Gå til innhold

Dele på maten


Anbefalte innlegg

Velger her å legge ut en serie med bilder,da jeg ser det som nødvendig for å vise hendelsen. Skulle det ikke være ok,regner jeg med at en mod kan gi beskjed

Det som her skjer er at hannen etter at han har vært på fuglebrettet og proppet seg full av mat,satte seg i busken og kalte på hunnen. Når hun ankom begynte hun å hakke på nebbet hans slik at han gulpet opp maten og overførte den til henne,sannsyneligvis er dette noe hun da bringer vidre til ungene .

 

Mat-1.jpg

 

Mat-2.jpg

 

 

Mat-3.jpg

 

 

Mat-4.jpg

 

 

Mat-5.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duverden, det var godt fanget. Fin serie, men jeg mener at det siste bilde sa nok til at en skjønner hva som foregår og kan lett stå på egene ben. Derfor veldger jeg å fokusere på det bilde. Veldig fin bevegelse mellom fuglene (vinklene på hodene, hvordan den "spiser" av den andres nebb), bra at du ikke har noen forstyrrende kvister slik du har på bilde #1. Ville croppet det litt slik at du ikke får med den "dotten" på høyere side. Godt jobba!

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar

Fine bilder, gode farger, fint med litt uskarpe greiner i forgrunnen for dybdens skyld og gode eksponeringer.

 

Noen av bildene blir en smule overflødige i mine øyne da, tror du fint kunne klart deg med kun tre bilder i den serien. Hva med 2 - 1 - 4 i en serie? :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger,ja mulig det hadde klart seg med ferre bilder i denne serien,var selv litt usikker og satset på 5 stk.

Jeg sitter hjemme i hagen under en presenning når jeg tar disse bildene,derfor er det umulig å endre på noe særlig menst en fotograferer,for den minste bevegelse får fuglene til å stikke av.

Uansett,svært hyggelig med kommentarer/tilbakemeldinger her .

Lenke til kommentar
Motivet var bra, godt fanget og god skarphet. Skal vel en del tålmod til for å ta noe slikt (venting). Likte nr 2 best. Det tekniske er ikke like bra: Lyset er for hardt, selve fuglene mangler litt fargemetning og bildene mangler kontrast.

 

Jepp,men dessverre kan en ikke bestille aktørene her til rett tid de kommer når de kommer og gir pokker i hvilket lys det er ute og at solen skinner , dermed blir det hårdt lys og så som så med kontrast :)

Lenke til kommentar
Jepp,men dessverre kan en ikke bestille aktørene her til rett tid de kommer når de kommer og gir pokker i hvilket lys det er ute og at solen skinner , dermed blir det hårdt lys og så som så med kontrast :)
Du kunne med fordel ha presentert bare ett. Det er din oppgave å velge ikke vår. Fem blir over kill. Bildene er såpass bra at ett alene forteller historien mer enn godt nok.

 

Ellers et lite innspill til språkbruken her. Hardt lys gir mye kontrast. Det er hovedproblemet med hardt lys. I tillegg til at de finere nyansene går tapt. Så hardt lys og kontrastmangel henger ikke sammen.

 

Jeg tror tvert imot at du har overeksponert en smule. Ut fra min dårlige skjerm vil jeg tippe -0,3-0,6EV. Dette kan du f.eks rette ved å dra Midtone litt ned i Levels. Da kommer smellet i fargene.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Ellers et lite innspill til språkbruken her. Hardt lys gir mye kontrast. Det er hovedproblemet med hardt lys. I tillegg til at de finere nyansene går tapt. Så hardt lys og kontrastmangel henger ikke sammen.

 

Jeg er ikke vant med å bruke "hardt" slik du definerer det, med hardt mente jeg i betydningen av "for lyst" som i dette tilfelle hvor bildet er tatt midt på lyse dagen og som medfører tap av nyanser.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke vant med å bruke "hardt" slik du definerer det, med hardt mente jeg i betydningen av "for lyst" som i dette tilfelle hvor bildet er tatt midt på lyse dagen og som medfører tap av nyanser.
Joda. Hardt lys betyr ofte mye lys. Så langt er vi enige.

Og mye lys (egentlig kraftig og konsentrert lys) gir store kontraster, mellom lys og skygge. Som ganske riktig, går på bekostning av de finere nyansene.

 

Det er når du peker på hardt lys, samtidig som du etterlyser kontrast, at jeg stusser.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...