Gå til innhold

Tid for den årlige oppdatering. butsjett 2200kr, hk ram og cpu.


Anbefalte innlegg

ok så er det tid for en liten oppdatering av PC-en min igjen. som dere ser i emnetittlen så gjør jeg dette ca årlig hvilket betyr det er ca ett år siden jeg gjorde dette sist. (Captain obvious, thats me.)

 

Det igjen betyr da at jeg ikke har PEILING på hva som er bra for tiden og trenger deres hjelp.

 

Som sagt har jeg ca 2200 kroner og rutte med. Det jeg trenger er ett nytt hovedkort, en ny cpu og ny ram. Jeg er ikke ute etter det siste med 6 kjerner og 10gb ram eller noe sånt, men ett system som kan kjøre de fleste halvgamle spill på maks. (wow, css, kansje aoc osv)

 

Ja jeg vet at det jeg har nå allerede er helt greit, men det er da ca 2 år gammelt, og det begynner å merkes. (random bluescreens er digg!)

 

så sett igang folkens å gi med ett par tips. Surprise me!

 

PS: hvis det er umulig å finne noe som er nogenlunde greit til 2200 kroner så kan jeg under tvil strekke meg til ca 2800-3000 om nødvendig.

 

PSPS: Nåhverende pc spesifikasjoner finnes i signatur. (PC1 obviously)

Endret av fredblic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P5K-V Mainboard S-775 G33 ATX Audio VGA(256) AN 2xPCI-E 2x1394 SATA-II Retail DDR2 1 599.20

 

BX80570E8200 CPU Core 2 Duo E8200 2.667GHz S-775 1333MHz 6MB "Wolfdale" Boxed 1 952.00

 

GX22GB6400UDC 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminium Retail 1 300.00

 

395062 SteelKeys 6G Norwegian Gaming Keyboard PS/2 USB With Extra Keyset And Bag 1 336.00

 

 

ok har kommet fram til dette nå. ser det bra ut? (ikke tenk på tastaturet)

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Hva med noe slikt? Siden jeg ville valgt 4GB ram har jeg tatt det med.

 

Produkt Pris/stk.

Abit IP35-E 556,-

Intel Xeon E3110 - 3GHz - 45nm 1238,-

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 569,-

Scythe Infinity 351,-

 

Rimeligste totalsum 2714,-

 

 

Strekker da kostnadsrammen din litt. Men du kan jo eventuelt fjerne prosessorkjøleren.

Mer ram, hovedkort uten integrert grafikk (Liker ikke å ha det når du ikke skal bruke det), raskere "professor" og en god kjøler til den, slik at hvis du vil kan du tyne litt ekstra ut av den.

Lenke til kommentar

Ser ikke dumt ut.. Har skjønt det slik at P35 chipsettet skal være det som gir best for pengene slik at der kan jeg ikke hjelpe deg. Men tror jeg ville gått for 2 av RAM pakken slik at du får 4gb når du først kjøper. RAM i dag koster nesten ingen ting. DDR2 fases nok snart ut av markedet av DDR3 slik at prisene vil nok stige.

Lenke til kommentar
Jeg ville betalt de 250 kronene for 4 GB ram, det ikke noe problem med XP. Eneste er at du bare får brukt 3,5 av 4... Ram er såpass billig at det er dumt å ikke gå for 4 når du først skal oppgradere.

jo du har ett poeng der, må se om jeg får pressa litt mer ut av bank kortet

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...