Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Endelig Norskeksamen 2008 VKII...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da ble det endelig leggetid på meg og, wohoo :new_woot: dere får fortelle om åssen det gikk etterpå, jeg føler meg i allefall langt ifra forberedt, og er glad om jeg ikke stryker, god natt og lykke til!=D

Skrevet

Æhh, kvalm... Håper folka som sitter i utdanningsdirektoratet og snekrer eksamensoppgaver har funnet fram et fint debattinnlegg fra aftenposten e.l., så kan jeg analysere det, for deretter å henge ut skribenten for å være populistisk eller noe. Anyways, lykke til alle sammen!

Skrevet

Da ble tema for norsk eksamen VK II; tro

lister opp noe av det vi har kommet fram til i klassen :)

Religiøse tro

Troen på mennesket / fornuften

Politisk tro

Som rettesnor for handling (definerer handling)

Troen på samnorsken (første delen av 1900-tallet)

Fravær av tro

Overtro

Skrevet (endret)
Da ble tema for norsk eksamen VK II; tro

lister opp noe av det vi har kommet fram til i klassen :)

Religiøse tro

Troen på mennesket / fornuften

Politisk tro

Som rettesnor for handling (definerer handling)

Troen på samnorsken (første delen av 1900-tallet)

Fravær av tro

Overtro

Jeg oppretter en egen tråd for vår eksamen. Denne tråden kommer sikkert bare til å bli regjert av etterpåsnakk om hvordan det gikk for de andre.

Link

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956327

Endret av Negotiation
Skrevet

Gikk ok med meg, eneste som irriterte meg var at novellen var så kort. Jeg skrev litt lite, men igjen så sjekket jeg hundre ganger for skrivefeil og skrev om mye. Så jeg burde nå stå i det minste. Hvis ikke gir jeg opp utdannelse og kjører buss.

Skrevet (endret)

Knall! Dette var jo easy peasy burger mac cheesy. Det gjorde ingenting at jeg ikke leste noe på forhånd.

Sensor faller sikkert pladask for min vidunderlige overskrift: Et nikkedukkehjem. :cool:

Endret av Skarstad
Skrevet

Ja, var litt teite oppgaver.. Og jeg syns synd på de som brukte masse tid på å lese hele pensum, for det var virkelig ikke nødvendig; kun en oppgave handlet direkte om pensum.. Var som ventet heller ikke noe om wergeland..

Enig i at det var litt kort novelle data_jepp... Men var bare å pøse på med masse ekstra piss, så ble det hvert fall litt lengde på den.. Klarte 4,5 side jeg... Er første gang jeg har valgt å tolke en novelle og.. skikkelig smart å gjøre på eksamen, men skitt au.. Får håpe på en ålreit sensor :)

Skrevet

Hmm, litt spent på hvordan det her går. Føler at jeg skrev helt elendig. Novella var vansklig å tolke så jeg skrev om Ivar Aasen og nynorsk. Skrev 3,5 side, noe jeg faktisk er fornøyd med. Fant akkurat ut at jeg har prestert å skrive navnet til Knud Knudsen (jeg skrev Knut Knutsen, som er en kjent sportsperson :p) feil gjennom hele artikklen.

Skrevet (endret)

Hvordan tolka dere egentlig novella?

Hos meg ble det noe sånn som at bollene/mat var symbol på livet, kirka var død og bedehuset var det gode livet når kirken er nedlagt. Konklusjonen var at når kirken i Norge er nedlagt, blir livet bra. Det her høres så jævlig dumt ut, men er vel på en sånn måte man må tolke for å få litt grei karakter :D

Endret av k-mouse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...