Gå til innhold

(Bruker ?) problemer med Partition Magic og unallocated plass på disken

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få tatt i bruk halvparten av D: disken min. Som dere ser så er det ca. 9 GB som er "unallocated" som jeg gjerne vil få tatt i bruk.

Håper noen av dere guruer her kan hjelpe meg. Sikkert veldig enkelt - når man kan det....he-he ! Vet ikke hva som trenges av annen info. enn det som kan leses ut av de bildene, så det er bare si i fra hva mere dere trenger å vite....

post-14754-1211368384_thumb.png

post-14754-1211368403_thumb.png

post-14754-1211368409_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Hvorfor gjøre det vanskelig ?

Velg "D", og "Resize" den til å bruke all tilgjengelig plass.

For min del så virka det som han hadde problemer med det.

Ja jeg hadde også gjort det slik for min del

Ja det stemmer at jeg har problemer med det, men etter å ha fått div. feilmld. når jeg forsøkte å "merge" ny partisjon (L:) med den gamle (D:) så forsøkte jeg å "resize" tilgjengelig plass over til D:, hvilket så ut til å fungere. MEN... jeg har nå endt opp med å ikke kunne se D: i "Min maskin". Derimot så ser jeg L: som bare er på 102 MB (det var det minste Partition Magic vil la den bli ved resize).... Vet ikke om dere skjønte et kvekk av det jeg forsøker å beskrive :hmm: , så jeg tar med noen bilder:

post-14754-1211386771_thumb.png

post-14754-1211386994_thumb.png

Endret av fredster
Ser at du bruker PM 8.0. kast ut PM 8.0 og bruk PM 7.0.

Huff da.... Har jobbet i IT-bransjen i rundt 10 år (men hovedsakelig med salg, noe som kanskje forklarer det noe bedritne tekniske kunnskapsnivået mitt :blush: ) og når noen vil ut med den nyeste versjonen og inn med den gamle, ja så lukter jeg trøbbel... Håper bare ikke jeg har "drete på draget" og ødelagt noe (igjen, he-he !) !

Jeg får vel gjøre som du sier, for det aner meg at du ikke sier slikt uten videre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...