Gå til innhold

Hvordan tøyer man nederste del av korsryggen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den må nesten utdype i detalj (ja,ja...her må det inn med teskje, hehe). Jeg tror jeg tøyer slik du beskriver hver gang jeg har trent, sitter på gulvet og drar overkroppen framover og tar tak i føttene. Drar skikkelig til og kan holde rundt føttenes underside, mens hele overkroppen ligger tett inntil beina som peker rett fram. Kjenner da ikke noe spesielt i korsryggen (ihvertfall langt fra nok), så og si bare i beina og noe i øvre, ytre del av ryggen.

Lenke til kommentar

Da vil jeg si at du har utmerket bevegelighet i korsryggen fra før av, og ikke har noe behov for å drive tøying eller bevegelighetstrening av den.

 

Ved den øvelsen blir fort ofte hamstringmuskulaturen begrensningen, så det kan bli vanskelig å kjenne noe i korsryggsmuskulaturen hvis du ikke fra før har veldig dårlig bevegelighet der, men igjen; det har jo ikke du, så hvorfor tøye den ytterligere?

Lenke til kommentar
Ved den øvelsen blir fort ofte hamstringmuskulaturen begrensningen, så det kan bli vanskelig å kjenne noe i korsryggsmuskulaturen hvis du ikke fra før har veldig dårlig bevegelighet der, men igjen; det har jo ikke du, så hvorfor tøye den ytterligere?

 

Hehe, fordi jeg bladet 5mil igår og er død i ryggen....hadde vært godt å kjenne at det tøyde der da så jeg slipper å gå rundt som en 80åring... :)

Endret av beccarella
Lenke til kommentar
Ved den øvelsen blir fort ofte hamstringmuskulaturen begrensningen, så det kan bli vanskelig å kjenne noe i korsryggsmuskulaturen hvis du ikke fra før har veldig dårlig bevegelighet der, men igjen; det har jo ikke du, så hvorfor tøye den ytterligere?

 

Hehe, fordi jeg bladet 5mil igår og er død i ryggen....hadde vært godt å kjenne at det tøyde der da så jeg slipper å gå rundt som en 80åring... :)

 

 

Oi, det er en imponerende distanse på rulleskøyter! :) Nå vil derimot ikke tøying hjelpe deg med stølheten din! Det er en gammel, og godt avlivet myte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...