Gå til innhold

Spørsmål om coil.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei..

Har en gamal zuzuki 25 hk som coilen har rykki på også har jeg hørt at det går ann å bruke moped coil på båtmotoren? eventuelt bil coil. Noen som har prøvd dette og kan bekrefte om dette bare er tull eller ikke?

 

kan ikke bekrefte noe, men jeg tror det vil virke.. men du må ha medfølgende tennplugg da vertfall ;)

Lenke til kommentar
Hei..

Har en gamal zuzuki 25 hk som coilen har rykki på også har jeg hørt at det går ann å bruke moped coil på båtmotoren? eventuelt bil coil. Noen som har prøvd dette og kan bekrefte om dette bare er tull eller ikke?

 

kan ikke bekrefte noe, men jeg tror det vil virke.. men du må ha medfølgende tennplugg da vertfall ;)

Hvorfor det?

 

det er ikke coilen som bestemmer hvilken varmeverdi pluggene skal ha!

Bruk pluggene som tilhører suzukien.

Lenke til kommentar
Hei..

Har en gamal zuzuki 25 hk som coilen har rykki på også har jeg hørt at det går ann å bruke moped coil på båtmotoren? eventuelt bil coil. Noen som har prøvd dette og kan bekrefte om dette bare er tull eller ikke?

 

DT 25 fra 1985 og opp har en dobbel coil der CDI-enheten er integrert, så det må nok brukes original coil.

 

Hvis den er så gammel at det er stifttenning kan nok en moped/mc coil brukes, dog med dårlig resultat da coilene på disse motorene leverer omtrent dobbelt så sterk spenning som moped/mc coiler.

 

Tennpluggene skal være NGK BR7-HS eventuelt BR6-HS hvis motoren blir brukt mye på lavt turtall (dorging etc.)

Lenke til kommentar

Fant ut at det ble for mye styr med en annen coil så har heller skaffet en ny motor som går.

 

Takk for svar alle sammen:)

 

Men siden jeg allerde har en tråd her kan jeg like godt spørre litt mer:P

Noen som veit om et sted dem selger styre/gass konsoler brukt? Og helst ganske bilig;)

Endret av Mr.Dahl
Lenke til kommentar
Fant ut at det ble for mye styr med en annen coil så har heller skaffet en ny motor som går.

 

Takk for svar alle sammen:)

 

Men siden jeg allerde har en tråd her kan jeg like godt spørre litt mer:P

Noen som veit om et sted dem selger styre/gass konsoler brukt? Og helst ganske bilig;)

Hvordan motor er det du har kjøpt da/trenger gasskontroll til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...