Gå til innhold

PC + Tilbehør til rundt 15.000

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72154.

Det er på tide å bytte ut alt av PC-utstyr, og jeg håper å få gjort det til rundt 15.000kr. Jeg skal ikke bygge selv, tror jeg velger Netshop's bygging til 400kr. Vil også nevne at det kan ta et par måneder fra nå før jeg faktisk får bestilt, kommer ann på om det kommer noe nytt og bra i løpet av sommeren.

Skjermkort: Tror det blir 9800gtx, om det ikke kommer noe nytt i løpet av sommeren? Skal ikke overklokka noe, så kjøper en fabrikkoverklokka. Fra hvem vet jeg ikke, kommer vel litt ann på hva Netshop har også.

CPU: Ser ut til at E8400 er blitt en slager, så regner med at den er grei.

Hovedkort: Har ikke peiling i det hele tatt! Vil ha et framtidsretta her, så bør vel kanskje ha noe som støtter DDR3 i alle fall? Når det gjelder SLI er jeg usikker, men tviler på at jeg kommer til å bruke det. Som sagt, viktig at dette er kvalitetssaker som holder seg noen år med oppgraderinger.

RAM: Har ikke peiling her eller. Skal ha 4GB.

HDD: Trenger minimum 1 Terrabyte. Skal i alle fall ha to harddisker, en av dem til OS. Kom med forslag her også.

Lydkort: Hadde kanskje vært kjekt det også? Nå følger det vel med lydkort med de fleste hovedkort, men det er vel ikke noe problem å deaktivere dette?

Brenner: Tja, bare sleng på noe der vet funker her (som Netshop har).

Og ellers hvis det er noe som mangler.

På forhånd takk for alle svar.

Endret av Autokrator
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligner igrunn svært mye på oppsettet jeg la ut en tråd om her ca en halvtime før deg.

Så vi får nok sjekke hos hverandre for å se tips som kommer inn.

Angående skjermkort så skal Nvidia komme ut med nye kort neste måned basert på GT200 som jeg vurderer å vente på selv.

Eneste jeg igrunn stusset på var den DVD brenneren, synes 500kr er litt vel mye, spesielt siden det det er PATA. Eller var det en spesiell grunn til at du valgt den?

Skrevet (endret)
Ligner igrunn svært mye på oppsettet jeg la ut en tråd om her ca en halvtime før deg.

Så vi får nok sjekke hos hverandre for å se tips som kommer inn.

Yup, må nok følge med litt her i tida framover.

Angående skjermkort så skal Nvidia komme ut med nye kort neste måned basert på GT200 som jeg vurderer å vente på selv.
Dette var interessant. Må nesten sjekke litt rundt nå.

Og brenneren er igjen tilfeldig. :)

(Edit: Har ryddet opp handlevogna.)

Endret av Autokrator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...