dh8c Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Hei Er ny her og prøver å lære meg VB2005 express. Laget følgende kodesnutt: Public Class Form1 Dim x As Single = 0 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click x = x + 1 Select Case x Case Is = 1 Button1.Image = Image.FromFile(My.Application.Info.DirectoryPath & "\1.bmp") Case Is = 2 Button1.Image = Image.FromFile(My.Application.Info.DirectoryPath & "\2.bmp") Case Is = 3 Button1.Image = Image.FromFile(My.Application.Info.DirectoryPath & "\3.bmp") End Select If x = 3 Then x = 0 End If End Sub End Class Når jeg kjører dette via VB fnker det fint. Problemet oppstår når jeg publiserer og installerer på en annen maskin. Da finner ikke programmet bmp filene. Noen som kan hjelpe?
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Funker dette da? Button1.Image = Image.FromFile(System.IO.Path.Combine(Application.StartupPath, "1.bmp")) Et par tips: x = x + 1 kan erstattes med x += 1 du trenger ikke skrive Case Is 1 holder med Case 1 Case 2 etc. Du burde du bruke Integer(heltall) istedet for Single(desimaltall/flyttall) på x Dim x As Integer = 0 Bruk kun flyttall når det er nødvendig.
dh8c Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Tusen takk for tips. bmp filene følger ikke med i installasjonen. Er det en eller annen plass jeg må angi hvilke andre filer som nødvendige og må følge med i installasjonsoppsettet?
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Du kan legge dem til i ressursene til programmet, så slipper du å laste filene. Dobbeltklikk på Resources, velg Add Existing File og legg til bildene Du vil få et problem fordi filene bare inneholder tall i navnet, men rett på dette, så kan du hente bildene fra Properties.Resources f.eks. Button1.Image = Properties.Resources.Bmp1
dh8c Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Får følgende feilmeldeing: Name Properties not declared Har lagt til alle 3 filene i Resources, men bare en vises i solution explorer..?
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Det ser noe slikt ut? Det kan hende det er annerledes i VB...
dh8c Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 se.bmp det meste er likt, men litt forskjell i Solution explorer. På resources arkfanen ligger alle 3 filene, men som du ser i exploreren ligger bare den ene...?
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Ok, fant ut av det, jeg som er ute av VB verdenen Det hete My.Resources i Visual basic
dh8c Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Selvfølgelig Du er konge! Tusen takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå