Gå til innhold

CPU vifte som bråker veldig - støv?


Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Har funnet fram en av mine gamle PC-er ettersom laptoper egnetlig ikke er helt egnet til å spille på. Men etter å ha renset den for støv o.l. så har jeg funnet ut at CPU vifta bråker. Muligens den er full av støv, og jeg kommer ikke bra til på sidene heller, noen ideer til hva jeg kan gjøre? Tenkte på å ta den ut og tørke støv av den ,men får ikke løftet den av pga noen sperrer jeg tydeligvis ikke finner.

 

Er en intel vifte, også sitter den i en ramme med to hvite spaker på hver sin side. De løsner litt når jeg tar de over på den andre siden, men det er fortsatt noe som sitter fast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ikke å ta den av. kjøp deg en sprayboks med trykkluft på biltema eller clas olsen og blås den ren for støv. kjølevifta er gammel så er det ikke rart den bråker. med dagens teknologi ang vifter og kjølere så er de ganske så stillegående. mulig lageret i vifta (som gjør at den kan gå rundt)har begynt å si takk for seg . hvis den er det så må/bør du kjøpe ny

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Den er kanskje gammel i pc verden. To år er kanskje mye.

 

Men jeg vet jo ikke hvordan vifte jeg trenger i heletatt. Har en Intel c33218-003 vifte, eller det er det som står på den. Også står den i en slik ramme, vet ikke om den skal være der da, eller om det bare er for den vifta.

 

Men er det virkelig meninga at den skal bråke mer enn xbox 360? For den overdøver den lett som bare det.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Den skal nok ikke overdøve 360'n nei. Mulig du bare trenger og blåse den rein for støv..

Tror forøvrig jeg veit hvilken kjøletype det er, men husker ikke navnet..

 

Var det jeg trodde ja. Ingen maskin burde overdæve 360'n uansett hvor gammel den er tror jeg.

 

Men skal få hjelp til å se på den i dag, den er så knotete bygd så får liksom ikke kommet fram til den, kun ovenifra og da kommer alt støvet ut på sidene og inn i andre komponenter og vifter og drit igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Da hadde jeg vist rett i tanken min. Fikk takk bort vifta og hele geleen mellom CPU'en og den metall greia var borte. Fikk puttet på ny og nå er den stille igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Bra det ordnet seg da :)

 

Og det varte helt til jeg startet et spill. Pokker altså. Greit at jeg skal bytte ut hele PC-en min, men æsj..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...