Gå til innhold

fotografere til barnebok - hvor bra kamera bør jeg ha?


Anbefalte innlegg

Leste i en annen tråd at man kan lage bøker i PS og printe ut selv.

 

Prøver å finne en tråd til deg, men uten hell. Det var en bruker som spurte om kjennskap til ett firma i USA som lager bøker. De kan t.o.m. lage bøker med ISBN nummer. Kommer ikke på hvor jeg leste det.

 

EDIT: Med den fantasien og figurene dine er det ikke lenge til vi ser deg på barne-tv :grin2:

 

EDIT2: Fant de linkene. http://www.instantpublisher.com/

http://www.lulu.com/

 

Den boka jeg har laget printet jeg ut og satte sammen med spiral. Det funket fint til hjemmebok. Håper på å få en deal med et forlag så jeg ikke trenger å gjøre så mye administrativt selv, det kan være drepen på kreativitet.

 

Det funker fint for meg å lage layouten i photoshop. Vil ikke ha så mye som andre har funnet på, hehe...

 

barne-tv ja... hadde egt planer om å lage animasjonsfilmer i fleng men fant ut at jeg ikke har tid til det for jeg har så mange jern i ilden og så tror jeg at jeg måtte ha jenket meg så mye etter tv-kanalene at det ikke hadde blitt mitt uttrykk lenger. Tviler på at jeg hadde fått bruke min egen stemme med min dialekt f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18-70 fra Sony er ikke så ille som enkelte her fremstiller det, i alle fall ikke til denne bruken. Den stiller seg vel midt mellom Canons 18-55 og Nikons 18 70 i kvalitet, og det holder evig til ditt formål.

 

har tenkt det jeg også. jeg har ikke så mye å rutte med og har så mange interesser der jeg trenger masse utstyr så jeg trenger ikke å overdrive på objektiver når jeg egentlig klarer meg med noe billig.

Lenke til kommentar

sånn helt generelt vil jeg lage så mye jeg kan selv, og at det synes at ting er hjemmelaget, for et av hovedpoengene med å lage sånne bøker er at jeg gjerne vil inspirere unger til å lage ting selv. Ei jente i slekta på 9 år ble kjempeivrig på å være med å lage bok da hun hørte om det. Hun har to freaker selv og har jo lyst på alle jeg har, så hun har spurt om jeg kan lære henne å sy, for hun vil også lage freaker. Hun kommer stadig med tegninger av nye freaker hun har lyst på så da er jo det beste om hun kan lære å lage selv. Og da er jo målet mitt nådd også :)

Lenke til kommentar
sånn helt generelt vil jeg lage så mye jeg kan selv, og at det synes at ting er hjemmelaget, for et av hovedpoengene med å lage sånne bøker er at jeg gjerne vil inspirere unger til å lage ting selv. Ei jente i slekta på 9 år ble kjempeivrig på å være med å lage bok da hun hørte om det. Hun har to freaker selv og har jo lyst på alle jeg har, så hun har spurt om jeg kan lære henne å sy, for hun vil også lage freaker. Hun kommer stadig med tegninger av nye freaker hun har lyst på så da er jo det beste om hun kan lære å lage selv. Og da er jo målet mitt nådd også :)

Og bare der har du vel nok en ide til en bok ... Jeg kan godt skjønne at unger synes de er kule.

 

Hvis Fulgu's påstander om 18-70mm'ens ytelse stemmer (noe jeg ikke betviler - det passer med de testene jeg har sett), så er det et greit sted å begynne. Så kan du jo se hva mer du trenger etter hvert.

 

Tom

Lenke til kommentar
Spennende prosjekt! Sørg for at kameraet du kjøper kan fjernstyres fra PC-en, Da kan du umiddelbart se resultatet i høy hvalitet uten å knote med skjermen på kameraet.

 

det er nok lurt ja. bør nok ha en laptop etterhvert siden det er så mange locations, men det bør jeg uansett skaffe sånn at jeg kan bruke PC-baserte animasjonsprogrammer ute i skogen og hvor jeg skulle finne på å lage noe. Enkelte ting jeg pønsker på til bok er jo så kule og søte at de bør animeres og være med i små filmer også.

 

Rødingen (han som forteller historiene) er artist også, hehehe... han har spilt inn en del låter med harpe (eggeskjærer) og så synger han og spiller litt synth. Han elsker å trykke på knapper.

 

Låtene hans ligger her i den rekkefølgen han spilte dem inn så de nederste låtene er selvsagt best. Jeg holder en knapp på "Grisehurra":

http://swarmling.net/r/music.htm

 

og en musikkvideo ligger her:

http://swarmling.net/m/video0.html

 

enkle greier så klart men et sted må en jo begynne :)

Lenke til kommentar
sånn helt generelt vil jeg lage så mye jeg kan selv, og at det synes at ting er hjemmelaget, for et av hovedpoengene med å lage sånne bøker er at jeg gjerne vil inspirere unger til å lage ting selv. Ei jente i slekta på 9 år ble kjempeivrig på å være med å lage bok da hun hørte om det. Hun har to freaker selv og har jo lyst på alle jeg har, så hun har spurt om jeg kan lære henne å sy, for hun vil også lage freaker. Hun kommer stadig med tegninger av nye freaker hun har lyst på så da er jo det beste om hun kan lære å lage selv. Og da er jo målet mitt nådd også :)

Og bare der har du vel nok en ide til en bok ... Jeg kan godt skjønne at unger synes de er kule.

 

Hvis Fulgu's påstander om 18-70mm'ens ytelse stemmer (noe jeg ikke betviler - det passer med de testene jeg har sett), så er det et greit sted å begynne. Så kan du jo se hva mer du trenger etter hvert.

 

Tom

 

det blir nok slik ja

 

idéer til bøker blir sikkert ikke vanskelig å finne nei :) og med freakene sitt spesielle syn på verden blir det lett å få ting til å bli morsomt også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...