Gå til innhold

BK: Frukt i studio - Fritidsproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper du egentlig mente - og legg aller helst vekT på de negative sidene ved bildet.

 

Det ble i min mening for overeksponert, og litt for mye gult. Ser nesten ut som du har hatt en gul blits siden jordbæret har et gulskjær sammen med bladene på ananasen.

 

Ellers var det et frisk motiv og fint satt opp :) Bare litt uening med lyset og fargene ellers var det stilig.

Lenke til kommentar

Jeg likte svært godt idéen! Komposisjonen var morsom, men som nevnt var det i overkant lyst og gult.

En annen ting jeg la merke til, eller heller ikke la merke til var jordbærbladene.

Vet ikke hva du mener om saken, men jeg tror det ville blitt hakket bedre om jordbæret hadde bladene på. Gjør det litt mer naturlig, litt mindre frukt-cocktail.

Hehe, fikk lyst på frukt nå :yes:

Lenke til kommentar
Synes også du har dratt altfor mye i spakene.

Hvilke spaker? Hadde vært interessant å høre hvilke spaker dere tydeligvis mener jeg har dratt for hardt i.

Alt for mye fargemetning, og litt feil fargetone også.

 

Her har jeg dempet saturation med -25, flyttet hue -10 og satt white point i levels på 240:

post-7280-1211268593_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen vits i å bryte håndbak om hvem sin skjerm som er mest rett kalibrert, for bildene dere ser relativt like ut i farger, men det ser ut som k-ryeng har forsøkt å rette litt opp i det jeg anser som overbelysning i orginalen med highlights, som gir litt oransje, rare farger.

k-ryengs jordbær er rødt, ananasen ser mer riktig ut, men det grønne i blomsten har blitt mer gult (kanskje riktig det) men appelsinen er flatere.

 

Slik jeg ser det er overbelysning av bakgrunnen og litt høy fargemetning problemet, og det skal godt gjøre å ordne i en så liten jpg. Mine to kroner.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er overbelysning av bakgrunnen og litt høy fargemetning problemet, og det skal godt gjøre å ordne i en så liten jpg. Mine to kroner.
Jeg tror også at noe kan ha skjedd dersom Gissan "brente ut" bakgrunnen i levels, da klarte jeg å "gjenskape" det opprinnelige bildet noe i min versjon også. Ikke at jeg tror det hadde hjulpet med en større jpg, forøvrig ;-)
Lenke til kommentar

Vel, komposisjonen er jo spenstig.. Litt for flat for min smak (kunne gjerne bygd andre veier enn bare i høyden :) ).

 

Når det kommer til eksponering og etterbehandling er du nok litt ute å kjøre (som tidligere nevnt). Bildet er overeksponert med minst en blender, om ikke to. Og det er nok derfor du har fått det litt "grelle" gulskjæret i bildet. Men mye av det kan nok reddes om du har tatt bildet i RAW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...