Gå til innhold

Problemer med mailing av skjema

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger noen gode øyne her :) Har laget et skjema som sender svarene per epost. Det funker sålenge jeg velger å sende bare 3 svar, tvert jeg prøver meg på noe mer enn det får jeg ikke noe epost. Har skrudd på error_reporting på ALL og får heller ingen feil. Har også prøvd å maile en variabel som sender alle andre variabler og det funka heller ikke, i tilfelle det var noen begrensninger jeg ikke visste om.

Koden ser slik ut:

<?php
$email= "email:" . $_REQUEST['email'] ."\n";
$variabel2= "variabel2:" . $_REQUEST['variabel2'] ."\n";
$variabel3= "variabel3:" . $_REQUEST['variabel3'] ."\n";
$variabel4= "variabel4:" . $_REQUEST['variabel4'] ."\n";

mail( "[email protected]", "Emne",
$variabel2 . $variabel3 . $variabel 4, "From: $email" );
print "Congratulations your request has been sent";
?>

Om jeg bruker dette får jeg ingen epost, tvert jeg fjerner variabel4 så får jeg epost. Har utelukket skrivefeil her, har prøvd å skrevet på nytt og bytta om på variabler uten hell også. Har fått flere php folk til å se på det og de heller finner ingen feil hehehe. Sikkert noe jævlig enkelt jeg går glipp av her. Men det mest snodige er jo at jeg ikke får noe melding om at noe er galt heller, alt funker tilsynelatende.

Edit: Testa å echoe alle variablene og det funka, så det må være noe i mailspørringen her jeg gjør galt. Men hva det er .... eeek.

Endret av Avean
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei er ikke det, jeg har egentlig $address der. Jeg bare skrev variabel4 som et eksempel her nå. Det er heller ikke karaktergrensen på 70 i bodyen. Jeg får til å echoe alle variablene, og formen blir sendt uten noe feilmeldinger eller advarsler, men mailen kommer aldri fram når 4 variabler blir sendt. Er det 3 variabler så blir det sendt uansett, uavhengig av hvilke variabler det er.

Endret av Avean
Skrevet

Fant utav det, jeg kan ikke spesifisere "From: " av en eller annen sær grunn. Når jeg fjernet den og heller spesifisert avsender via en variabel så funka det tvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...