Gå til innhold

Ny allround PC, 6-8k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg skal kjøpe meg en ny pc til rundt 6000-8000,- Bruksområder er som følger:

- Video-avspilling

- Nedlasting

- Enkel spilling

- Surfing og kontorarbeid

Det skal kobles til 2 stk 24" skjermer, og ønsker samtidig å ha mulighet i fremtiden til å utvide dette ytterligere med feks en 30". Jeg må vel da ha mulighet for SLI eller lignende?

PC-en skal ikke brukes noe særlig til spilling, men er greit å kjøpe noe i budsjettklassen på skjermkort kanskje, slik at man har mulighet?

Kabinettet kan gjerne være lite, og ikke noe lys eller vinduer. Helt enkelt svart design går fint.

Det er svært ønskelig at PC-en er så stillegående som mulig, og ofrer gjerne noen prosent ytelse for å få den så støysvak som mulig.

Jeg er helt ute av de forskjellige teknologiene som er på markedet om dagen, og trenger derfor hjelp til det meste. Tenkte å kjøpe alle komponenter fra samme sted og få nettbutikken til å sette sammen for meg.

Er det noen som kunne tenke seg å sette opp et forslag, så har jeg noe å jobbe utifra?

-Nimbin

Endret av Nimbin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dersom du allerede har en DVD-Leser/brenner kan du jo se på dette oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72020

Jeg må nok ha med en DVD-brenner også, men det klarer jeg sikkert å finne. Er det store forskjeller på disse lenger?

Oppsettet ser fint ut det, lurer bare på dette:

Er dette oppsettet støysvakt? Vifte på kabinett, CPU og skjermkort, bråker disse mye?

Vil det med dette oppsettet være mulig å kjøre 1 stk 30" og 2 stk 24" samtidig?

-Nimbin

Skrevet
Dersom du allerede har en DVD-Leser/brenner kan du jo se på dette oppsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72020

Jeg må nok ha med en DVD-brenner også, men det klarer jeg sikkert å finne. Er det store forskjeller på disse lenger?

Oppsettet ser fint ut det, lurer bare på dette:

Er dette oppsettet støysvakt? Vifte på kabinett, CPU og skjermkort, bråker disse mye?

Vil det med dette oppsettet være mulig å kjøre 1 stk 30" og 2 stk 24" samtidig?

-Nimbin

Aner ikke hvor støysvakt det er...

Og hvis du vil kunne du jo skaffe ett litt eldre skjermkort...

Skjerkortet skall ha IALLEFALL to utganger til skjermer...

Skrevet

For å ha 1 stk 30" og 2 stk 24" så lurer jeg på om man må ha 4 stk DVI utganger. 1 dual-link DVI til 30" og 2 stk "single" DVI til 24"'erne. Men jeg er langt fra sikker på dette, og vet absolutt ikke om dette da vil fungere på 2 stk mid-end skjermkort?

Tror jeg også må prioritere lite støy ganske så høyt, men er veldig usikker på komponenter der. Skal sette meg å tråle forumet for å se etter lignende oppsett, men setter pris på alle innspill!

Takk for alle svar sålangt!

Skrevet

Har forsøkt å sette sammen noe på egen hånd her. Vil disse komponentene passe sammen?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73135

Hvis det er noe som vil gi en umiddelbar ytelsesforbedring for litt ekstra penger så ikke nøl med å si fra.

Det vil være mulig med 2 slike skjermkort på dette hovedkortet?

Vil dette være et ganske støysvakt oppsett?

-Nimbin

Skrevet
Har forsøkt å sette sammen noe på egen hånd her. Vil disse komponentene passe sammen?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73135

Hvis det er noe som vil gi en umiddelbar ytelsesforbedring for litt ekstra penger så ikke nøl med å si fra.

Det vil være mulig med 2 slike skjermkort på dette hovedkortet?

Vil dette være et ganske støysvakt oppsett?

-Nimbin

Tror det ville passe sammen, men jeg er ikke 100% sikker.

Igjen er jeg ikke noe god på å vite noe om støyforurensning...

Skrevet (endret)

skal du kjøre 2 kort må du vel ha et basert på x38 chipsett. HER

gigabyte er fint, lar deg stille ned volt ganske langt noe som gir mindre varme og mindre støy.

er litt på tynn is her. men tror et hd3870X2 LINK også burde sees på som et alternativ. det har en sprø grafikkytelse, men det har forså vidt også 2 hd3850.

koster 2500,- hos amentio og har 4 dvi kontakter. med det kortet kan du bruke de fleste HK

http://www.trustedreviews.com/graphics/rev...2-G-3DHTI-1G/p2

Verdict

If you're computer setup has three or four monitors then your choices have traditionally been limited to dual card configurations, but not any longer. With the Asus EAH2870 X2, you get four DVI ports on one card and enough performance to power them all.

et billigere hovedkort HER

hvor lyd paranoid er du egentlig? tror det hovedkortet og det X2 kortet kombinert med resten av opsettet ditt blir bra :)

Endret av leifeinar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...