Gå til innhold

Kommer ikke inn i bios med usb tastatur....


Anbefalte innlegg

Jau topicen sier det meste, har msi kt4ultra (6590) bfisr hovedkort.logitech navigator special edition tastatur.

Det som skjer når jeg rebooter maskinen og vil en tur innom bios så trykker jeg DEL, men dette funker ikke.Har koblet tastaturet på usb porten, det funker når jeg bruker PS2 porten.

Grunnen til at jeg ikke bruker PS2 porten er at jeg får konflikter mellom

Cmos/sanntidsklokke/Kontroller for direkte minne tilgang og tidtaker under enhetsbehandling:(.En adresse som kræsjer der I/U 0800-087F.

En annen ting visst jeg skal starte maskina i sikkermodus så trykker jeg F8 det fungerer heller ikke med tastaturet koblet til Usb porten...sinnsykt irriterende.

Bruker WinXp som OS

Er det noen innstillinger jeg må gjøre for og få dette til og virke....ante ikke at Usb var så kranglete.

Takker på forhånd for ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må aktivisere USB for bruk i Dos, det gjøres i Bios.

 

Hei du takk for reply...Jeg har funnet noe i bios som heter USB Legasy Support og i følge manualen til hovedkortet så er det dette som skal fikse dette problemet.Jeg har enablet dette...satte den til "all devices" men det funker fortsatt ikke.

Ser at jeg har et annet valg i bios rett under Usb legacy support noe som heter Port 64/60 Emulation har prøvd med denne av og på oxo uten resultat.

Noen andre tips?

Er det dumt og bruke Usb til tastatur og mus? Trodde det var ganske Plug and pray jeg egentlig?

Lenke til kommentar
Du må ha en USB-PS2 til tastatur-porten.

 

Du mener alltså at jeg skal bruke den Usb til PS2 overgangen?

Det var jo da jeg fikk den konflikten visst du leste min forrige tråd.

Uansett så skal det vel være mulig og kjøre med Usb tastatur og mus.

Skal vel ikke være nødvendigt og måtte dra ut kabelen på med ps2 konverteren hver gang man skal en tur inn i bios?

Og får og ikke snakke om formatering av maskina,får jo ikke gitt maskinen kommandoer da uten og måtte bruke PS2...

Det blir får dumt og tungvindt....IMO

Lenke til kommentar
I følge denne linken så er du på rett spor med legacy support:http://www.intel.com/support/peripherals/wd_wlss/usbnotes.htm

 

Ja fint at du fant den linken,det er jo riktig det som står der om Legacy Support enabled i bios noe jeg har gjort,men enda så funker det altså ikke.Det samma står i manualen til hovedkortet.

Blir frustrert over sånne små problemer etter at man har byggd ny PC.

Jeg legger problemet litt på hylla og koser meg litt med den nye pcen jeg,kunne jo vært værre problemer.Maskinen fungerer iallefall helt fint utenom dette lille problemet.

Jeg finner ut av det etter hvert ....flere tips mottas med stor glede...

:roll:

Uansett takker for hjelp så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...