt overklokkingsmuligheter ja

 

Tviler også på muligheten til å kjøre SLI med 500W PSU, men tviler også på at økonomien min greier det og :p Produsentene har forbedret seg mye på å minke effektforbruket de siste årene (til tross for økt ytelse), så håpte at de nye kortene ikke kom til å bli noen grusomme strømslukere

Endret av Rakash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...