Gå til innhold

Kabinett problem!


Talin

Anbefalte innlegg

Etter att eg kjøpte nye vifter og runde IDE kabler til maskinen, har maskinen bar laget problemer. Den starter opp og vifter og alt annet utstyr begynner å surre å gå, men skjermen nekter å vise noe.

 

Eg har tatt ut hoved kortet og kjørt de sammen med resten av utstyret utenfor kabinettet, da fungerte systemet med bilde og alt, men da eg satte hoved kortet tilbake i kabinettet og bootet nektet forsatt skjermen å vise noe. Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet til de samme komponentene når du tester hk utenfor som inne i kabinettet? Kan det være at noen av festeskruene kortslutter noe på hk? Bruk ev skruer med smalere hode. Du bør også teste med færrest mulig andre komponenter tilkoblet (ta vekk disk, CD spiller osv).

 

Hvis eneste forskjellen er at du flytter hovedkortet, og alt det samme er tilkoblet, må det ha noe med skruene å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti et lignende problem tidligere som ga mye hodebry...

 

Jeg hadde et nytt Abit hovedkort og koblet sammen en helt ny maskin... Den var svart... Det viste seg etter mye testing at det var viftene som var tilkoblet til hovedkortet som gjerde dette... Det kan tenkes dette er ditt problem... Hvis du har koblet viftene til hovedkortet... :smile:

 

Har også vært borti maskiner der kontaktpunktene på hovedkortet ligger for nært spacerne på undersiden eller skruene... Dette kan føre til kortsluttniger som igjen gir svart skjerm :D

Lenke til kommentar
Har du koblet til de samme komponentene når du tester hk utenfor som inne i kabinettet? Kan det være at noen av festeskruene kortslutter noe på hk? Bruk ev skruer med smalere hode. Du bør også teste med færrest mulig andre komponenter tilkoblet (ta vekk disk, CD spiller osv).

 

Hvis eneste forskjellen er at du flytter hovedkortet, og alt det samme er tilkoblet, må det ha noe med skruene å gjøre.

 

Eg har brukt de samme komponenten i maskinen og utenfor. Eg har brukt minimal oppsettning, aka cpu, skjermkort og RAM. De eneste som gjennstår er skruene og kabinett festepluggene.

Lenke til kommentar
Eg har brukt de samme komponenten i maskinen og utenfor. Eg har brukt minimal oppsettning, aka cpu, skjermkort og RAM. De eneste som gjennstår er skruene og kabinett festepluggene.

 

Da får du forsiktig ta å montere hovedkortet. Du trenger ikke mer enn to skruer for å feste det, så prøv deg forsiktig frem. Sjekk at ikke noe kommer i klem, ev. at det er noen avstandsmuttre som burde vært fjernet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...