Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Drivertull i Vista


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte nylig en WD Elements (500GB) Ekstern HD. Problemet er bare at jeg må ha drivere på produktet. Nå vet jeg ikke hvem jeg skal være forbanna på; WD som ikke legger med en driver CD på produktet eller har drivere på sine hjemmesider, eller Microsoft som MÅ ha drivere til alt jeg plugger inn i USBen, tilogmed minnepenner.

 

Når jeg prøver en auto-installering av HDen, skjer dette:

 

197976.jpeg

Velger automatisk installasjon, som anbefales

 

197977.jpeg

 

197979.jpeg

Følgende kommer opp da. Siden jeg ikke har en disc, må jeg velge andre alternativer.

 

197980.jpeg

 

197987.jpeg

Velger jeg 1. alternativ, skjer dette.

 

197985.jpeg

 

197986.jpeg

Følgende skjer om jeg velger 2. alternativ.

 

Har googlet mye etter drivere, uten treff. Finner heller ingen drivere på Vista DVDen...

 

OS: Vista Ultimate 32bit

Format: HP Pavillion Laptop

 

 

 

HJELP!

Endret av Dalh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
høres ut som ett WD problem, for jeg har ikke opplevd at vista skal ha drivere til minnepinner eller usb disker...

 

Har hvertfall opplevd tull med minnepenner, når jeg har lånt andres minnepenner i skolesammenheng for å skrive ut noe, men som ikke vil dukke opp på maskinen da det trengs drivere til dem.

 

Kan jo også nevnes at jeg har sjekka gjennom Vista DVDen etter drivere, men ingen treff...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har også en slik WD elements 500 GB og det er ingen problemer.

Det jeg av erfaring vet er at mange ikke installerer chipsetdrivere til sitt hovedkort. Da kjøres det med standar drivere til diverse utstyr på hovedkortet og dette er helt galt. Tenk å sette i det råe skjermkortet og ikke instalere driverne til det kortet. Enda værre blir når man kalle nVidia for tufser og det som værre er fordi skjermkortet ikke virker som det skal.

 

Vel kjære bruker. Har du installert chipsetdriverne til ditt hovedkort???

Lenke til kommentar
Vel kjære bruker. Har du installert chipsetdriverne til ditt hovedkort???

Alt er originalt, da det er en laptop. Er det verdt forsøket?

 

En liten bugg som jeg også har slitt litt med.

Men, du velger at du vil lete etter driver selv, og peker på katalogen C:\Windows\System32 mener jeg å huske.

Da går det helt fint.

Forsøkt, men får fremdeles ingen treff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vet de hp maskinene kan vere litt vanskelige hvis ikke all bloatwaren er fjernet. My dill og dall putter de i maskinene, men å gå på hp sine sider og laste ned chipsetdrivere, vil ikke gjøre noen skade om de allerede er inne og problemet ligger en annen plass enn de driverne....

BTW. Drivere som allerede er installert ligger i c:\windows\inf katalogen på vista.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Vet de hp maskinene kan vere litt vanskelige hvis ikke all bloatwaren er fjernet. My dill og dall putter de i maskinene, men å gå på hp sine sider og laste ned chipsetdrivere, vil ikke gjøre noen skade om de allerede er inne og problemet ligger en annen plass enn de driverne....

BTW. Drivere som allerede er installert ligger i c:\windows\inf katalogen på vista.

Hvilke av disse er det, da?

Har null peil på drivere og slikt...

Lenke til kommentar
En liten bugg som jeg også har slitt litt med.

Men, du velger at du vil lete etter driver selv, og peker på katalogen C:\Windows\System32 mener jeg å huske.

Da går det helt fint.

Forsøkt, men får fremdeles ingen treff.

 

Hmmm, da var det kanskje en annen katalog. Fikk ihvertfall presset inn noen drivere etterhvert. Jeg hadde forøvrig samme problem uansett hva slags usb lagringsenheter jeg koblet til. Alt fra USB pen, til harddisk. Samme feil.

Lenke til kommentar

Om du har betalt for produktet så kontakt windows support ASAP!

 

Slike ting er jo utrolig å plages med når man betaler en hel masse for produktet. Jeg har samme disk og plugger den i Linux boxen og den dukker opp uansett filsystem som er på den uten NOE knot.

 

Bruk rettighetene dine og klag, klag, klag!

Lenke til kommentar

Nå har trådstarter fortsatt ikke bekreft om chipset driver (hovedkortsdrivere) er installert. Litt tidlig å legge skylden på Windows.

Har han OEM-utgave av Windows (inkl. HP-utgave) er det salgsstedet som kontaktes for support - ikke Microsoft. Men først må han sjekke at drivere er installert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Vet de hp maskinene kan vere litt vanskelige hvis ikke all bloatwaren er fjernet. My dill og dall putter de i maskinene, men å gå på hp sine sider og laste ned chipsetdrivere, vil ikke gjøre noen skade om de allerede er inne og problemet ligger en annen plass enn de driverne....

BTW. Drivere som allerede er installert ligger i c:\windows\inf katalogen på vista.

Hvilke av disse er det, da?

Har null peil på drivere og slikt...

Denne fiksen skal du laste ned og installere.

Dette står på de engelske sidene og ikke de norske.

Description

 

This package installs Microsoft fixes and enhancements for the Microsoft Windows Vista Operating System, as well as providing other fixes and enhancements that are specific to the supported notebook models. These fixes and enhancements are required to improve the performance of these notebook models.

 

 

 

Enhancements

 

- Adds the fix from Microsoft Knowledge Base Article 940199, "Error message when you try to install a new hardware device in Windows Vista: 'Windows encountered a problem installing the driver software for your device'."

 

Sannsynligvis retter den på det du sliter med...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...