Gå til innhold

Vurderer å kjøpe iPhone, trenger svar på noen spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste siklet litt over iPhone. En venn av meg hadde skaffet seg en når han var i statene, og jeg må si at det er det lekreste jeg har sett av en mobil. Siden jeg snart skal skaffe meg en ny mobil, og samtidig har lyst på en ipod tenkte jeg at jeg kunne kombinere disse to behovene og skaffe meg en iPhone, istedet for å ha en av hver.

 

Et par spørsmål jeg må ha klarhet i først:

 

-Hva gjør jeg hvis noe går galt med iPhonen? Siden det ikke er support på den her i Norge, blir det vel vanskelig å fikse den.

 

-Det er sikkert uttalige spørsmål på forumet om dette, men I'll give it a try: Er det noe som vet noe om når den nye iPhone slippes ut, evt hva er antatt pris (for 32gb hvis den kommer), og får man hacket den for bruk her i Norge?

 

-Jeg kommer til å bruke den like mye som iPod som telefon. Hvordan er lydkvaliteten? (Jeg bruker Bose hodetelefoner så det blir nok endel bedre enn de medfølgende ørepluggene)

 

Og kan noen si litt om batteritiden, riper, trykkskjermen og andre helt elementere ting? (Jeg har prøvd den, men tenker nå over lengre tid)

 

Takk for alle nyttige svar:)

 

Mikael

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Regner med Apple reparerer tlf din så lenge du har kvittering.

 

Info om ny Iphone, inkludert lansering, kommer 9. juni.

 

Lyden er veldig bra.

 

Ved normalt bruk holder min seg gående i ca 3-4 døgn. Samme som min SE k810i. Kliner du til med mye wifi, videoer og mye lysstyrke så må den lades oftere. Apple sier 8 timer tale, 7 timer video, 24 timer musikk.

 

Skjermen er av glass og er ripebestandig, men har du den i lomma med nøkler etc, vil den over tid sikkert bli litt ripete. Bruk screen protector så eliminerer du eventuell riper. Merker ikke at en slik er klistret på.

 

Aldri hatt en tlf jeg synes er morsom å bruke. Trodde virkelig jeg skulle savne fysiske taster, men det gjør jeg ikke.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Jeg vurderer også å kjøpe en iPhone, og har fått mye ut av disse svarene her. :)

Men vet noen hva den nyeste firmwaren+modellen som er ute nå heter, og hva den neste kommer til å hete?

Også om noen vet hva som er nytt med den neste modellen, er det 3G? Tusen takk for svar =)

Endret av Espen R.
Lenke til kommentar

Oioioi .. Her var det mye interessant og nyttig ;)

 

Kan en eller annen svare på et enkelt(?) spm?

 

Synes du at jeg skal kjøpe iPhone når den kommer til Norge, sannsyneligvis den som lanseres 9. Juni, eller kjøpe den som kommer niende juni og åpne den/legge inn norsk språk selv?

P.S. Jeg er ikke så glad i NetCom ;)

Detta ble litt kronglete da men ;P

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt spørsmålet ditt. Men hvis du mener om du skal kjøpe den fra USA (eller et annet land), eller Norge ville jeg sagt USA. Men det er bare på grunn av prisen. Jeg er heldig og får en til å hente den i statene for meg. Da får jeg en 16gb uten abonnement til 2500 kr. (Tror han drar hjem igjen den 9. juni så spørs om jeg får den nyeste :p)

 

Hvis du skal bestille den, må du betale toll og avgifter, i tillegg vet jeg ikke om apple sender til Norske adresser.

 

Jeg vil tro at den vil bli en gooood del dyrere (mye på grunn av den høye verdien på krona og den lave dollaren også)

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Vent 2 mnd.

 

da får du den gamle modellen billigere, eller du kan kjøpe den nye med 3G og firmware 2.0

 

jeg har selv en iPhone som kom med firmware 1.1.2, som jeg unlocka og oppgraderte til 1.1.4 med Denne iPlus guiden som også gjør hele iPhone norsk.

 

kjøpte den for 3500.

 

ingen mobil over.

 

Hei. Jeg synes at den Unlocking guiden inneholdte litt myre rart sånn som LookUp 1881, Norsk ordbok, MobileEnhancer, MobileFinder, MobilePreview, , Nytt grafisk EDGE icon osv.. Hva er alt dette? Er det noen sånne ekstraprogrammer som man egentlig ikke trenger, og går det ann å skru dem av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...