vbjornevik Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Hei. Husker at på XP og nedover har Microsoft Sam (husker ikke om det er det det heter). Ihvertfall, man skriver inn en setning eller ord, så uttaler PC-en det for deg på engelsk tror jeg. På forhånd takk
Jakos-k Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Den uttaler ikke ordene på engelsk, men "Microsoft Sam" er "engelsk" i den forstand at når du skiver norske ord, så høres det ut som gebrokent engelsk(?). Det er vel tale funksjonen på Windows XP som har Microsoft Sam. Og i min Vista finner jeg ikke den menyen, i kontrollpanelet, så tror ikke det er til Vista. Hvert fall ikke inkludert, sikkert mulig å laste ned:)
b-real Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Spør du etter hvor denne funksjonen er i Vista eller? Flytter denne fra OT-baren og til MS-kategorien.
Douglas Quaid Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Kontrollpanel(klassisk vising)\Tekst til tale Microsoft Sam er bytt ut med Microsoft Anna.
Douglas Quaid Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Er det mulig å laste ned andre stemmer? Ja...men korleis du får tak i det på loveleg vis veit eg ikkje. Lasta ned svensk stemme ein gong, men når eg skulle skrive inn noko sa ho berre "Din lisens är ej gildigt".
Leeroymonster Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Har flere venner som skryter på seg andre stemmer enn Sam og Anna skjønner du. Har MS hatt flere enn disse to?
Douglas Quaid Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Har flere venner som skryter på seg andre stemmer enn Sam og Anna skjønner du. Har MS hatt flere enn disse to? Då eg hadde XP Home Edition hadde eg Sam, Anna, Mary og ei mannsstemme til som eg ikkje hugsar namnet på. Dei i klassen min på ungdomsskulen som hadde dysleksi fekk installert ei norsk stemme som heitte Arne. Denne var det vel Telenor som laga.
vbjornevik Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 Takk, nå er tentamen reddet (ikke spør )
Douglas Quaid Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Takk, nå er tentamen reddet (ikke spør ) Redda? (eg spør ) Gjer det ting so mykje lettare då?
Douglas Quaid Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 No kan ein laste ned gratis norsk stemme til Windows: http://www.lingit.no/produkter/lingspeak/lingspeak_avtale Den kom ut for berre nokre dagar sidan.
Leeroymonster Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Må prøve det! Installerer nå. EDIT: Den var så tøff. Endret 11. juni 2008 av Leeroymonster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå