sweppes Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Hei, Jeg har en 3 år gammel pc som jeg nå har funnet ut at trenger en oppgradering. Og jeg fant ut at jeg hadde lyst på en blue ray spiller iallefall eller en hybrid (Blu-ray + HD-DVD)og da må jeg oppgradere cpu og hovedkortet. Jeg leste også en plass at en burde ha minimum 3ghz CPU for å kunne bruke Blu-ray skikkelig, noen som kan bekrefte dette? Jeg har satt opp 2 forslag i litt forskjellige prisklasser og en med AMD prosessor og en med Intel. Pris er ikke det viktigste men den må iallefall ikke bli dyrere enn den dyreste der (heller noe som er midt i mellom disse to forslagene). Ulempen med intel oppsettet (handleliste 2) er jo at den må ha DDR3 ram brikker, og de er jo nokså dyre... Har også funnet en strømforsyning jeg tror passer bra, 750W m/16db, og en HHD men dette er ikke så viktig så det kan dere se vekk ifra. Skjermkortet må jeg også oppgradere snart men tenkte å vente med det inntil videre. Uansett, her er forslagene: Handleliste 1: Her Handleliste 2: Her Jeg lurer altså på hva jeg bør/kan velge i forhold til Blu-ray spiller og i forhold til prisklassene. og om det finnes noe som er litt midt i mellom både med tanke på pris (litt mer rundt 10k) og egenskaper. og hva er å anbefale av Intel og AMD. Pcen skal brukes hovedsaklig til spill og filmer (Blu-ray og hdfilmer også). Jeg lurer også på om det har noe å si om Rambrikkene er av samme merke og størrelse eller om det ikke har noe å si? Takker for alle innspill sweppes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå