Gå til innhold

Test: AVG 8.0


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Fordi de fleste kanskje testet det for mange år siden. Det er jo forbedret seg veldig i det siste, og heller ikke mer ressurser enn andre antivirusprogrammer. Med noen unntak selvølgelig. Eller så er det bare en hatebølge som alle henger seg på, uten å egentlig ha noe god grunn til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi de fleste kanskje testet det for mange år siden. Det er jo forbedret seg veldig i det siste, og heller ikke mer ressurser enn andre antivirusprogrammer. Med noen unntak selvølgelig. Eller så er det bare en hatebølge som alle henger seg på, uten å egentlig ha noe god grunn til.

 

Noe av sitt rykte har den nok fra "gammelt av", men grunner for meg å "hate den" er:

 

- Et par gamle versjoner hadde ikke installer. Man måtte faktisk laste ned en software fra norman for å avinstaller. Tanken er jo egentlig god men da burde avinstallerern faktisk fungere og det burde være litt bedre informasjon om det. Men dette er jo stortsett historie.

 

-Prisen.... Trend f.eks. får du jo til 3 maskiner i 3 år for under prisen av 1 år med Norman. Avast er jo gratis, og bedre. På proffmarkedet koster jo også AV fra Norman mer en "full pakke" fra Trend....

 

-Jeg blir kvalm av ikonet. Hvem har laga den logoen? (kanskje litt usakelig men alikevel).

 

-Proff utgaven har ikke noe i nærheten av hva Trend har i adminverktøy.

 

-Sjekk linken som noen postet her med tester på virus. Norman ligger aldri på topp i virusoppdagelse. Og jeg har vært ut for flere episoder der Norman faktisk ikke finner eller har fått fjernet et virus.

 

-Denne?

 

-eller denne....

 

Hvis du kjører en "ren" antivirus fra Norman så er den jo ok, men langtifra førstevalg. Disse "all in one" produktene stinker vel stortsett uansett produsent, men Norman og Norton har jeg hatt STORE problemer med. Selv i nyere tid.

 

And don't get me started on Norton... eller...

 

For hjemmebruk... NOD, Kaspersky eller Avast. Proft. Trend eller Forefront.

Lenke til kommentar

Prisen er ikke et argument for meg. Hadde en postbanken konto for et halvt år siden, og fikk en gratis lisens gjennom den.

Først var den gyldig et år, men etter en formatering og bruk av samme serial er den plutselig gyldig til 2013.

 

Forrige gang jeg hadde problemer med et virus var da AVG Free 7.5 ikke oppdaget et virus som kom usynlig gjennom MSN'en min.

 

Bruker ESET NOD32 på en annen maskin jeg har, og har ikke noe å utsette på det programmet, men så lenge jeg har et gyldig Norman abbonement på denne maskinen ser jeg ikke noen grunn til å bytte.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Du må gjerne beholde Norman for min del. Poenget mitt er bare at jeg tror du hadde vært bedre tjent med f.eks. Avast som jo faktisk er gratis, og etter min mening bedre i sin misjon. AVG 7.5 har ikke jeg spesielt sansen for og har forsvunnet fra min testmaskin. :-)

Lenke til kommentar

Vet ikke om gratisversjonen til Avast er bedre mot virus, ormer, skadelige programmer etc. enn en betalingsversjon av Norman Security Suite.

Har ikke lest en direkte sammenligning der, men trodde pakkene man må betale for generelt gir bedre beskyttelse.

Lenke til kommentar
Vet ikke om gratisversjonen til Avast er bedre mot virus, ormer, skadelige programmer etc. enn en betalingsversjon av Norman Security Suite.

Har ikke lest en direkte sammenligning der, men trodde pakkene man må betale for generelt gir bedre beskyttelse.

 

 

vel... ;)ta en titt her under comparatives og februar 08 online results f.eks.

Endret av tdipower
Lenke til kommentar
Vet ikke om gratisversjonen til Avast er bedre mot virus, ormer, skadelige programmer etc. enn en betalingsversjon av Norman Security Suite.

Har ikke lest en direkte sammenligning der, men trodde pakkene man må betale for generelt gir bedre beskyttelse.

Det stemmer for f.eks. AVG (tidligere var forskjellen enorm, i 8 er den mindre). Avast, derimot, har i praksis lik beskyttelse i gratis og betalversjon. Det er grunnen til at jeg tidligere har anbefalt folk å holde seg unna gratis AVG.

 

Med mindre man av tekniske årsaker ikke kan bruke Avast har det lite for seg å kjøpe Norman i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...