Gå til innhold

Trenger beta testere til ett IPhone program


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det er godt mulig ett slikt program finnes fra før men jeg har iallefall begynt utviklingen av ett program som søker opp navn på samme måte som gulesider.no etc gjør.

 

Scope

 

Søke Funksjon

Tast inn navnet/tlf nummeret på personen du vil ha informasjon om.

Søk på Hansen og du får ett alle personene som heter hansen tilbake.

Du kan selvfølgelig også søke Ole Hansen bergen for å få litt ett mindre antall resultat tilbake.

Eller du kan skrive inn ett ukjent nummer for å få informasjon om eier.

Du blar deg gjennom resultatet visst det er mer enn ett resultat.

 

Legge til i kontakter

Man kan selvfølgelig legge til kontaktene rett i adresseboken med all informasjon som er tilgjengelig. Fornavn, Etternavn, MobilNummer, HjemmeNummer og ikke minst adresse.

Adressen er en veldig kjekk funksjon for da kan man trykke på kontakten og få opp IPhones kart/maps funksjon der personen bor.

 

 

Er det noen som interessert i å test ? Det vil bli en lukket test gruppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes jo ut som en kjekk app.

Hvis du spørr på mac1.no forumet vil jeg tippe du når flere iPhoenere.

 

Er det meningen at den skal koble seg opp mot nett å søke etter personene, eller skal hele "telefonkatalogen" ligge på telefonen?

Uansett synes jeg det høres ut som en god ide :)

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
Hørtes jo ut som en kjekk app.

Hvis du spørr på mac1.no forumet vil jeg tippe du når flere iPhoenere.

 

Er det meningen at den skal koble seg opp mot nett å søke etter personene, eller skal hele "telefonkatalogen" ligge på telefonen?

Uansett synes jeg det høres ut som en god ide :)

 

Den kobler seg opp på nett og henter ned max 10 resultat om gangen. (ren xml)

Så jeg regnet på at man betaler ca 4 øre (Det er lite det) visst man man kobler opp med edge. Den parser de forskjellige telefonkatalogene på nettet for å hente ut informasjonen der.

 

I tillegg kommer det en funksjon som gjør at du får tilbakemelding at det er en telefonselger som du har prøvd å søkt opp (visst du har søkt på tlf nummer da)

 

Takk for tipset angående mac1.no.

Kanskje jeg skal gjøre det senere, men har hengt rundt her på hw.no forumene i MANGE år (tror jeg har medlemsnummer 80 eller noe) så jeg har en følelse av at jeg stoler på folk

her mer enn på andre forum :) Høres kanskje veldig dumt ut :)

 

 

Holder også på å se på en funksjon som gjør at kontakt bildet blir lagt inn automatisk for den personen som du legger til i kontakt listen din. Det er faktisk veldig enkelt å få tak i bildet til den rette person når du har nok informasjon.

 

Jimmy

Lenke til kommentar

Jeg søkte faktisk rundt på nett for å finne ut om noen hadde laget et slik app før og om det var noen enklere måte å hente ut XML'en enn å parse sider manuelt.

 

I alle tilfeller.. Dette er noe som trengs (Og ikke bare til iphone..)! Faktisk så mye at jeg hadde lyst til å hacke med det selv.

 

Lykke til! Håper det blir noe brukandes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...