Gå til innhold

overklokking av Evga geforce 8800gts 512mb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke at jeg har prøvd å klokke 8800serien, men man pleier som regel å klokke litt og litt helt til det skjærer seg på en eller annen måte, for så å gå litt ned på frekvensene igjen. Artifacts og restart pleier å være en god indikasjon.

Pass opp for høye temperaturer!

bare å prøve deg frem, siden hvert enkelt skjermkort takler forskjellige hastigheter. kanskje du har vært heldig med ditt eksemplar og at det lar seg klokke langt. eller det kan slå ut motsatt vei...

Lenke til kommentar
ikke at jeg har prøvd å klokke 8800serien, men man pleier som regel å klokke litt og litt helt til det skjærer seg på en eller annen måte, for så å gå litt ned på frekvensene igjen. Artifacts og restart pleier å være en god indikasjon.

Pass opp for høye temperaturer!

bare å prøve deg frem, siden hvert enkelt skjermkort takler forskjellige hastigheter. kanskje du har vært heldig med ditt eksemplar og at det lar seg klokke langt. eller det kan slå ut motsatt vei...

 

 

 

ok, takk for info, men vet du noe om hvordan jeg skal stille de opp... alltså, har det ingenting å si om jeg feks bare stiller minnehastigheten. eller må jeg stille alt i likt tempo oppover, hvis du skjønner hva jeg meneR?

Lenke til kommentar

etter hva jeg har fått med meg følger de ikke hverandre på noen måte.

Men du bør stille på en og en ting kanskje, slik at du kan provosere frem grenseland for hver enkelt del (mem, core, shader)

Men kanskje sjekke ut hvor øvre grense for hver enkelt komponent ligger, så du ikke svir av noen deler..

 

Det er veldig variabelt fra kort til kort hvor langt de lar seg klokke, så her må du bare prøve deg frem. Se etter artifacts og hold øye med temp, det er det viktigste. Og kjør et program som krever litt. Crysis er vel et program som krever masse, og Halflife bør også brukes. Har opplevd at HL2 har vært litt følsom for overklokking og kræsjer masse.

Lenke til kommentar
etter hva jeg har fått med meg følger de ikke hverandre på noen måte.

Men du bør stille på en og en ting kanskje, slik at du kan provosere frem grenseland for hver enkelt del (mem, core, shader)

Men kanskje sjekke ut hvor øvre grense for hver enkelt komponent ligger, så du ikke svir av noen deler..

 

Det er veldig variabelt fra kort til kort hvor langt de lar seg klokke, så her må du bare prøve deg frem. Se etter artifacts og hold øye med temp, det er det viktigste. Og kjør et program som krever litt. Crysis er vel et program som krever masse, og Halflife bør også brukes. Har opplevd at HL2 har vært litt følsom for overklokking og kræsjer masse.

 

 

mitt Crysis er total ødelagt, men funker det å kjøre prgrammer som 3dmark eller pcmark vantage?

Lenke til kommentar

Det meste av spill skal gå bra. Eneste jeg skulle frem til er at du teste med et spill. Finner ikke ut om det virker i Windows alene.

Jo mer krevende spillet er, jo bedre er det.

Crysis, HL2, Bioshock, Supreme Commander... mange å velge i. 3Dmark funker fett det og, men det hender spill kræsjer selv om man overlevde en runde i 3Dmark... Opplever du en kræsj er det bare å stille hastigheten bittelitt ned =)

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Det meste av spill skal gå bra. Eneste jeg skulle frem til er at du teste med et spill. Finner ikke ut om det virker i Windows alene.

Jo mer krevende spillet er, jo bedre er det.

Crysis, HL2, Bioshock, Supreme Commander... mange å velge i. 3Dmark funker fett det og, men det hender spill kræsjer selv om man overlevde en runde i 3Dmark... Opplever du en kræsj er det bare å stille hastigheten bittelitt ned =)

 

 

 

tusen takk for hjelpen... jeg trengte det virkelig..:D:p

Lenke til kommentar

hei, prøv deg på:

750 mhz gpu (kjør locked med shaders)

1100 mem (effektive 2200mhz)

 

om du får artifacts, prøv å justere gpu ned til 740 eller 730.

 

for å scanne for artifacts, kan du bruke feks. atitool eller furmark (gratis). Artifacts vil være feks. blinkende sorte forstyrrelser, eller andre farger.

 

Hvor mye du klarer å clocke, avhenger av kabinettet ditt (hvor mye luftflyt du har), samt romtemp.

 

Jeg kjører 8800gts 512 på 820 gpu og 2200 effektive minne (med hr03-gt thermalright kjøler). For å komme deg over 750 på gpu, må originalviften være på ca 80-90%!! (låst).

 

På auto fan setting, kan du clocke til ca 750 gpu og 1100minne (2200 effektive).

Lenke til kommentar

jeg vet ikke om jeg skal gå lengre en dette....

 

GPU klokkehastighet (Geometric Domain) 729 MHz (orginal: 650 MHz, overclock: 12%)

GPU klokkehastighet (Shader Domain) 1836 MHz (orginal: 1625 MHz, overclock: 13%)

Virkelig klokkehastighet 1026 MHz (DDR) (orginal: 972 MHz, overclock: 6%)

 

jeg kjører viften på 60% og da kjører den ca 50 grader idle.

 

jeg kjørte 3dmark hver gang jeg tok og klokket litt opp... her er listen... det merkelig er at scoren blir dårligere, etter hvert men så går den opp igjen...

 

Før klokking

 

sm2.0 score : 5010

HDR/SM3.0 score : 5259

---------------------------------

etter klokking 1 gang

 

sm2.0 score : 4986

HDR/SM3.0 score : 5284

-------------------------

etter klokking 2 gang

 

sm2.0 score : 5004

HDR/SM3.0 score : 5320

------------------------

etter klokking 3 gang

 

sm2.0 score : 4870

HDR/SM3.0 score :5358

-------------------------

klokking 4 gang

 

sm2.0 score : 4991

HDR/SM3.0 score :5350

---------------------

klokking 5 gang

 

sm2.0 score : 4914

HDR/SM3.0 score :5434

----------------------

klokking 6 gang

 

sm2.0 score : 5016

HDR/SM3.0 score :5479

----------------------

klokking 7 gang

 

sm2.0 score : 4895

HDR/SM3.0 score :5496

-----------------------

klokking 8 gang

 

sm2.0 score : 5043

HDR/SM3.0 score :5540

-----------------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...