Gå til innhold

Forkurs - hurtiglesning til eksamen


Epixx

Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Har seg slik at jeg av diverse grunner må lese meg til minimum 2 (ståkarakter) i matte og fysikk på forkurs ingeniør. Har 2 uker på meg. Hva bør jeg fokusere på? Vet godt at det er vanskelig, men jeg tar ting rimelig kjapt. Har i tillegg 2MX fra før. Så jeg lurer bare på hva jeg bør fokusere mest på, slik at jeg klare å stå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp!

 

Har seg slik at jeg av diverse grunner må lese meg til minimum 2 (ståkarakter) i matte og fysikk på forkurs ingeniør. Har 2 uker på meg. Hva bør jeg fokusere på? Vet godt at det er vanskelig, men jeg tar ting rimelig kjapt. Har i tillegg 2MX fra før. Så jeg lurer bare på hva jeg bør fokusere mest på, slik at jeg klare å stå?

 

På to uker burde du greie mye bedre enn ståkarakter i både matte og fysikk om du disponerer tiden godt. Kan ikke gi noen konkret anbefaling på hva du bør fokusere på ettersom det varierer en del fra sted til sted. Får du tilgang til flere gamle eksamensoppgaver har du berget deg allerede, og det vil også lønne seg å se på øvingsoppgaver som har vært gitt underveis.

 

Litt OT: Om du planlegger å ta ingeniørutdanning etterpå hvor du kommer borti matematikk 1, 2 og eventuelt 3 tror jeg du kommer til å få enorme problemer om du knapt klarer ståkarakter på forkursnivå. Uansett hvilke "diverse grunner" som står i veien for en bedre forståelse av grunnemnene kommer det til å kreve stor innsats bare for å henge med senere. Det samme gjelder i stor grad også for fysikk. Jeg ville ha satt meg grundig inn i begge fagene før jeg hadde begynt på ingeniør.

Lenke til kommentar

Da skulle det ikke være noe problem. Gamle eksamensoppgaver er kjappeste og beste nødhjelp i krisetilfeller. Viktig å huske! :)

 

Et lite tips til: Om du går gjennom det som gis ut av oppgaver og eksempler er det ikke noe problem å greie seg utmerket i de fleste fag uten å måtte studere pensum noe nærmere. Har de to årene på masteren knapt brukt en krone på undervisningsmateriell og heller fått tak i oppgaver/eksempler som øker forståelsen (for de rette fagene såklart), noe som har gått svært bra, spesielt i forhold til innsatsen.

Lenke til kommentar

Ja, er forsåvidt slik jeg jobber også. Blir til at jeg leser litt ekstra på ting jeg er god på (logaritmer, likninger, statistikk). En utfyllt formelbok vil nok også hjelpe på. Takk for tips :)

 

Har Matte den 30. Mai, og Fysikk 5. Juni..regner med det skal gå greit.

Endret av Epixx
Lenke til kommentar
Ja, er forsåvidt slik jeg jobber også. Blir til at jeg leser litt ekstra på ting jeg er god på (logaritmer, likninger, statistikk). En utfyllt formelbok vil nok også hjelpe på. Takk for tips :)

 

Har Matte den 30. Mai, og Fysikk 5. Juni..regner med det skal gå greit.

 

Vurder forresten å kjøp deg en Casio Classpad 300. Den har vært min beste venn og investering de siste årene. Utfylt formelsamling er SÅ 2004. ;)

 

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...