Gå til innhold

Err 99 på 30D, prøvd alt tror jeg..


Anbefalte innlegg

Hei.

Var ute og tok noen bilder i går, kameraet fungerte som en drøm. Tenkte jeg for morroskyld skulle ta ett "hdr" og satte AEB i menyen til +2, 0 , -2, når jeg trykka ned utløseren så begynte kameraet å lage en veldig stygg knitrelyd, og ingenting skjedde. Fikk den vanlige Err99 beskjeden om å ta ut batteriet og skru av og på kameraet. Nå starter knitringen så fort batteriet toucher polene i batteri-"brønnen" og det hender jeg får Err99 i displayet. Det hender også at det ikke står noe som helst og det bare knitrer. Speilet låser seg opp i "taket" på kamerahuset og kommer ikke ned igjen heller. Har ikke prøvd å bruke makt av frykt for å knekke noe..

 

Brukte en Canon 50mm f/1.8 da dette skjedde, og har prøvd flere andre objektiver fra både canon og sigma, pluss at jeg har prøvd flere forskjellige CF kort for å være sikker. Kameraet er forsøkt resatt, batteriet lada på nytt og fortsatt knitrer det som bare f/&" når jeg setter i batteriet. Noen tips før jeg sender det inn hos JapanPhoto? Hører at det tar en stund å få det tilbake, så jeg vil helst at ingenting er uprøvd før jeg sender det inn..

 

Mvh

Tor J.

Endret av Totto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte også 30 D da det var kjempe billig på JP,

etter en liten uke kortslutet kameraet og ble sendt inn til rep, Serviceproffen brukte ca4,5 uke på jobben ( da var påska med )de skiftet div elektronikk og kameraet fungerte bra i ca 14 dgr, mistet så strømmen på nytt, så tirsdag sendte jeg 30d til ny rep.

Har ikke hørt noe fra JP,har prøvd og ringe,men ingen kunne svare i dag.

Har jeg også fått et mandags kamera?

Lenke til kommentar
Har og 30D og sammenlignet med mitt gamle 20D er det flere bugs på 30D. Får Err99 når jeg bruker 50mmf1.8 objektivet, og det låser seg av og til når jeg sletter bilder på minnekortet.

Men kortslutning hørtes litt verre ut da.

 

Det er en form for knitring, men høres ut som om fokusmotoren prøver å fokusere og det ligger sand i mellom, for å beskrive lyden. Det som forundrer meg er at speilet har låst seg mot "taket" av kamerahuset. Blir vel bare å sende det inn, selvom jeg vet det tar lang tid:(

-t

Lenke til kommentar
Har og 30D og sammenlignet med mitt gamle 20D er det flere bugs på 30D. Får Err99 når jeg bruker 50mmf1.8 objektivet, og det låser seg av og til når jeg sletter bilder på minnekortet.

Men kortslutning hørtes litt verre ut da.

 

Har samme kamera og har ingen problem,har prøvd det med nevnte 50mm funker helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...