Gå til innhold

Optimalisere Vista for AoC


Anbefalte innlegg

Gå på start -> run, og skriv: services.msc

Så disabler du følgende services:

 

Application Layer Gateway Service

IKE and AuthIP IPSec

Infrared monitoring service (ikke disable hvis du bruker fjernkontroll med Media Center)

Offline Files

Remote Registry

Secondary Logon (ikke disable hvis du har fler enn en brukerkonto på maskinen)

SSDP Discovery

TCP/IP NetBIOS Helper

Windows Search Engine service (searchfunksjonen i Vista er bugged uansett)

Superfetch (dette er den prosessen som pre-loader programmene du bruker mest inn i minnet. Det vil si at når du starter Vista har OSet allerede loadet inn f.eks. mailklienten din, Internett explorer, etc inn i minnet, så du som bruker skal få kjappere respons når du vil starte de programmene. Nedsiden med dette er at hvis du ikke skal bruke de programmene, så tar det bare opp ekstra RAM. Disable denne servicen hvis du har bruk for å frigjøre mer RAM, og ikke bryr deg om at mailklienten din tar et halvt sekund lenger å loade ;) Gir en betydelig performance-boost!)

 

Hvis du har et eget virusprogram og firewall på maskinen, anbefaler jeg å disable Windows Firewall og Windows Defender også. :)

 

Det er det jeg kommer på i farten, men det skal hjelpe litt i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt problemet med UAC, nei. Og spillet støtter flere kjerner, men utnytter nok ikke mer enn to, tror jeg.

Hvis du hadde lest mitt innlegg tidligere i tråden, så hadde du visst at du tok feil her :) AoC støtter flere kjerner, og utnytter alle mine fire.

Lenke til kommentar
Det at AoC "bruker" alle fire kjernene betyr ikke nødvendigvis at det spillet går bedre med 4 kjerner enn 2 kjerner:)

Akkurat på samme måte som det ikke nødvendigvis betyr at det går bedre med to kjerner enn en. Men, når man ser på den enkelte prosessoren (i mitt tilfelle Phenom 9500) og ser at den kan benytte alle fire kjernene, så betyr det at spillet har potensiale til å kjøre bedre enn om det kun hadde brukt to av kjernene. Det KAN tross alt bruke mer prosessorkraft. Jeg regner med at det du sikter til er at to kjerner fra en rask tokjerneprosessor kan yte bedre enn fire kjerner fra en firekjerneprosessor som kjører på lavere klokkefrekvens.

 

Til slutt, og som sagt tidligere, AoC er optimalisert for FLERE kjerner, ikke spesifikt to.

Lenke til kommentar

Gå på start -> run, og skriv: services.msc

Så disabler du følgende services:

 

Application Layer Gateway Service

IKE and AuthIP IPSec

Infrared monitoring service (ikke disable hvis du bruker fjernkontroll med Media Center)

Offline Files

Remote Registry

Secondary Logon (ikke disable hvis du har fler enn en brukerkonto på maskinen)

SSDP Discovery

TCP/IP NetBIOS Helper

Windows Search Engine service (searchfunksjonen i Vista er bugged uansett)

Superfetch (dette er den prosessen som pre-loader programmene du bruker mest inn i minnet. Det vil si at når du starter Vista har OSet allerede loadet inn f.eks. mailklienten din, Internett explorer, etc inn i minnet, så du som bruker skal få kjappere respons når du vil starte de programmene. Nedsiden med dette er at hvis du ikke skal bruke de programmene, så tar det bare opp ekstra RAM. Disable denne servicen hvis du har bruk for å frigjøre mer RAM, og ikke bryr deg om at mailklienten din tar et halvt sekund lenger å loade ;) Gir en betydelig performance-boost!)

 

Hvis du har et eget virusprogram og firewall på maskinen, anbefaler jeg å disable Windows Firewall og Windows Defender også. :)

 

Det er det jeg kommer på i farten, men det skal hjelpe litt i hvert fall :)

Ikke vær helt ukritisk til denne lista. Superfetch gjør maskinen MYE raskere er min erfaring. Og search funksjonen er bugged? Hm nei?

Jeg har ikke tweaked noe som helst på min vista men bare latt den indeksere og arbeide i vei. Etter noen dager var den veldig rask og har holdt seg rask og veldig fin å spille med.

 

edit: at du sier superfetch opptar RAM til fordel for andre programmer og at å disable det frigjør RAMen viser jo at du ikke vet hva du snakker om..

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...