Gå til innhold

Panel-lotteri igjen med Samsung SyncMaster 2232BW


Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at Samsung har gjort samme greia igjen, og har laget ulike panel-versjoner med Samsung SyncMaster 2232BW (slik de gjorde med Samsung SyncMaster 226BW). S-panelet er selvfølgelig best, mens de andre henger etter. Heldigvis er det ikke noen forskjell på ghosting eller input-lag mellom panelene (selv om input lagen er relativt høy for en 2ms tn-skjerm). Ler mer om skjermen her; http://www.behardware.com/articles/689-10/...e-3rd-wave.html

 

IMG0021610.gif

Fra graderings-systemet til be-hardware.com er det tydelig forskjell på fargekvaliteten mellom C og S-versjonen av skjermen.

 

IMG0021616.jpg S-PANEL

 

IMG0021617.jpg C-PANEL

 

Som dere ser har C-panelet en helt forferdelig dominans av blå. Dette bekymrer meg veldig. De ulike panel-versjonene er å finne overalt, man vet ikke hvilken panel-type man får med før man har slått den på og sjekket selv. Dette gjør man ved å sette kontrast og lysnivå til null og holde inne source-knappen i 5 sekunder. Da vil det komme opp en linje som ligner på noe som dette; M-ME22W0BAA-1002 (de uthevet tegnene er de som bestemmer paneltypen, skal vi tro be-hardware.com)

 

# xAx-xxxx : Samsung panel.

# xLx-xxxx : AU Optronics panel.

# xDx-xxxx : CMO panel.

# xIx-xxxx : CPT panel.

 

Så til de av dere som har denne skjermen, ber jeg dere opplyse oss her på forumet hvor dere har kjøpt skjermen og hvilket panel det er. Dette blir satt stor pris på. :)

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt min på ComputerCity og fått S-panel.

 

Nå begynner forøvrig 2232BW å bli en gammel modell også, 2253BW er jo sluppet (bare ikke i nisse-Norge)

Mine pluss og minus:

+ Bra farger, trenger ikke å stille deg ihjel som på VW222U.

+ Lite backlight bleed.

+ Svart er svart nok.

 

- TV-design, ser litt dumt ut.

- Plasten kan lage knirke/kneppe-lyder ved oppvarming/nedkjøling.

- Mer input lag enn 226BW (men bedre kontrast enn denne).

- Backlight inverter som bråker ved middels brightness. Dette er min største minus :(

 

Tror forøvrig ikke dette panel-jallet er så utbredt med denne modellen som med 226BW.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldig, WarpX! :) Ja, spørs om jeg ikke venter på 2253BW hvis den viser seg å være bedre. Har veldig lyst på en glossy skjerm akkurat nå, siden jeg syntes det hever bildekvaliteten ganske mye og blir en helt annen opplevelse. Har Iiyama E2201W som er helt knall med tanke på gaming (0 input lag) og fargene er gode. Men jeg liker ikke at skjermen er av matt type og innsynsvinkel sliter skjermen endel med (bare jeg beveger meg litt blir bilde mørkere på sidene).

 

Hvis du har link til noen gode anmeldelser av Samsung Syncmaster 2253BW, må du gjerne dele. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har det seg slik at Samsung har gjort samme greia igjen, og har laget ulike panel-versjoner med Samsung SyncMaster 2232BW (slik de gjorde med Samsung SyncMaster 226BW). S-panelet er selvfølgelig best, mens de andre henger etter. Heldigvis er det ikke noen forskjell på ghosting eller input-lag mellom panelene (selv om input lagen er relativt høy for en 2ms tn-skjerm). Ler mer om skjermen her; http://www.behardware.com/articles/689-10/...e-3rd-wave.html

 

IMG0021610.gif

Fra graderings-systemet til be-hardware.com er det tydelig forskjell på fargekvaliteten mellom C og S-versjonen av skjermen.

 

IMG0021616.jpg S-PANEL

 

IMG0021617.jpg C-PANEL

 

Som dere ser har C-panelet en helt forferdelig dominans av blå. Dette bekymrer meg veldig. De ulike panel-versjonene er å finne overalt, man vet ikke hvilken panel-type man får med før man har slått den på og sjekket selv. Dette gjør man ved å sette kontrast og lysnivå til null og holde inne source-knappen i 5 sekunder. Da vil det komme opp en linje som ligner på noe som dette; M-ME22W0BAA-1002 (de uthevet tegnene er de som bestemmer paneltypen, skal vi tro be-hardware.com)

 

# xAx-xxxx : Samsung panel.

# xLx-xxxx : AU Optronics panel.

# xDx-xxxx : CMO panel.

# xIx-xxxx : CPT panel.

 

Så til de av dere som har denne skjermen, ber jeg dere opplyse oss her på forumet hvor dere har kjøpt skjermen og hvilket panel det er. Dette blir satt stor pris på. :)

 

Litt seint ute men jeg fikk skjermen i dag fra

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=546650

og jeg har Version M-PE22B0CAB-1001.0 ... med andre ord panel fra Samsung :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...