Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Shine opp Passat 2002 mod, fjerne swirls (Hvilke produkter?)


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest sikkert 100 tråder om emnet på forskjellige forum, men det har bare ført til at jeg har blitt mer forvirret enn noen gang. Så da satser jeg på å stille noen spørsmål selv.

 

Jeg har en Passat stv. 2002 modell. Kjøpte den i fjor høst. Usikker på tidligere eiers vedlikehold, men tror den har blitt vokset et par ganger i året.

 

Nå vil jeg derimot shine den fullstendig og da trenger jeg litt hjelp.

 

Bilen har minimalt med større riper, men jeg har lagt merke til en del swirls eller vaskeriper på den.

 

Hva trenger jeg for å bli kvitt disse? Jeg har tenkt på følgende pakker:

 

Vask

Clay

Meguiars Scratch X (For riper)

Autoglym Super Resin

Autoglym Extra Gloss Protection

Meguiars NXT Wax

 

evt.

 

Vask

Clay

Meguiars Scratch X (For riper)

Meguiar Deep Crystal Paint Cleaner

Meguiar Deep Crystal Polish

Evt en lakkforsegler (Hvilken?)

Meguiars NXT Wax

 

Eller noe i den duren. Ser det greit ut i første omgang?

 

Hovedspørsmålet blir vel om dette vil fjerne swirls eller om jeg må til med et middel før polishen? Hvis jeg velger Autoglym pakka, feks Paint Renovator? Trenger jeg det?

 

Andre spørsmål blir vel da hvilke pad's jeg skal bruke til jobben. Tenkte å kjøpe en DA-maskin fra Clas i første omgang, med pads fra Scandicshine. Er det behov for light cutting pads eller holder det å bruke finishing pads over hele linja?

 

Kan jeg feks droppe Paint Renovator og kjøre på med Super Resin med en orange light cutting pad. Eller vil lakken bli stygg med en light cutting pad?

 

Hovedmål: Fjerne swirls og få bilen så blank og fin som mulig.

 

Hadde blitt veldig takknemlig om noen kunne tatt seg tid til å svare på dette. Har som sagt gått meg veldig vill.

 

Er også takknemlig hvis noen vil kommentere produktvalget, og om evt andre pakker vil duge bedre.

 

På forhånd takk!

Endret av stramund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meguiar's sin forbrukerserie, samt enkelte Mirror Glaze og A-line-produkter kan kjøpes på BilXtra, og du får også kjøpt noe på www.jegard.no, samt www.meguiars.no (forbrukerserien).

 

Autoglym finner du på haugevis av bilrekvisita-butikker, som BilXtra, Mekonomen og Torshov.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...