breisladd Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Noen som har et bra rollespill å anbefale, hadde egentlig tenkt å ta opp igjen Diablo 2. Men fant ut at det kanskje var på tide å modernisere rollespillene mine. Noen tips jeg ikke kommer til å angre på?
Legolin Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Noen som har et bra rollespill å anbefale, hadde egentlig tenkt å ta opp igjen Diablo 2. Men fant ut at det kanskje var på tide å modernisere rollespillene mine. Noen tips jeg ikke kommer til å angre på? Dark messiah of migth and magic Gothic I/II/III The witcher AWE GTA? Har mange fler, men jeg tror det holder... Siden du ikke sier hvor mye du har tenkt til å bruke på spillene...
Snakefake Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg vil anbefale Knights of the Old Republic 1 og 2. Dette er rett og slett to kongespill som du neppe kommer til å angre på!
Tittoffer Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Er enig med Legolin, men tror jeg ville lakt til Oblivion jeg er den typen som liker frie spill slik som TESO og Gothic serien Håper du finner noe du liker... Lykke til på jakten Endret 19. mai 2008 av Tittoffer
random85 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) *slettet* Endret 12. mai 2010 av Huletrollet
ShampooMacTavish Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Kan du være litt tydeligere på hva du er ute etter? Og om du ser etter alt som kan kalles rollespill, hva slags spill har du fra før? (PS: Innlegg nr. 100! ) Endret 19. mai 2008 av ShampooMacTavish
Vrecje Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Bra rollespill? Klart, nå skal du høre... Neverwinter Nights 1 (med begge expansions, Shadows of Unrentide & Hordes of the Underdark). Passer bra til litt 'lower-end' pcer, siden dette ikke akkurat er helt nytt. Kan spilles både single og multiplayer (gratis). Helt klart min favoritt frem til nå! Neverwinter Nights 2 dersom du har en noe nyere pc. Både single og multiplayer (gratis). Pass på få med expansion (Mask of the Betrayer). Age of Conan har jeg hørt mye bra om. (multiplayer) Mass Effect! (bare single player) Knights of the Old Republic (1 & 2) (bare single player) og selvsagt WoW...
vikingkylling Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Mass Effect er ute. Du trenger ikke andre spill.
Whigga Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Vil også anbefale Fable, som er et utrolig bra spill og et spill jeg koste meg med i flere timer.
benjagamer Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Noen som har et bra rollespill å anbefale, hadde egentlig tenkt å ta opp igjen Diablo 2. Men fant ut at det kanskje var på tide å modernisere rollespillene mine. Noen tips jeg ikke kommer til å angre på? viss du liker mmorpg kan jeg anbefale lord of the rings online
Naxir Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Her er de rpg spillene jeg har spillt: The Witcher Arcanum Gothic 1,2,3 TES4 Oblivion TES3 Morrowind skal hvist også være bra, men har ikke fått prøvd dette noe særlig på grunn av at spillet klikker konstant på pcn min. Fable (jeg spillte dette på pc hvor det er lagt til noe ekstramateriale) Final Fantasy VII (Kan skaffes til pc! Kongespill hvis du synes turbaserte kamper er greit) Final Fantasy serien om du har en Playstation 1 eller 2. Alle disse spillene anbefales på det varmeste Forresten er ikke WoW et rollespill egentlig, er vell få MMO spill som er det ^^
ShampooMacTavish Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 MMO's er vel rollespill, bare at det er online. Som i navnet, mmoRPG. Rollespill betyr at du later som om du er en annen person. I spillsammenheng betyr dette også at du later som om du er en annen person, pluss at du (som oftest) skal prøve å få best mulig gear, gå opp i lvl, lære nye skills osv, osv. Dette er noe alle MMO's har.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Baldur's Gate serien Gothic serien Neverwinter Nights med tillegspakker, finn deg en god RP server der, og du har mye moro, anbefaler Arelith (HC-RP server).
vikingkylling Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 MMO's er vel rollespill, bare at det er online. Som i navnet, mmoRPG. Rollespill betyr at du later som om du er en annen person. I spillsammenheng betyr dette også at du later som om du er en annen person, pluss at du (som oftest) skal prøve å få best mulig gear, gå opp i lvl, lære nye skills osv, osv. Dette er noe alle MMO's har. Ja og nei. MMORPG er rollespill på nettet, men det er flere forskjellige kategorier som MMOFPS og MMORTS. Noen linker: http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_mul...-person_shooter http://en.wikipedia.org/wiki/MMORTS Når det gjelder (MMO)RPG er det mye mer enn bare å få bedre utstyr, gå opp i level og så videre. For å ta noen eksempler fra hverdagen min i LotRO (og ja, jeg sier hverdagen fordi jeg nesten bor der.) Jeg eier et lite hus i The Shire, og jeg liker å fiske. Dette gjør at jeg ofte for troféer jeg kan henge på veggene der. Dessuten lagde jeg nylig en bokhylle jeg prøver å finne et sted å plassere. Har vurdert å spare opp til et større hus for å få bedre plass, men det kommer vel etterhvert. Har en del venner rundt omkring, så en del tid går med til å møte dem og være litt sosial. Bare fordi vi ikke ser hverandre fysisk betyr det ikke at vi ikke kan være sosiale. Hva er egentlig forskjellen på å møte folk "fysisk" i spillet og å ta en telefon? Noen trenger hjelp til noe? Ikke noe problem, jeg kan sikkert hjelpe til. Nå har jeg nok gjort questen før og får ingenting igjen for å hjelpe til, men hva så? Jeg spiller for å ha det morsomt. Resten er uinteressant. Jeg gir blaffen i om det tar meg seks måneder å gå opp et level. Utstyr? Jeg har to kosmetiske sett klær som kun forandrer utseendet mitt, så hvorfor skal jeg bry meg om bedre utstyr enn det? Det er viktigere å se bra ut enn å ha bedre stats. Man skal da omgås folk.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Hvis du også kjøper Ultimate Dungeon & Dragons så får du med endel gode RPG's ^^
ShampooMacTavish Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Helt enig, Thecrow77. Jeg driter også i det med lvl og gear, jeg spiller for å ha det gøy. Grinde gjør jeg aldri. De punktene jeg trakk frem var bare de tingene som så godt som alle (MOO)RPG's har. Det er ikke alle MMO's som du kan kjøpe hus i, for eksempel.
vikingkylling Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Helt enig, Thecrow77. Jeg driter også i det med lvl og gear, jeg spiller for å ha det gøy. Grinde gjør jeg aldri. De punktene jeg trakk frem var bare de tingene som så godt som alle (MOO)RPG's har. Det er ikke alle MMO's som du kan kjøpe hus i, for eksempel. Inkludert LotRO i månedsvis. Men når det gjelder grinding i MMORPG'er sier det seg selv at med flere tusen quester ved launch og hundrevis lagt til etterhvert må det nødvendigvis bli en del grinding-quester, "lever gjenstand a til fyr b" og så videre da det rett og slett ikke er mulig å la samtlige quester være unike. Det som gjør et MMORPG bra er det du gjør mellom questene, ikke selve questene.
ShampooMacTavish Skrevet 12. juni 2008 Skrevet 12. juni 2008 Hva?! I South-Park episoden "Make love not Warcraft" sier jo en i Blizzard at WoW handler om å fullføre quests! () Uansett, et forslag: Elder Scrolls serien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå