elverket Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Beklager om dette er feil forum, men.. Presterte via en usedvanlig klønete manøver å sende laptopen til dama i gulvet i går. Tenkte først at det gikk fint ettersom den bare falt fra stuebordet, men neida.. Saken er at skjermen etter all sannsynlighet er ødelagt. Maskinen booter, internett og alt funker, men ca. 70% av skjermen er hvit, skjermen ser omtrent ut som vedlagt bilde. Spørsmålet nå er: hva gjør jeg? Slik jeg ser det, har jeg tre muligheter: 1: Stikke på expert hvor den er kjøpt, og få de til å sjekke om reklamasjonsretten tar det (maskinen er ca. to år gammel). Dette koster vel noen hundre kroner om de ikke dekker skaden, men hva tror dere om muligheten får å få noe sånt dekket? Her må jeg vel legge til at maskinen ser helt 100% ut, ingen ytre skader av noe slag. 2: Kjøpe skjerm på ebay (ca. 120$/600kr +frakt/moms) og å sette den inn selv. Har ikke gjort dette før, men har lest et par guider som ser overkommelige ut. Problemet her er vel at det er vanskelig å vite 100% sikkert at det er panelet som har gått..? Litt kjipt å sette inn en ny skjerm som funker like dårlig. 3: Kassere dataen og kjøpe en Asus eee ellerno henne når studielånet kommer i august. Problemet med dette er jo at det blir endel dyrere...
msundvor Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Jeg ville ha sjekket innboforsikringen jeg. Ofte har man en utvidet forsikring som også dekker slike saker.
Slettet profil Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Tviler på at du får reparert den på garantien. Det ser ut som en skade på skjermen, har selv hatt blant annet en bærbar DVD som så omtrent slik ut. Forøvrig har du vel en fjerde mulighet, å få den reparert på verksted. Går jo an å høre hva det koster.
tormoddf Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Dette går ikke under reklamasjonsrett, med mindre du lurer Expert. Kanskje går det under en eventuell utvidet garanti/forsikring som har blitt kjøpt sammen med maskinen. Ellers ville jeg som Wes sier ha sjekket innboforsikring - selv om det ofte kan ha en høy egenandel.
Alastor Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Har man en normal utvidet innboforsikring så dekkes dette - men det er 40% verdiavskrivning pr år + egenandel, jeg tipper erstatningen her blir på maks 1000,-.
EggMan88 Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Har samme problemet med en bærbar her i huset, skjermen er også uleselig. Har snakket med produsenten og skader som dette dekkes ikke av garantien. Og få reparert dette på verkstedet er veldig dyrt, tar jeg ikke feil tar de seg betalt 3-4000 for en slik jobb. Endret 14. mai 2008 av EggMan88
elverket Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Hei, og takk for svar. Har innboforsikring som også dekker uhell, men egenandelen er 3000 kroner, og da er jeg på sett og vis like langt. Det er vel grenser for hvor mye det er verdt å bruke på en to år gammel maskin..? Ser altså ut til at skifte av skjerm selv er mest fristende (har følelsen av at det blir dyrt å få det gjort på verksted, og jeg har funnet detaljert servicemanual til maskinen). Er det noe jeg kan gjøre for å forsikre meg om at det er selve skjermen og ikke en kabel et sted eller skjermkortet som er gåen, eller må jeg evt. bare ta sjansen? Regner med skjerm og det jeg trenger vil havne på et sted mellom 900 og 1500 kroner. Hva ville dere gjort?
Flex Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Som tormoddf allerede har skrevet, så burde du kanskje sjekke om dama di kjøpte en ulykkesforsikring samtidig som hun kjøpte PC-en. De store kjedene har vært veldig ivrige etter å prakke på kundene en fantastisk overpriset forsikring som veldig få får bruk for, men i dette tilfellet kan den faktisk kanskje komme til nytte. Edith: Det ser ut som at det er selve panelet som er tatt kvelden, ja. Jeg synes jeg ser noen sprekker som går ut fra et punkt halvveis oppå skjermen på venstre siden, og som forplanter seg ut mot høyre. Stemmer dette? Endret 14. mai 2008 av Flex
elverket Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Ingen elkjøp-idiotforsikring her i gården, dessverre. Må også legge til at bildet jeg la ved ikke er den aktuelle skjermen, men problemet ser så godt som identisk ut.
tormoddf Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Hei, og takk for svar.Har innboforsikring som også dekker uhell, men egenandelen er 3000 kroner, og da er jeg på sett og vis like langt. Det er vel grenser for hvor mye det er verdt å bruke på en to år gammel maskin..? Ser altså ut til at skifte av skjerm selv er mest fristende (har følelsen av at det blir dyrt å få det gjort på verksted, og jeg har funnet detaljert servicemanual til maskinen). Er det noe jeg kan gjøre for å forsikre meg om at det er selve skjermen og ikke en kabel et sted eller skjermkortet som er gåen, eller må jeg evt. bare ta sjansen? Regner med skjerm og det jeg trenger vil havne på et sted mellom 900 og 1500 kroner. Hva ville dere gjort? Åpn maskinen og sjekk kabler o.l. før du evt. bestiller ny skjerm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå