Gå til innhold

flaks med vannsøl


Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig.... så har jeg tenkt på samme løsningen som du har gjort.... MEN med et par modifikasjoner.

 

Vanntanken har jeg tenkt å plassere i en fryseboks.... med glykol som du finner i blant annet kjøleskap.

 

DA FØRST KAN DU SNAKKE OM OVERKLOKKING!!!!!

 

MEN dessverre er leiligheten min ALTFOR liten til det formålet, derfor må jeg pent nødt til å vente.

 

"man skal overklokke moderat... men helst ikke så mye at verden går under" Enda et dumt ordtak :grin:

 

Husk forrige ordtak!!! HEHEHE.

 

"siste krig er ikke vunnet før det er EN person igjen på kloden" :grin: :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-11 23:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan`ke vær misfornøyd med enermax vet du :wink:

Jeg er litt kravstor når det gjelder støy,og det er den ikke særlig flink til. Men ellers har jeg jo i kabinettet 2 neon, 2 hdd, zip,cd-rw, 52x cdrom, lcd 3x120mm+2x80 enermax vifter, digitaldoc 5.

Dette drar den uten prob`s :smile:

Lenke til kommentar

Vel... Om noen tror meg eller ikke får være opp til dem, men problemet mitt kalles frostvæske. Jeg blandet i 10-15% frostvæske for å forhindre algevekst. Og det som skjedde var at ledningen til pumpa løsnet (midl løsning for testing = tåpelig). Tempen steg, systemet ble ustabilt og til slutt sjekker jeg inne i pc. Ser den løse ledningen, dytter den på plass, og vannet fosser. Jeg hadde en hjemmlagd vannkjøler, masse epoxy og greier, og epoxy´n ble myk av varmen (lær noe av dette!!!). Så når vannet kom... så kom det over alt. Masse vann.

 

Glykol gjør vannet strømledende, og som dere påpeker fikk jeg neppe tørket vekk alt vannet som kom ned i systemet. Glykol gjør også at fordampningen går veldig sakte, pluss at det blir liggende et belegg på alt som har vært bløtt. Og langt nede i hullene på socketen og slotene var det sikkert noen rester. Så der ble det vel en gnist, som senere ble til en større gnist, som til slutt kortsluttet hele greia.

 

Det tok noen uker fra det skjedde til alle komponentene var ødelagt. Det som overlevde var skjermkort, ram og ISDN-kortet. Merkelig at skjermkortet overlevde i grunn, den fikk tross alt mesteparten av vannet over seg. Men jeg skylte kortene i rent vann, og det var kanskje det som gjorde forskjellen. Turte nemlig ikke å bløte opp hk´n noe mer enn det allerede var. Men moro var det så lenge det varte :wink:

Lenke til kommentar

hvorfor ikke kjøre peltier da?

hvor høyt er du kommet med prosessoren din ??

bygg deg en vanntank av peltier ellement :grin: ,da har du kjølingtil cpu som oxo er kjølt av peltier :grin:

 

kjøling av vanntank kan du hente fra badet med 1" slange det skulle rocke tror jeg :grin:

Lenke til kommentar

GLYKOL JA!!!

 

Det er stor forskjell fra glykol til vann.

 

Brannvesenet i norge, har anbefalt vann til slukking av brann i sikringsskap. Det vil si at vannet vårt er så rent at "overledning" ikke er noen fare.

 

DA kan jeg forstå deg Gasman.

 

Men poenget mitt, er at dette er ikke NO_TECH sitt problem, da han bruker VANN.

 

"Hvis man bruker vann fra IMSDAL... så går det garantert til Hel...." :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-11 23:42 ]

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

jeg bare leste fort gjenom her men....

 

jeg skulle hjelpe en gimp :razz: med å montere vannkjøling og alt funka fint.. men så fikk han mye vann over hk. vi tørka alt satt det sammen tempraturen hvar høy men vi trodde det bare var litt klikk temp føler.... og blokka var kald.

men det måtte gå som det måtte det t-birden brant :sad:

det viste seg at det hadde blit irr (samme guff som kommer på bateri polene på bil) nede i socketen og cpuen hadde store skader (ikke core)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...